Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: xboxet tar lång tid på sig innan de startar

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15

    xboxet tar lång tid på sig innan de startar

    de tar en liten stund innan xboxet startar upp, innan den första laddningsikonen kommer fram på bilden. de har blivit mycke segare än tidigare. jag brukar starta de genom dosan, bilden har nästan direkt kommit fram på tvn men nu tar de en liten stund innan nåt händer.

    är de nåt tecken på att xboxet kanske kommer dö för mig inom en snar framtid? elr är de bara nåt som kommit genom flashning av fw nonstealth? har inte flashat me LT än

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har även märkt att de typ startar om sig efter en liten stunds paus. har märkt de 2ggr o båda gångerna spelade jag assassins creed 2. gick undan för att kolla lite på datorn en snabbis, max typ 1minut, kommer tillbaks o då har spelet lagt av. kanske beror på spelet, jag hoppas de. men om de nu inte gör de, va kan de då va?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Låter inte bra alls.
    Hade det varit ettt värmeproblem borde det ju inte lägga av när du inte använder det.
    men visst så kan ju det vara det om någon lödning blir konstig när det blir mindre värme....
    Om du kan fixa det själv innan det pajar helt så gör det.
    JAg skulle nog plocka bort kryssen och rätta till allt, innan det pajar.

    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Jag håller med Lindfalas, men svårt att get tips, när du inte säger vilken revision du har på ditt moderkort, eller om du har tidigare moddar. hur lång tid tar det egentligen, är det minuter vi pratar?

  5. #5
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nej inga moddar förrutom flashat driven. vilket moderkort de är vet jag inte, men jag köpte de förra året. de har hdmi o en liteon drive. kanske inte säger så mycke?
    nej nej, inte flera minuter. men säg kanske 10 sekunder. lampan för handkontrollen lyser direkt o sen dröjer de då typ 10 sek så börjar ringen lysa, snurra. innan har de börjat lysa o snurra direkt.
    spelade assassins creed förut o hade de pausat ett tag för frukost. då hade de inte stängt av sig utan de va bara att fortsätta spela. får se om de händer igen, nu sitter sambons systerson o spelar bakugan för fullt. är de värme relaterat så lär de ju märkas nu

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Märkte precis att en av mina jtaggade konsoller tar nästan 10 sekunder att starta upp, dom andra nyhackade boxarna tar mellan 3-5 sekunder.
    Vet inte riktigt hur dom betedde sig innan jag installerade Xbreboot, men min ohackade 8955-box startar i stort sett direkt, det är dock en jasper, och dom andra är gamla xenons.

    Vem vet, jag tänker då inte oroa mig över det.
    Jag tror definetivt inte att det är värmerelaterat, ingenting hinner bli särskilt varmt på 10 sekunder.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har du bytt kablar till TV:n eller bytt TV t.om.?

    Jag använder ibland en switch och då tar det mycket längre tid att starta xboxen... tror det tar tid att synca mellan tv och box. Så det skulle kunna vara relaterat till det.
    Last edited by POi2; 2010-01-26 at 09:44.

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nej varken bytt tv elr kablar. iofs så pillade jag lite me lite olika kablar för nån dag sen. ville ha så jag kunde ha delad bild mellan xboxet o tvixen. kanske är nåt pgr av de. men tror inte de heller.

    de har även hängt sig nån gång så där, vet att de gjorde de nångång igår o de gjorde de förut när jag spela. de brukar väl va en liten indikator på att nåt kanske inte riktigt stämmer. kanske en rrod på g? vet ej va för moderkort jag har. sökte lite men kunde inte hitta nåt. jag har hdmi, boxen är från 2008-08-03

    men de märks va som händer. visst vore de tråkigt om de pajjade men jag kommer antagligen inte spela så mycke i framtiden iaf då jag ska bli farsa o de kan bli precis när som helst!!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    men de märks va som händer. visst vore de tråkigt om de pajjade men jag kommer antagligen inte spela så mycke i framtiden iaf då jag ska bli farsa o de kan bli precis när som helst!!
    Ah, Grattis! Kanske får du köpa ett xbox720 till grabben (eller tjejen) när han/hon har åldern inne

Liknande diskussioner

  1. Xbox hänger sig vid uppstart
    By Lennon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 03:58
  2. xboxet hängt sig
    By roddox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 12:53
  3. Hur lång tid tar det innan en pstwo pajar me dms4 pro?
    By Morphem in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-19, 13:08
  4. Hur lång tid tar det att flasha?
    By metallion in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 08:45
  5. Lång tid att ladda!
    By Gamer_EmIL in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 20:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •