Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: 5.03 -> 5.50 d-3

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    5.03 -> 5.50 d-3

    Kan jag uppdatera från min 5.03 rakt till 5.50-D3?

    Har PSP Slim med 5.03 + ChickHEN & Gen-A men vill nu kunna starta homebrews för 5.50.
    Last edited by gheno; 2010-01-20 at 12:00.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det går inte tyvär... 5.03 kräver 5.03 GEN-C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det går inte tyvär... 5.03 kräver 5.03 GEN-C
    När jag tidigare skulle installera Gen-C på min 5.03 så rekommenderades det att köra 5.50 D-3 om man hade 3000 eller t8*** kort vilket jag inte var säker på om jag hade eller inte.
    Men körde igenom installationen nu ändå och det verkar fungera flefritt :-)
    Last edited by gheno; 2010-01-20 at 17:51.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, så du har fått in 5.50 GEN-D3 på din PSP direkt? i så fall hade du inte en PSP 200x med V3 moderkort eller PSP 300x
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, så du har fått in 5.50 GEN-D3 på din PSP direkt? i så fall hade du inte en PSP 200x med V3 moderkort eller PSP 300x
    sorry var lite otydlig. Har lagt in GEN-C och det var egentligen den jag ville ha. När jag första gången startade installationen blev jag lite ställd när det rekommenderade 5.50 D-3.

    Men som alltid så får man leva med att allt resettas om batteriet dör eller PSPn hänger sig ;-)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    sorry var lite otydlig. Har lagt in GEN-C och det var egentligen den jag ville ha. När jag första gången startade installationen blev jag lite ställd när det rekommenderade 5.50 D-3.

    Men som alltid så får man leva med att allt resettas om batteriet dör eller PSPn hänger sig ;-)
    Om allt resettas när strömmen går kör du då en 3000 eller 2000 med v3 moderkort?
    isf skall du inte mecka med flashningar alls.

    En normal psp behåller infon man skjuter till dem förutom de bråkiga v3orna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om allt resettas när strömmen går kör du då en 3000 eller 2000 med v3 moderkort?
    isf skall du inte mecka med flashningar alls.

    En normal psp behåller infon man skjuter till dem förutom de bråkiga v3orna.
    allt resettas ju inte, men min ChickHen R2 och Gen-A/B/C försvinner. Jag har en slim, men osäker vad det gäller med v3, tror iaf att jag hade antingen firmware 5.00 eller 5.03 när jag köpte den.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    allt resettas ju inte, men min ChickHen R2 och Gen-A/B/C försvinner. Jag har en slim, men osäker vad det gäller med v3, tror iaf att jag hade antingen firmware 5.00 eller 5.03 när jag köpte den.
    Chick Hen kör man bara på maskiner man inte kan flashas, sådana maskiner uppdaterar man inte med CFW direkt till masklinen om du inte vill ha en ny brevpress hemma.

    Skilj mellan chick HEn ( päron ) och CFW i maskinen ( äpplen )

    Det är livsfarligt att uppdatera chickhen hackade maskiner med alternativ mjukvara.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Chick Hen kör man bara på maskiner man inte kan flashas, sådana maskiner uppdaterar man inte med CFW direkt till masklinen om du inte vill ha en ny brevpress hemma.

    Skilj mellan chick HEn ( päron ) och CFW i maskinen ( äpplen )

    Det är livsfarligt att uppdatera chickhen hackade maskiner med alternativ mjukvara.
    Ah tur att jag inte gjort det, kollade förut på din tråd med v3 och mitt kort var blågrönt så jag antog att de nog handlade om ett v3.
    Det som sedan gjorde mig tveksam var ju att Gen-C installationen rekommenderade att om jag hade 3000 eller v3 så skulle jag köra 5.50 D3 istället för Gen-C :-S

Liknande diskussioner

  1. little big planet error
    By whityoustone in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 15:23
  2. Från 5.50 GEN D - 5.50 GEN B2
    By Beeny in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 17:51
  3. 5.50 gen-d
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:09
  4. Vad är 5.50 GEN-B(Full) CFW?
    By kekke2000 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 17:14
  5. Downgrade från 5.50
    By pillkrill in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •