Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 115

Diskussion: ixtreme Lite Touch

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Live skall inte kunna detektera att du flashat nu. Men har du gått online med 1.61 eller tidigare så kanske din 360 är flaggad och det lär du ju märka nästa gång du går online...poof ban :-)

    sist jag va online va när jag hade 1.51 sen dess har jag aldrig varit online med
    den. flashade med 1.61 bara för att kunna spela dem nya spelen.

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    sist jag va online va när jag hade 1.51 sen dess har jag aldrig varit online med
    den. flashade med 1.61 bara för att kunna spela dem nya spelen.
    Det finns en rätt stor risk att din box är flaggad för ban isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    såja nu har jag uppdaterat allt och den fungerar som den ska.
    som tur va jag inte bannad.

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    En fråga bara , Om man har kvitto som visar en tidigare flashining . Får man rabatt då på psxcare ? Typ 350 kr istället för 400 kr.

    Jag läste det nånstans , gäller det också med LT ?

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    En fråga bara , Om man har kvitto som visar en tidigare flashining . Får man rabatt då på psxcare ? Typ 350 kr istället för 400 kr.

    Jag läste det nånstans , gäller det också med LT ?
    Du behöver inte ens kvitto, vi sätter ett klistermärke på alla 360 vi flashar. Sitter märket där det skall så får du rabatt.

    När det gäller LT så gäller uppdateringspriset 350:- endast om vi kan hitta filerna från senaste flashningen (och det gör vi om vi inte lyckats krasha en hårddisk innan vi hann ta backup på just dina filer).

    Bäst är om du tagit med ett eget usb-minne så du får filerna med dig hem när du flashar LT första gången.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jaha, nu blev det lite rörigt. Samma sak varje gång man ska köra en flashning om man inte håller sig uppdaterad. :P Jag har en Lite-on 83850C, inte säker på om det är v1 lr 2. Jag har iaf läst ur alla Inquiry.bin och dummy.bin m.m och erase:at driven. Sedan så spoofade jag en hitachi drive med 1.51 i för att köra med tillfälligt tills en nyare firmware kom ut till Lite-on. Och nu har det ju gjort precis det. Så är det bara att läsa in iXtreme LT till driven nu eller är det nåt jag måste tänka på mer? Går det att göra med Jungle Flasher. Alla scenarion är ju så olika och det är lite svårt att hitta bra info. Tur att det finns så många proffs här!

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Jag undrar hur det går till om man ska lägga in DLC spel i boxen ? Ska man bränna den på en dual layer skiva eller hur går det till. Tänkte bränna AC2 : Battle of forli DLC men jag vet inte hur detta går till.

    Obs. Jag har en flashad LT FW elite .


  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jag undrar hur det går till om man ska lägga in DLC spel i boxen ? Ska man bränna den på en dual layer skiva eller hur går det till. Tänkte bränna AC2 : Battle of forli DLC men jag vet inte hur detta går till.

    Obs. Jag har en flashad LT FW elite .

    läs i NFO, dessa "DLC" är pre-patched för XBR3, det vill säga du måste JTAG hacka maskinen för att det ska fungera, du måste sedan lägga in filerna på rätt ställe på hårddisken för att spelet i sig ska hitta dom här expansionerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    läs i NFO, dessa "DLC" är pre-patched för XBR3, det vill säga du måste JTAG hacka maskinen för att det ska fungera, du måste sedan lägga in filerna på rätt ställe på hårddisken för att spelet i sig ska hitta dom här expansionerna...

    Fan . Och JTAG kostar väl skjortan att fixa och det går inte på alla boxar. Finns det något annat sätt att fixa DLC spel. ? T ex: Lost Damned & Ballad of gay tony kom ut i skiva efter att varit DLC spel.

    Brukar alla dlc spel komma ut i skiva senare ?

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DLC är inte samma sak som ett spel, utan DLC är enbart expansioner till spel, dessa kommer ofta till stora titlar på skiva, tillsamans med spelet (dock ej t.ex. låtar till Guitar Hero/Rockband etc.) du kan nog vänta dig att assassins creed 2 kommer komma ut som "Game of the year edition" då MED expansionen, det samma för dragon age med dess expansioner... men det är inget garanterat, och det kanske inte kommer förrns nästa år... eller i slutet av året...

    vad gäller JTAG hacket är det inte så himmla dyrt, det är däremot jobbigt att hitta en maskin som det fungerar på i dagsläget, man arbetar dock på att komma åt flera boxar med liknande lösningar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    vad är det för skillnad på iXtreme 1.61 och iXterme LT ?
    jag har iXtreme 1.61 och jag vet att jag har antingen Samsung elr hitachi läsare
    är det ett måste att updatera då ?
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    vad är det för skillnad på iXtreme 1.61 och iXterme LT ?
    jag har iXtreme 1.61 och jag vet att jag har antingen Samsung elr hitachi läsare
    är det ett måste att updatera då ?
    iXtreme LT är livesäkert om du sköter dina isofiler rätt

    iXtreme LT finns bara till LITE-ON just nu. BENQ version är på gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #73
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Spelar du inte på Live behöver du med andra ord inte uppgradera.

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ok tack för snabbt svar!
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    vad är det för skillnad på iXtreme 1.61 och iXterme LT ?
    jag har iXtreme 1.61 och jag vet att jag har antingen Samsung elr hitachi läsare
    är det ett måste att updatera då ?
    du kan omöjligt ha 1.61 om du har en hitachi, hitachi's senaste mjukvara är 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    okej då har jag samsung
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Hej alla , Är det något nytt på gång ? Något nytt som hänt angående Iextreme LT ? Har den nya abgx360 kommit ut än ?

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Hej alla , Är det något nytt på gång ? Något nytt som hänt angående Iextreme LT ? Har den nya abgx360 kommit ut än ?
    inget nytt om LT annat än det som vi skrivit här redan... det vill säga den är aningen säkrare om man använder Calibration Data också... som man bara får fram om man moddar från början och kör med liteon 9k lödningarna...

    vad gäller ABGX360: nej, det har inte kommit en ny officiell version av den ännu, för updates på den fronten kan du titta in här: www.abgx360.net
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    "C4eva presents, in association with Team Jungle and Team Xecuter: BenQ iXtreme LT - http://bit.ly/9623j2" taget från http://twitter.com/TeamJungle

    För de som rörs av det

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Perfa!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Sitter nu i valet och kvalet om jag ska köra 1.6 NS eller LT till min BenQ. Var det problematiskt att flasha om en LT flashad drive (till t.ex. 1.6 NS) när den väl är flashad? Min drive har någon tidigare iXtreme så jag antar att prioritet 1 är att läsa ur nuvarande firmware och nyckel? Jag kommer EJ att spel på Live.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Sitter nu i valet och kvalet om jag ska köra 1.6 NS eller LT till min BenQ. Var det problematiskt att flasha om en LT flashad drive (till t.ex. 1.6 NS) när den väl är flashad? Min drive har någon tidigare iXtreme så jag antar att prioritet 1 är att läsa ur nuvarande firmware och nyckel? Jag kommer EJ att spel på Live.
    LT för BenQ ska vad jag förstår inte vara lika problematisk som Liteon drivarnas är... så jag skulle råda dig till att uppgradera till LT om du ändå ska uppdatera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT för BenQ ska vad jag förstår inte vara lika problematisk som Liteon drivarnas är... så jag skulle råda dig till att uppgradera till LT om du ändå ska uppdatera
    Ok tack =)

    Så det är inget med kapande av banor och liknande på BenQ?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack =)

    Så det är inget med kapande av banor och liknande på BenQ?
    nope, inte vad jag kunnat läsa mig till iaf, vi får ju redan ut hela mjukvaran från BenQ utan sådant skit, och den ska vara så lik original som möjligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hoppas på LT till Samsung snart med, eller är det bara att glömma?

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av immer Visa Inlägg
    Hoppas på LT till Samsung snart med, eller är det bara att glömma?
    Jag tror att det kommer, är dock lite tveksam på hitachi :P

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    har jag rätt eller fel nu, men det är väl sant att det kommer bli problem att läsa ur nyckeln med ixtreme lt på lite-on läsare? oavsett vilken version det är? däremot om man redan har nyckeln kan man väl erasa o writea om det skulle behövasd i framtiden?

    fan att benq lt kom, jag flashade om till 1.61 redan igår -.- får väl göra det imorgon.

  28. #88
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av immer Visa Inlägg
    Hoppas på LT till Samsung snart med, eller är det bara att glömma?
    Kommer nog men det lär nog ta några månader..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    har jag rätt eller fel nu, men det är väl sant att det kommer bli problem att läsa ur nyckeln med ixtreme lt på lite-on läsare? oavsett vilken version det är? däremot om man redan har nyckeln kan man väl erasa o writea om det skulle behövasd i framtiden?

    fan att benq lt kom, jag flashade om till 1.61 redan igår -.- får väl göra det imorgon.
    du har rätt, har man redan nyckeln till en liteon kan man enkelt köra "Liteon Erase" och skriva till den på nytt, har du däremot inte nyckeln kvar blir det jobbigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Kommer nog men det lär nog ta några månader..
    vi får väl hoppas den dyker upp hyffsat snart
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 215
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:54
  2. flasha lite on med Xtractor Pro + Spear
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:41
  3. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  4. DMS4 SE LITE i V16 ?
    By stupid in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 16:29
  5. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •