Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Vad är nytt?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Vad är nytt?

    Tjena.

    Har inte tankat hem eller bränt ut ett spel på att bra tag. Har läst runt lite och förstått att MS hittat på något nytt otyg....
    Men jag har inte riktigt greppat vad som gäller. Som om nån har tålamod och lust att förklara för mig vore det schysst.

    Jag har en rätt gammal firmware. "Vanliga" Xtreme (5.3?) alltså den sista innan första iXtreme dök upp. Jag kör ALDRIG online, så därför brydde jag mig inte om att uppgradera då det begav sig.
    Funkar det att ladda hem nya spel och köra fortfarande? Läste t.ex. nån kommentar på tpb på Pro.Evolution.Soccer.2010.PAL.X360-Allstars att man måste ha iXtreme 1.6 för att det ska "funka". Funka över huvud taget eller funka online? Jag spelar som sagt bara offline....

    Som sagt. Om nån har lust att förklara för mig vad som gäller idag så skulle jag bli mycket tacksam.

    /D

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Dave29 Visa Inlägg
    Tjena.

    Har inte tankat hem eller bränt ut ett spel på att bra tag. Har läst runt lite och förstått att MS hittat på något nytt otyg....
    Men jag har inte riktigt greppat vad som gäller. Som om nån har tålamod och lust att förklara för mig vore det schysst.

    Jag har en rätt gammal firmware. "Vanliga" Xtreme (5.3?) alltså den sista innan första iXtreme dök upp. Jag kör ALDRIG online, så därför brydde jag mig inte om att uppgradera då det begav sig.
    Funkar det att ladda hem nya spel och köra fortfarande? Läste t.ex. nån kommentar på tpb på Pro.Evolution.Soccer.2010.PAL.X360-Allstars att man måste ha iXtreme 1.6 för att det ska "funka". Funka över huvud taget eller funka online? Jag spelar som sagt bara offline....

    Som sagt. Om nån har lust att förklara för mig vad som gäller idag så skulle jag bli mycket tacksam.

    /D
    Ixtreme LT släpptes i natt och startar allt. ska även vara livesäker om man kollar sina backuper.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok. Så det är uppgradera firmware som gäller?

    Om jag skiter i banning/online... kan jag ändå inte få igång t.ex. Pro Evolution Soccer på min gamla Xtreme - bara i offlineläge? Den startar inte ens?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Dave29 Visa Inlägg
    Ok. Så det är uppgradera firmware som gäller?

    Om jag skiter i banning/online... kan jag ändå inte få igång t.ex. Pro Evolution Soccer på min gamla Xtreme - bara i offlineläge? Den startar inte ens?
    Tror faktiskt att gamla xtreme startar allt, inte helt säkert. Bara dom första ixtreme med "livesäkerhet" som inte startar spel med nya "waves".

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Cool. Då satsar jag en Verbatim DVD+R DL skiva på att det funkar då :-)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    Tror faktiskt att gamla xtreme startar allt, inte helt säkert. Bara dom första ixtreme med "livesäkerhet" som inte startar spel med nya "waves".
    Xtreme har problem med nyare waves, så bästa är att slänga in LT, då får man en GARANTERAT wave fri firmware antingen det eller 1.6 NS, vilket man nu föredrar, LT är lite jobbig att få ut nyckeln på efter flash...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xtreme har problem med nyare waves, så bästa är att slänga in LT, då får man en GARANTERAT wave fri firmware antingen det eller 1.6 NS, vilket man nu föredrar, LT är lite jobbig att få ut nyckeln på efter flash...
    Jobbig och jobbig, är det vi som flashat den så är det bara att maila serienumret från dvdläsaren och hoppas vi hinner leta reda på nycklarna så får man dom i mailen. Eller ta med ett usb-minne så kopierar vi in filerna åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jobbig och jobbig, är det vi som flashat den så är det bara att maila serienumret från dvdläsaren och hoppas vi hinner leta reda på nycklarna så får man dom i mailen. Eller ta med ett usb-minne så kopierar vi in filerna åt dig.
    ja, men om man inte har tillgång till urläsning innan flashning till LT så är den jobbig att få ut nyckeln från
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, men om man inte har tillgång till urläsning innan flashning till LT så är den jobbig att få ut nyckeln från
    Hur kan LT vara jobbig att få ut nyckeln från innan man flashat till LT?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur kan LT vara jobbig att få ut nyckeln från innan man flashat till LT?
    hansi, tror du behöver sova lite snart... nämnde faktiskt: om man INTE har tillgång till urläsning innan lt... det vill säga om man INTE flashat den själv innan den blev flashad till LT, eller att man tappat bort filerna... eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hansi, tror du behöver sova lite snart... nämnde faktiskt: om man INTE har tillgång till urläsning innan lt... det vill säga om man INTE flashat den själv innan den blev flashad till LT, eller att man tappat bort filerna... eller liknande...
    Tror du får gå om några terminer svenska grammatik, annars får du utvisning för otydlig syftning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Om man har en firmware tidigare än LT så gör man som man gjorde förr.
    Det är bara med LT som man måste göra som man gör med 93450 diskarna.
    Daggs att hitta en omkopplare som är mycket liten och som har 4 olika kopplingar i sig som aktiverars samtidigt.
    hmmm..

    Greetz

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Om man har en firmware tidigare än LT så gör man som man gjorde förr.
    Det är bara med LT som man måste göra som man gör med 93450 diskarna.
    Daggs att hitta en omkopplare som är mycket liten och som har 4 olika kopplingar i sig som aktiverars samtidigt.
    hmmm..

    Greetz
    Ett otroligt tjöt om att man inte kan läsa ur en drive flashad med LT. Har man flashat sin drive med LT så ser man helt enkelt till att spara undan alla filer så finns det INGET behov av att någonsin läsa ur den igen. Skriv ut nyckeln på skrivare och tejpa fast lappen på driven om det skall vara så svårt att spara på några kb data...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ett otroligt tjöt om att man inte kan läsa ur en drive flashad med LT. Har man flashat sin drive med LT så ser man helt enkelt till att spara undan alla filer så finns det INGET behov av att någonsin läsa ur den igen. Skriv ut nyckeln på skrivare och tejpa fast lappen på driven om det skall vara så svårt att spara på några kb data...


    *asg*

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skriv ut nyckeln på skrivare och tejpa fast lappen på driven om det skall vara så svårt att spara på några kb data...
    Det gör jag ALLTID, jag är alldeles för duktig på att stressradera filer för att förlita mig på min egen backup-förmåga
    men det är bra att ha det fysiskt skrivet nånstans också, även om man är en data-hoarder.

    Peace!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Vart ska jag maila och vilket nummer skall jag maila för att få backupen på min firmware? Läste någonstanns att ni sparade alla som ni flashat?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Vart ska jag maila och vilket nummer skall jag maila för att få backupen på min firmware? Läste någonstanns att ni sparade alla som ni flashat?
    maila till psxcare@netcare.se och nummret vi behöver är det nummret som står på driven, om den inte är spoofad, i så fall behöver vi ha case nummret (ditt serienummer på konsollen) vi behöver även veta vilken spelare det är du har... då vi har flera olika mappar för varje specifik tillverkare (BenQ, Liteon, Samsung, Hitachi)...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Vart ska jag maila och vilket nummer skall jag maila för att få backupen på min firmware? Läste någonstanns att ni sparade alla som ni flashat?
    Det är alltså serienumret på dvdläsaren som vi i första hand behöver
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är alltså serienumret på dvdläsaren som vi i första hand behöver
    Okej, men eftersom boxen. Är köpt utav er med garanti kvar så kommer jag in i eftermiddag istället.

Liknande diskussioner

  1. Vad är fel?
    By Heelflip12345 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 10:15
  2. Vad är vsh menyn
    By omar_ahmad in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:34
  3. Installerat Argon, nu vad?
    By Milhous in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 17:10
  4. Felkod 0102 - vad kan göras?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 14:24
  5. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •