Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fråga ang hårddisk från bannad XBOB360

  1. #1

    Fråga ang hårddisk från bannad XBOB360

    Hej
    jag undrar om nån vet nått om jag skaffar en till xbox360 som inte är bannad och tar min hårddisk från min bannade xbox360 och sätter den i den nya om den riskeras att bannas?
    varför jag undrar är eftersom min bannade xbox inte är har fått själva banningen pga att jag ringde supporten och frågade om den var bannad innan jag loggade in på live.

    dvs det betyder att hårddisken inte bör vara låst till den bannade boxen och gå att flytta. Dock så är det ju piratspel spelade och installerade på den så om jag då kör nå originalspel eller i framtiden med LT och det skulle vara livesäkert endå riskerar att banna den nya konsolen?
    piratspelen är alltid testade i abgx och inte spelade före release.

    jag hoppas nån förstog vad jag menar är dålig på att formulera mig

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21
    Är inte boxen bannad är bör det inte vara nå problem.

    Om man ringer supporten, säger dom om man är bannad då? ger du dom serienummer då eller?

    Det kommer ALDRIG att vara säkert med Live om du kör "icke-orginal" spel.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Är inte boxen bannad är bör det inte vara nå problem.

    Om man ringer supporten, säger dom om man är bannad då? ger du dom serienummer då eller?

    Det kommer ALDRIG att vara säkert med Live om du kör "icke-orginal" spel.
    Jag skulle säga att det inte är 100% säkert med live med en maskin som någonsin har varit moddad alls. Det finns inga 100%iga lösningar, inte ens en flashad box som bara kört orginalspel är säkrare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Ska försöka förklara igen.

    Ja min xbox är bannad men jag har inte fått själva bannen.
    jag ringde till xbox support och frågade om min xbox var banna och dom sa ja, efter det har jag inte kopplat upp mig mot live.
    DVS jag har inte fått bannen som gör att hdd låses till xboxen om man inte formaterar den.

    då undrar jag, är det säkert att använda hdd på ny xbox360 eller riskerar den nya icke modifierade att bannas pga att jag byter till den "bannade" om jag ska köra ett bränt singleplayer spel och sen byter till den nya och kör ett originalspel?
    all achievments från dom brända spelen lär ju då laddas upp osv från den nya xboxen.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag ser ingen risk i det, du bryter ju definitivt inget användaravtal.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det fungerar utan problem, jag gör så varje dag!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    Ska försöka förklara igen.

    Ja min xbox är bannad men jag har inte fått själva bannen.
    jag ringde till xbox support och frågade om min xbox var banna och dom sa ja, efter det har jag inte kopplat upp mig mot live.
    DVS jag har inte fått bannen som gör att hdd låses till xboxen om man inte formaterar den.

    då undrar jag, är det säkert att använda hdd på ny xbox360 eller riskerar den nya icke modifierade att bannas pga att jag byter till den "bannade" om jag ska köra ett bränt singleplayer spel och sen byter till den nya och kör ett originalspel?
    all achievments från dom brända spelen lär ju då laddas upp osv från den nya xboxen.
    inga problem alls, ge fan i att koppla upp den bannade boxen bara, du förlorar en massa bra funktioner och kan ställa till det då. kör på som du gör, fungerar utmärkt.

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang R4V2
    By Marlene77 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:41
  2. Fråga ang. erat PSP Slim
    By f0cker in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 20:58
  3. Fråga ang CK3.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 13:41
  4. Hårddisk från xbox till xbox
    By bynson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:10
  5. Fråga ang Live banning
    By BigD in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 01:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •