Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 67 av 67

Diskussion: XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rexinz Visa Inlägg
    Undrar bara en sak om Jtag.
    Går det att spela back-up:er fårn skiva fast man har installerat Xexmenu och FREEboot 0.04? har en liten hög med skiver jag inte vill ska bara gå till spillo?
    Original spelen går att spela med en JTAG som standard ja, alltså från skiva... det går även att köra backup skivor OM man flashat maskinen också (dvd enheten)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Original spelen går att spela med en JTAG som standard ja, alltså från skiva... det går även att köra backup skivor OM man flashat maskinen också (dvd enheten)
    Tackar för det underbart snabba svarat!
    Den är flashad och klar så ska bara ta mod till mig att Jtagga den lilla maskinen!

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har en fråga.. Jag följde guiden för att lägga in spelen på en extern hdd till pricka(förutom att ja använde ExisoGUI istället för XIB när ja extraktade spelen) och nu när ja går in i xexmenu så har ja först mapparna Apps -> Games / Emus / Videos och inne i Games ligger Batman, Lego Potter, Lego Pirates och Tekken 6. När ja trycker på dom så kommer ja in i ännu en mapp med allt från 8 till flera hundra filer och ja får leta upp en som heter default och starta spelen genom att trycka på den. Jag fick för mig att de skulle starta när ja trycker på spelnamnet i gameskatalogen. Har ja fattat detta fel eller har ja gjort något fel? =(

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
    Har en fråga.. Jag följde guiden för att lägga in spelen på en extern hdd till pricka(förutom att ja använde ExisoGUI istället för XIB när ja extraktade spelen) och nu när ja går in i xexmenu så har ja först mapparna Apps -> Games / Emus / Videos och inne i Games ligger Batman, Lego Potter, Lego Pirates och Tekken 6. När ja trycker på dom så kommer ja in i ännu en mapp med allt från 8 till flera hundra filer och ja får leta upp en som heter default och starta spelen genom att trycka på den. Jag fick för mig att de skulle starta när ja trycker på spelnamnet i gameskatalogen. Har ja fattat detta fel eller har ja gjort något fel? =(
    Dom ska dyka upp under games discovery, alltså första menyn, annars kan du välja mappen och trycka på Start knappen istället för att trycka på A knappen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom ska dyka upp under games discovery, alltså första menyn, annars kan du välja mappen och trycka på Start knappen istället för att trycka på A knappen
    Då har ja gjort nått fel. Xexmenu hittar inga spel alls när ja kollar första menyn. Jag får tabba mig vidare genom rb till min externa hdd.

    Måste ja gå in på hdd:n genom xboxen direkt efter jag formaterat den och "göra om" den? typ settings -> memory -> usb disken och sedan config eller costomize?

    Spelar de roll hur man döper katalogerna och hur många dom är? Först skapade jag USBdisken -> Apps -> Games osv.. Testade igen och körde USBdisken -> Spel osv.. men same shit..
    Last edited by Vieu; 2012-06-10 at 11:50.

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
    Då har ja gjort nått fel. Xexmenu hittar inga spel alls när ja kollar första menyn. Jag får tabba mig vidare genom rb till min externa hdd.

    Måste ja gå in på hdd:n genom xboxen direkt efter jag formaterat den och "göra om" den? typ settings -> memory -> usb disken och sedan config eller costomize?

    Spelar de roll hur man döper katalogerna och hur många dom är? Först skapade jag USBdisken -> Apps -> Games osv.. Testade igen och körde USBdisken -> Spel osv.. men same shit..
    Du ska bara ha hårddisken FAT32 formaterad, sedan ska spelen ligga:

    x:\Games\Spel1\Default.xex
    x:\Games\Spel2\Default.xex
    x:\Games\Spel3\Default.xex

    ^ ligger dom inte så kommer inte XEXMenu hitta dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Smile

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska bara ha hårddisken FAT32 formaterad, sedan ska spelen ligga:

    x:\Games\Spel1\Default.xex
    x:\Games\Spel2\Default.xex
    x:\Games\Spel3\Default.xex

    ^ ligger dom inte så kommer inte XEXMenu hitta dom
    Ahh. Fick det att fungera nu. Tackar.

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. Guide för flashning utav lite-on. finns det?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 22:04
  3. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  4. Flasha Samsung - Guide?
    By Dikkie in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 12:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •