Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hittar ingenting på 360HDD på Jtag-box

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Hittar ingenting på 360HDD på Jtag-box

    Kopplade på min nyligen jtag-moddade box in en standard 20gb 360HDD som har använts på en annan flashad bannad box tidigare. När jag tar info på disken under system, står det 13,8 av 13,9 gb ledigt och noll spel, profiles o.s.v. Pluggar jag i den i ytterligare en annan box som oxå är bannad hittar jag de gamla profilerna, sparningar m.m.
    Är detta något vanligt fel, som att det är för ny dashboard på den jtag-moddade?
    Kan jag förstöra några av de gamla filerna om jag skapar en ny profil? Hittar boxen inte de gamla under system, skiter den väl i var den sparar de nya sakerna och skriver då över de gamla kan jag tänka mig.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Du får nog ta och köra en "uncripple" på disken för att hitta gamla sparningarna. har du lyckats jtaga maskinen så kan du nog klura ut hur man gör uncripple

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Då ska väl allt finnas där men som "corrupt" ?

    Du kan ta en backup på alla dina filer med 360 xplorer eller likn. och sedan formattera disken i JTAG-maskinen. Borde funka. Har nog inget med "cripple" att göra.
    Last edited by psytroll; 2010-01-26 at 15:20.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Då ska väl allt finnas där men som "corrupt" ?

    Du kan ta en backup på alla dina filer med 360 xplorer eller likn. och sedan formattera disken i JTAG-maskinen. Borde funka. Har nog inget med "cripple" att göra.
    *Jävla edit och quote knapp som sitter brevidvarandra*

    syftade på att han kunde göra "uncripple"historian för bara disken. dvs att han fixar filerna direkt!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jo men han ser inga filer alls. Är hdd:n "kripplad" så bör man väl se filerna ändå (fast som corrupta)?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    Du får nog ta och köra en "uncripple" på disken för att hitta gamla sparningarna. har du lyckats jtaga maskinen så kan du nog klura ut hur man gör uncripple
    Tror inte att det är nåt fel på disken, eller att det handlar om corrupta filer.

    Har jag disken i den ursprungliga boxen funkar och hittar jag profiler och filer m.m.
    Stoppar jag den i den jtagade boxen visas den som tom.
    Stoppar jag i den i en tredje box är filerna tillbaka.
    Har nu upptäckt att avatarerna finns inte i xreboot-flashen. Har läst i nåt forum, kanske här, att de försvinner vid jtag. Min avatar är helt svart siluett och när jag vill skapa en ny så säger den att jag måste hämta uppdatering från microsoft för att använda avatarer.
    Kanske är det just detta som orsakar att jag inte ser profilerna, att avatar-stödet inte finns i jtag-flashen.
    Finns nåt spel som man kan köra den uppdateringen, eller finns den att ladda ner nånstans?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Lägger ner min hjälp session efter det här:

    kan du läsa Content foldern på jtagade antagligen xbr hackade maskinen eller inte ?
    ser du Exxxxxxxxxxx mappen under Content ?
    dvs om du startar XEXloader eller XEXmenu eller 360menu etc å och kollar files på hdd1 .

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    Lägger ner min hjälp session efter det här:

    kan du läsa Content foldern på jtagade antagligen xbr hackade maskinen eller inte ?
    ser du Exxxxxxxxxxx mappen under Content ?
    dvs om du startar XEXloader eller XEXmenu eller 360menu etc å och kollar files på hdd1 .
    Förstår inte varför du blir trött...trodde att man skrev här för att hjälpa eller bli hjälpt när man hade problem.
    Jag har inte letat på disken genom xexloader, utan endast genom dashboard/system settings/memory/hard drive
    Har heller ingen möjlighet att kolla nu eftersom jag lött i intern sata-kabel och installerat en 2,5" hdd istället. Dessutom fått error 0011 på den.

    Anledningen att jag inte tror att det handlar om corrupta filer är att den fungerar på en 3:e 360 som inte har haft den disken inkopplad tidigare.
    Om filerna blivit låsta till den första 360:n som den tillhör borde den väl inte fungera på någon annan box, eller har jag fel? jag vet mycket väl att jag inte kan speciellt mycket om det här och långt ifrån vad du kan, därav att jag ställer en jävla massa frågor just för att lära mig. De problemen jag har frågat om hittar jag inte i tidigare trådar.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Psy såg rätt trött ut redan vid 20-rycket när jag lämnade butiken...så chill för ikväll...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Förstår inte varför du blir trött...trodde att man skrev här för att hjälpa eller bli hjälpt när man hade problem.
    Jag har inte letat på disken genom xexloader, utan endast genom dashboard/system settings/memory/hard drive
    Har heller ingen möjlighet att kolla nu eftersom jag lött i intern sata-kabel och installerat en 2,5" hdd istället. Dessutom fått error 0011 på den.

    Anledningen att jag inte tror att det handlar om corrupta filer är att den fungerar på en 3:e 360 som inte har haft den disken inkopplad tidigare.
    Om filerna blivit låsta till den första 360:n som den tillhör borde den väl inte fungera på någon annan box, eller har jag fel? jag vet mycket väl att jag inte kan speciellt mycket om det här och långt ifrån vad du kan, därav att jag ställer en jävla massa frågor just för att lära mig. De problemen jag har frågat om hittar jag inte i tidigare trådar.

    somsagt jag var lite trött men jag vill hemskt gärna hjälpa dig med ditt problem. borde ha trötthetslåsning på mitt konto >.< .
    360'n är magisk på så vis att man kan framkalla nästan vilka koder som helst.
    tex 0031 som anses vara problem med southbridge kretsen resp en massa annat blargh men i mittfall var att jag i ren trötthet glömt att dra i jtag'n trial n error ftw.

    "Har heller ingen möjlighet att kolla nu eftersom jag lött i intern sata-kabel och installerat en 2,5" hdd istället. Dessutom fått error 0011 på den."
    har du dragit sata'n från interna hdd connectorn eller har du bara tagit sata'n från dvd driven .. dvs har du fortfarande dvd-driven i maskinen ?
    Last edited by psytroll; 2010-01-28 at 12:05.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    har du dragit sata'n från interna hdd connectorn eller har du bara tagit sata'n från dvd driven .. dvs har du fortfarande dvd-driven i maskinen ?
    Jag har dragit ny kabel från undersidan av SATA-kontakten som hör till externa (original) hdd:n. Har jag förstått det rätt går det inte att koppla i en extern hdd (original alltså) utan att löda loss en av kablarna till den egna interna HDD:n (om det var kabel 6 eller vad jag läste på något forum).

    Hur som helst har jag lagt det på hyllan nu när jag installerade en intern HDD istället.

    Plockade sänder boxen igen, ny rengöring av processorerna, ny kylpasta, passade på att löda av r6t3 också, (får hoppas att den aldrig behöver dit igen, för det lär jag inte klara med min svetsutrustning) och dessutom en 12v moddning av fläktarna så nu ligger den på runt 45-55 grader även efter 1 timmes spelande. Nu skall man väl slippa error 0011 också får jag hoppas, har fungerat mycket bra hittills i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Microsoft flashar nand på bannad box?!?
    By housepainter in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 16:33
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  5. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •