Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: ström adapter till ms ratt

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16

    ström adapter till ms ratt

    nån som vet vart man kan få tag på en ström adapter till en ms ratt? måste de va en orginal ström adapter? nån som vet?
    jag pratade me supporten om ratten, dels då om de gick att få tag på en adapter genom dem vilket de inte gick. frågade dem då om de gick att köpa en vanlig adapter o köra me den istället. de visste dem inte men iom att de inte går att köpa en vanlig adapter till konsollen utan man måste ha orginal. så trodde dem att de även gäller tillbehören som tex ratten.
    låter lite skumt, kanske bara bs, men kanske även är dumt att testa om nu ratten går sönder. men är de nån som vet om de funkar att ta en vanlig adapter o spela me den? vet ni isf va för styrka man ska ha?

    jag kikade på xbox.com o läste där att om man använder ström adaptern till ratten kan de börja ryka om den. tydligen är de just ström adaptern som är felet. nån som varit me om de?

    anledningen till att jag frågar om adaptern är att jag funderar på att sälja den o de ser ju lite bättre ut om alla tillbehören finns. man kanske tom kan få mer när den är me tyvärr försvann min i flytten
    Last edited by mrflim; 2010-01-25 at 16:01.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ska kolla vad det står på ratten hemma (om jag inte glömmer), så länge du har en adapter som ger samma effekt så kan du byta hur som.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Samma effekt och samma effekt :-)

    Samma spänning (volt)
    Samma eller högre max strömstyrka (Ampere) eller effekt (Watt=V*A)
    Samma polaritet
    Samma fysiska kontakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    jo man tycker ju de. men när ms säger att man inte kan göra använda vilken adapter som helst till konsollen o att dem skickar ut en ny när den gått sönder så blir man ju lite fundersam.

    ja de vore snällt om du kunde göra de poi2 =)

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    model: PSC24W-240
    Input: 100-240v~50-60Hz
    48-62VA 0,80A (0.80A)
    Output: 24V (likström/pullsad)1,0A (1.0A)
    Efficiency level: IV (tror att de står "IV" iaf)
    plus är i mitten och minus i höljet av kontakten.

    diameter på ytter höljet är 5,5mm
    och diametern på hålet är ca 2mm (har bara micrometern här så de va lite svårt att mäta hålet, men ja uppskattar de till 2mm iaf)

    så bara du hittar en adapter som ger ifrån sig 24v dc och minst 1 ampere så ska de ju gå bra=)
    om du inte hittar med rätt storlek på kontakten så ska de nog inte va så svårt att modda =P

    http://***************/?item=44371&path=
    den bör ju fungera
    Kod:
    Nätadapter 24VDC 1000 mA
    AC/DC adapter. Kortslutningssäker och termiskt skyddad mot överbelastning.
    Anslutningskabel: 1,80 m. 2,1x5,5 mm DC-kontakt. Polaritet kan 
    vändas (snurra DC-pluggen 180 grader). Ostabiliserad.
    fan gick inte att länka dit x)
    Last edited by matte.90; 2010-01-25 at 17:45.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    de där tackar jag för, matte.90 =)

    för mycke att komma ihåg så får bli att skriva ut o ta me till elektronik kedjan här i stan

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    var så god=) hoppas du får tag på en=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Samma fundering , men ja har även tappat bort pedalerna , så sitter endast me ratt , inga pedaler eller strömadapter. Nån som har en aning om det ens går att köpa nya pedaler till skiten?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Morge Visa Inlägg
    Samma fundering , men ja har även tappat bort pedalerna , så sitter endast me ratt , inga pedaler eller strömadapter. Nån som har en aning om det ens går att köpa nya pedaler till skiten?
    Pedaler, då kan kanske dessa passa fanatec.com (lite dyra kanske)

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ms kunde inte sälja en adapter till mig så tror tyvärr inte dem kan fixa pedaler till dig. men snacka me dem. annars kanske de finns nåt ställe liknande psxcare som har delar liggandes.
    annars kan du få köpa mina grejer

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    ups

  12. #12
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    håller på att plocka ordning me alla kablar bakom tvn. passade då på att kolla va de stod på strömadaptern som fanns där o jämförde me den strömadapter som jag använder när jag sitter vid dataskärmen o spelar. har 2 olika. såg att dem ger olika styrka.
    den första ger ut 12v, 16.5a, 203w.
    den andra ger 12v, 14.2a, 175w. kanske inte är så lyckat att spela me dem då.
    va jag kan se så är de andra som är till xboxet.
    kanske är därför xboxet betett sig lite lustigt som jag skrivit om i en annan tråd?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38220

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    håller på att plocka ordning me alla kablar bakom tvn. passade då på att kolla va de stod på strömadaptern som fanns där o jämförde me den strömadapter som jag använder när jag sitter vid dataskärmen o spelar. har 2 olika. såg att dem ger olika styrka.
    den första ger ut 12v, 16.5a, 203w.
    den andra ger 12v, 14.2a, 175w. kanske inte är så lyckat att spela me dem då.
    va jag kan se så är de andra som är till xboxet.
    kanske är därför xboxet betett sig lite lustigt som jag skrivit om i en annan tråd?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38220
    Din box måste vara av en modell som trivs bra på 175W, annars hade den strömkabeln inte passat. Och trivs den bra på 175W så är det inga problem att använda 203W. Vi använder 203W till alla 360 som kommer in till butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ok de va skönt att höra. då kan jag fortsätta spela vidare me dem då utan att oroa mig för att förstöra boxen =)

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •