Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Frågor angående Jtag

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    Frågor angående Jtag

    Hej !
    Jag har några frågor till er.
    Först vill jag göra min xbox 360 till Jtag, men vågar inte öppna den. Finns det möjlighet att ni kan göra det, och för hur mycket ?
    Plus jag är bannad, och kan inte installera spel på hårdisken, betyder det att jag måste göra hårddisk upplåsning också eller fixar Jtag det ?
    Jag har kernel kernel 8955, finns det fortfarande möjlighet att man kan göra den till Jtag ?

    MVH/ Max

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Hej !
    Jag har några frågor till er.
    Först vill jag göra min xbox 360 till Jtag, men vågar inte öppna den. Finns det möjlighet att ni kan göra det, och för hur mycket ?
    Plus jag är bannad, och kan inte installera spel på hårdisken, betyder det att jag måste göra hårddisk upplåsning också eller fixar Jtag det ?
    Jag har kernel kernel 8955, finns det fortfarande möjlighet att man kan göra den till Jtag ?

    MVH/ Max
    JTAG kräver att boxen är tillverkad innan juni 2009, och har en lägre dashboard än 2.0.7371.0 vilket betyder att du inte kan göra det på just den där boxen, vi kan göra sådana här installationer ja, vi sitter faktiskt och gör några just nu... jag o Psytroll... vi tar 700:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    kan ni låsa upp en hårddisk på en sån box?
    min box är tillverkad 2008 men tyvärr har den för hög kernel

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    kan ni låsa upp en hårddisk på en sån box?
    min box är tillverkad 2008 men tyvärr har den för hög kernel
    ja, det går. det är bara att läsa ur nand, patcha den och skriva tillbaka. spelar ingen roll vilken dash du har.

  5. #5
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    är de nånting psxcare gör? jag vågar mig inte på de då mina lödkunskaper är typ obefintliga. skulle garanterat sabba nåt.
    vad tar ni för de isf? va behöver ni för att kunna göra de? räcker de me hårddisken elr behöver ni hela konsollen?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    är de nånting psxcare gör? jag vågar mig inte på de då mina lödkunskaper är typ obefintliga. skulle garanterat sabba nåt.
    vad tar ni för de isf? va behöver ni för att kunna göra de? räcker de me hårddisken elr behöver ni hela konsollen?
    Konsoll+hårddisk. 500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    perfekt då blir de att låta er fixa de så fort man har pengar

    en liten fråga till, har sett lite om de på forumet men har inte riktigt förstått, dum som man är.
    minneskortet satt i när jag blev bannad, inte hårddisken. om jag nu skulle använda hårddisken, spela o spara, kommer allting som blivit sparat efter banningen att försvinna när ni fixar hårddisken? vet ju att allt blir korrupt men kommer mina saves finnas kvar sen elr är dem borta? går dem att använda?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om jag förstått det rätt så kommer savesen bli korrupta så länge boxen vet att den är bannad. När vi skrivit om secdata i nanden så kommer savsen "friskna till" allteftersom. Swizzy och Psy får rätta mig för det är dom som läst på mest om detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    ok får helt enkelt kopiera över min profil på minneskortet o sen leka lite på nåt spel istället för att klara de, om jag nu måste spela vilket jag tror att jag måste. vem kan va utan xboxet i en hel månad?

    tack för hjälpen Hansi

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om jag förstått det rätt så kommer savesen bli korrupta så länge boxen vet att den är bannad. När vi skrivit om secdata i nanden så kommer savsen "friskna till" allteftersom. Swizzy och Psy får rätta mig för det är dom som läst på mest om detta.
    det vi gör med sådana här maskiner är som sagt fixa till secdata så att den inte längre vet om att den är bannad, vi "låser upp" profilerna också, vilket gör att sparningarna i sig frisknar till dom också, profilerna är egentligen dom som orsakar det hela kan man säga... (vad gäller korrupta sparningar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    så de är riksfritt att spela? inget som förstörs på hdd:n?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan spela på bäst f*n du vill, vi kan låsa upp det åt dig, då det är profil datan som styr det där lite med sparningarna, om den blir korrupterad så blir även dina sparningar det (dom ligger tillsamans med profildatan...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  2. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  3. JTAG hack FAQ efterfrågas.
    By fArGo_sWe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 08:51
  4. 250gb Elite 360 ?
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 23:40
  5. Xbox 360 Hack is done without chip
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •