Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: benq nyckel ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    benq nyckel ?

    Hej .....har sabbat en kompis dvd en benq har lyckats att radera nyckeln finns det nån möjlighet att kunna återskapa den ?..... Klantigt som fan men jag har lyckats ..... har läst att det är kört men det var en gammal post hoppas att det finns nyare med bättre nyheter .....tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Utan nyckel så är det oåterkallerligt kört ... SORRY!!! Bara att sälja som reservdelar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av DrDod Visa Inlägg
    Hej .....har sabbat en kompis dvd en benq har lyckats att radera nyckeln finns det nån möjlighet att kunna återskapa den ?..... Klantigt som fan men jag har lyckats ..... har läst att det är kört men det var en gammal post hoppas att det finns nyare med bättre nyheter .....tacksam för svar
    har du ingen dump av firmware så är de kört OM du inte kan köra en jtag på maskinen.

    då måste den va tillverkad innan juni 09 (funkar på vissa som är tillverkade under juni också)
    den får inte ha kernel högre än 2.0.7371.0

    har du vart inne på live efter 10 augusti 2009 är de kört
    har du kört wave 4 eller wave 5 spel är de kört
    uppdaterat dashboard på annat sätt högre än 2.0.7371.0 är de kört

    men att gör detta är en hyfsat avancerad process, om du lyckas radera firmware innan du fått ut nyckel så är detta nog inget du ska ge dej in på =P
    inget illa menat!
    men psxcare gör detta för 700spänn om ja inte minns fel, förutsatt att den går under infon som ja skrev här över!
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ok tack för era svar .... hittade faktiskt hans dvd nyckel manuellt skrivet på en lapp av den förra som flashade med ixtreme 1.4 men den innehåller bara 31 tecken men ska vara 32 inget jag kan ha nytta av när jag inte vet vart eller vilket tecken som är glömt ....

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Haha ja det är ju bara något av 16 olika värden som skall in på någon av 32 olika platser.
    Så det behövs max 512 flashningar, så har du rätt nyckel sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    He he jepp så det är bäst man sätter igång.......

Liknande diskussioner

  1. BenQ flashproblem i jungleflasher 1.55b
    By svankan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 11:20
  2. Flash benQ 1.5 hjälp
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 23:08
  3. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30
  4. Benq, bränning = konstigt
    By r@dical in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •