Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 67

Diskussion: XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej jag har en gammal box från 2008.

    Då jag kollar efter dashboard versionen så står det:

    D:208955.0 - K:208955.0 (BK:2.0.1888.0) osv.


    Detta är en för ny version, right?

    Kommer jag kunna modda den så jag kan spela live och köra alla spel? Finns det någon möjlighet att kunna köra spel direkt från HDn med denna box?

    Tackar på förhand.

    Edit: Jag har en Lite-on spelare

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ja du kan modda den och köra alla spel. Nej du har för ny dash för att göra JTAG-hacket och spela från hdd.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm,vette fasiken om detta funkar för att ta bort kernelversioner.
    från kernel 8955> kernel 7371
    Enligt detta så tar man bort sina updates,men då är frågan om den även tar bort ens kernelversion. För om det funkar så har jag nog halva inne då min box har rätt ålder.
    http://www.youtube.com/watch?v=TVNw78PpyBs
    Frågan som man undrar är helt enkelt,återställer det kernelversionerna?
    Hittade inget nånstans som bekräftade det.

    [Edit] Hittade även den här länken med det vara ett modchip så den är nog ganska värdelös.
    Låter häftig dock. http://www.infectus.biz/ [Edit]


    Annars så har jag ett förslag om ett ev. inbyte av min 360 som är flashad av er mot en jtaggad box med $$ emellan.
    Last edited by ChickenZliZe; 2010-04-12 at 21:27.

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ChickenZliZe Visa Inlägg
    Hmm,vette fasiken om detta funkar för att ta bort kernelversioner.
    från kernel 8955> kernel 7371
    Enligt detta så tar man bort sina updates,men då är frågan om den även tar bort ens kernelversion. För om det funkar så har jag nog halva inne då min box har rätt ålder.
    http://www.youtube.com/watch?v=TVNw78PpyBs
    Frågan som man undrar är helt enkelt,återställer det kernelversionerna?
    Hittade inget nånstans som bekräftade det.

    [Edit] Hittade även den här länken med det vara ett modchip så den är nog ganska värdelös.
    Låter häftig dock. http://www.infectus.biz/ [Edit]


    Annars så har jag ett förslag om ett ev. inbyte av min 360 som är flashad av er mot en jtaggad box med $$ emellan.
    Infectus är ett gammalt chip som inte så många använder , det var mest för att kunna försöka ändra key fron moderkortet och "försöka" unbanna 360 via att man byter key med en annan box moderkort + läsare
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    allewi
    Tack så mycket.
    Angående att ta bort systemupdates med länken som fanns på tuben.Återställer itne kernel.Tyvärr

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går inte att backa tillbaka och göra en konsoll JTAG-Hackbar på nytt efter att man gått över 2.0.8xxx.0 den bränner nämligen "E-Fuses" som krävs för att JTAG hacket... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    [Edit]

    Min polare hade köpt en jasper av er och han har bara dragit ner nya dashen till sin.



    han har en med kernel D:2.0.7371.0- K:2.0.7371.0

    Är den Jtagbar?
    Last edited by ChickenZliZe; 2010-04-13 at 22:56.

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    jtag'ade nyligen nu bannad

    tjena, jtaggade min konsoll hos er 23/4 och kommer hem kopplar in den o de tar kanske 15-20min så e jag live bannad nu, något jag kan göra åt saken? kan jag köra XBLA paketen iaf med min konsoll nu?

    Undrar även hur jag får in spel direkt via ftp? lyckats lösa nu så att jag får in spelen genom datorn in på externa hdd o sedan koppla in i xboxen igen o kan starta dom från default.xex från spel mappen men lyckas inte göra ngåra genvägar eller så till spelen för lätare hantering.

    länkar på några "noob" guides vore nice men verkar inte finnas än?

    någon som har tid via msn/irc kanske dra en snabb guide?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ChickenZliZe Visa Inlägg
    [Edit]

    Min polare hade köpt en jasper av er och han har bara dragit ner nya dashen till sin.



    han har en med kernel D:2.0.7371.0- K:2.0.7371.0

    Är den Jtagbar?
    Den borde gå att JTAG:a utan problem förutsatt att tillverkningsdatumet är äldre än 2009-06-15 (ungefärligt datum)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av iCas Visa Inlägg
    tjena, jtaggade min konsoll hos er 23/4 och kommer hem kopplar in den o de tar kanske 15-20min så e jag live bannad nu, något jag kan göra åt saken? kan jag köra XBLA paketen iaf med min konsoll nu?

    Undrar även hur jag får in spel direkt via ftp? lyckats lösa nu så att jag får in spelen genom datorn in på externa hdd o sedan koppla in i xboxen igen o kan starta dom från default.xex från spel mappen men lyckas inte göra ngåra genvägar eller så till spelen för lätare hantering.

    länkar på några "noob" guides vore nice men verkar inte finnas än?

    någon som har tid via msn/irc kanske dra en snabb guide?
    allt fungerar fortfarande lika bra ja du kan lägga till mig på msn så kan jag hjälpa dig komma igång
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Säkert en otroligt dum fråga, men jag ställer den iallafall.
    Det enda som jag egentligen kan göra med detta "hack" är att jag kan ftp'a spel till en hårddisk på xboxen och spela dem därifrån istället för att bränna ut dem på skiva och spela?

    Hur är det med live och sådant? Man kan fortfarande bli bannad därifrån verkar det som?
    Om man tex har ett spel, som brukar bestå av en .dvd fil och en till som jag inte kommer ihåg, är det då bara att lägga över dem på en disk och så starta dem?
    Om man tex kollar spelen med någon mjukvara för att se att det är "stealth patchade" kan man då lira dem på live?

    Tänkte även på det där med codecs, kan man då använda boxen till att spela tex 1080p .mkv filmer?

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Säkert en otroligt dum fråga, men jag ställer den iallafall.
    Det enda som jag egentligen kan göra med detta "hack" är att jag kan ftp'a spel till en hårddisk på xboxen och spela dem därifrån istället för att bränna ut dem på skiva och spela?
    360 spel samt emulatorer/egenkodade applikationer från interna HDD eller Extern USB media så som disk eller minneskort ja.

    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Hur är det med live och sådant? Man kan fortfarande bli bannad därifrån verkar det som?
    Tydligen tar det bara 24 timmar sen är det rökt.

    Om man tex har ett spel, som brukar bestå av en .dvd fil och en till som jag inte kommer ihåg, är det då bara att lägga över dem på en disk och så starta dem? [/QUOTE]
    .dvd är ju en infofil som inehåller layerbreak o är inte större än några kilobytes, det du tänkte på var .iso filer o sånt konverterar man innan man kastar över till en 360 via ftp eller via usb disk. Personligen hade jag kastat spelen på skiva o sen dumpat dom i XexMenu
    Om disken rasar har du ju en backup på en skiva, o givetvis ABGX checka dem innan man bränner ut dessa.

    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Om man tex kollar spelen med någon mjukvara för att se att det är "stealth patchade" kan man då lira dem på live?
    ABGX360 finns mer info i FAQ om den Dock en J-Taggad maskin är inte Livesäker för fem öre, då är flashade dvdläsare säkrare.

    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Tänkte även på det där med codecs, kan man då använda boxen till att spela tex 1080p .mkv filmer?
    Nej, Det fins ingen sådan codec att installera...
    Du får nöja dig med Div-X och X-Vid som 360 använder standard eller köpa en PopCorn Hour
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    @Pendragon
    tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

    om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    @Pendragon
    tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

    om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?
    Smaken som baken

    Just nu har folk kodat Emulatorer typ ( Supernintendo och 8-bits NES emulatorer e.tc e.tc ) o fler program kommer översättas från Gamla xboxen så som X.B.M.C etc, men det ligger fortfarande under uppdatering/utveckling.
    Man hittar dessa program som allt annat på internet, Xbox-scene är en bra info samt samlingssida för program + information om hur det går i utvecklingen.

    + att folk som kan koda kan ju trolla egna små finurliga program
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBMC lär nog inte portas till 360 på ett bra tag, den är för beroende av mplayer m.m. som inte passar arkitekturen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    @Pendragon
    tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

    om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?
    en j*vligt trevlig funktion med den senaste versionen av Dashboarden (som används vid JTAGning) är att konsollen blir regionsfri [dock ENDAST för spel] du kan då med andra ord starta japanska/amerikanska spel som inte släpps i PAL version, eller om du vill lira före alla andra kan du göra det med

    men som Pendragon säger blir man bannad inom 24 timmar, vissa rapporterar att det endast tog en kvart... det är helt olika, men generellt sätt är JTAGning inte för folk som vill lira live, om man däremot vill ha möjligheten att köra som på Xbox 1:an (spel från hårddisk, på 360 även från USB hårddisk och även hemkodat för att kunna utnyttja konsollens fulla potential) är JTAG-Hacket utmärkt bra, utvecklingen har inte kommit jääääätte långt ännu, men det går i rasande fart frammåt, jag tror inte det är långt kvar innan du kan köra dina MKV's på 360'n, hårdvarumässigt borde den klara av det, det handlar bara om att någon ska orka koda en codec som fungerar på 360'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hjälp!

    Jag undrar bara lite snabbt om man kan chippa detta xbox?

    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...QAAAEo74E7Uj8P

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Westermark Visa Inlägg
    Jag undrar bara lite snabbt om man kan chippa detta xbox?

    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...QAAAEo74E7Uj8P
    Flasha läsaren ska väl fungera men att JTAG:a den kommer inte att fungera tyvärr.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Westermark Visa Inlägg
    Jag undrar bara lite snabbt om man kan chippa detta xbox?

    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...QAAAEo74E7Uj8P
    i dagsläget finns ingen modd på dom, men teamet bakom iXtreme arbetar på det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För en ritning på hur du gör en egen kabel för OLIMEX samt anslutningar på 360 kika här: http://forum.psxcare.com/support/sho...057#post234057
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Tjaba. Fan. Jag såg detta idag. Jag har en äldre xbox360 som är moddad för länge länge sen på psxcare. Jag har aldrig spelat på live utan bara bränt spel...

    Men nu såg jag att man kan köra homebrew!!! Grymt. Körde allt på min gamla xbox. Va ett mediacenter. Xbox360 kan alltså också bli det som det ser ut?

    Men nu spelade jag ett bränt alan wake och där uppdaterades min dashboard. Dammade av den och brände spelet vilket funkade bra. (va en uppdatering med spelet.) Så jag gissar på att jag har nyaste dashboarden. Är detta hack för sent då eller? ....Går det att nergradera dashboard osv?
    mvh
    //AFX3D.

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Tjaba. Fan. Jag såg detta idag. Jag har en äldre xbox360 som är moddad för länge länge sen på psxcare. Jag har aldrig spelat på live utan bara bränt spel...

    Men nu såg jag att man kan köra homebrew!!! Grymt. Körde allt på min gamla xbox. Va ett mediacenter. Xbox360 kan alltså också bli det som det ser ut?

    Men nu spelade jag ett bränt alan wake och där uppdaterades min dashboard. Dammade av den och brände spelet vilket funkade bra. (va en uppdatering med spelet.) Så jag gissar på att jag har nyaste dashboarden. Är detta hack för sent då eller? ....Går det att nergradera dashboard osv?
    mvh
    //AFX3D.
    Du måste ha kernel 2.0.7371.0 eller lägre. Med tanke på att du spelat Alan Wake så är det med 99,9% kört. Mina 0,1% osäkerhet baserar jag på att jag inte vet exakt vilken dash som Alan Wake innehåller men det är garanterat en nyare.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Tjaba. Fan. Jag såg detta idag. Jag har en äldre xbox360 som är moddad för länge länge sen på psxcare. Jag har aldrig spelat på live utan bara bränt spel...

    Men nu såg jag att man kan köra homebrew!!! Grymt. Körde allt på min gamla xbox. Va ett mediacenter. Xbox360 kan alltså också bli det som det ser ut?

    Men nu spelade jag ett bränt alan wake och där uppdaterades min dashboard. Dammade av den och brände spelet vilket funkade bra. (va en uppdatering med spelet.) Så jag gissar på att jag har nyaste dashboarden. Är detta hack för sent då eller? ....Går det att nergradera dashboard osv?
    mvh
    //AFX3D.
    Alan wake innehåller 2.0.8955.0, senaste är 2.0.12611.0 men som pemani säger så måste du ha 2.0.7371.0 eller lägre, efter 2.0.8xxx.0 börjar man bränna e-fuse för att man inte ska kunna backa tillbaka... (man började med det med dashboarden som följer 2.0.7371.0)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Fan va surt.. ...

    Men jag får skylla migsjälv. Borde hållt mig uppdaterad inom xbox moddningens värld. Vilket jag inte gjort på ett par år nu...
    Men det är lite fisk från microsoft att uppdatera ens dashboard med ett spel. Fusk från deras sida typ...

    Menmen. Man kan inte få allt...
    Kunde fixat detta hack om jag inte uppdaterat i förrgår. Crabman.

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Fan va surt.. ...

    Men jag får skylla migsjälv. Borde hållt mig uppdaterad inom xbox moddningens värld. Vilket jag inte gjort på ett par år nu...
    Men det är lite fisk från microsoft att uppdatera ens dashboard med ett spel. Fusk från deras sida typ...

    Menmen. Man kan inte få allt...
    Kunde fixat detta hack om jag inte uppdaterat i förrgår. Crabman.
    Du menar typ att Abborrar jobbar åt MS?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #56
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Du menar typ att Abborrar jobbar åt MS?
    Sikken tur att Gammelgäddor som vi äter små Aborrar till frukost, lunch po moddag
    LT+ finns till Lite-on och BenQ för 360 FAT.
    Det löser problem med AP25.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Fan va surt.. ...

    Men jag får skylla migsjälv. Borde hållt mig uppdaterad inom xbox moddningens värld. Vilket jag inte gjort på ett par år nu...
    Men det är lite fisk från microsoft att uppdatera ens dashboard med ett spel. Fusk från deras sida typ...

    Menmen. Man kan inte få allt...
    Kunde fixat detta hack om jag inte uppdaterat i förrgår. Crabman.
    Nja, det är så att man tillför nya funktioner i dashboard versionerna som utvecklarna använder för att bättre hantera hårdvaran så att man får bättre spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nja, det är så att man tillför nya funktioner i dashboard versionerna som utvecklarna använder för att bättre hantera hårdvaran så att man får bättre spel
    Jo kanske. Men jag tror man skulle kunna använt den gamla dashboarden med. Men ni som kör detta hack. Måste inte ni också uppdatera dashboarden för nya spel och på så sätt förstörs allting?
    För man måste ju uppdatera för att kunna spela alan wake t.e.x...Som f.ö är ett jävligt bra lir.

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Jo kanske. Men jag tror man skulle kunna använt den gamla dashboarden med. Men ni som kör detta hack. Måste inte ni också uppdatera dashboarden för nya spel och på så sätt förstörs allting?
    För man måste ju uppdatera för att kunna spela alan wake t.e.x...Som f.ö är ett jävligt bra lir.
    Ja, du måste uppdatera... därav det kommer nya versioner av Freeboot bland annat, senaste versionen är Freeboot 0.04 som bygger på 12611 dashboarden/kerneln

    Versionen innan dess är 0.031/0.032 som bygger på 9199

    Versionen innan det som vi använt oss av på PSXCare är XBR 3 som bygger på 8955
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Undrar bara en sak om Jtag.
    Går det att spela back-up:er fårn skiva fast man har installerat Xexmenu och FREEboot 0.04? har en liten hög med skiver jag inte vill ska bara gå till spillo?

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. Guide för flashning utav lite-on. finns det?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 22:04
  3. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  4. Flasha Samsung - Guide?
    By Dikkie in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 12:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •