Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Garanti på flashning?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Garanti på flashning?

    Hej,

    Funderar på att lämna in min 360 Elite, köpt i julas med MFG date i oktober/november någon gång, på flashning hos er nu när iXtreme LT är ute. Frågan är då - ges det någon garanti på ingreppet? Jag menar då självklart på fel som direkt kan hänföras till DVD-läsaren och inte på, typ, Live-banning.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zebbe Visa Inlägg
    Hej,

    Funderar på att lämna in min 360 Elite, köpt i julas med MFG date i oktober/november någon gång, på flashning hos er nu när iXtreme LT är ute. Frågan är då - ges det någon garanti på ingreppet? Jag menar då självklart på fel som direkt kan hänföras till DVD-läsaren och inte på, typ, Live-banning.
    du har en garanti på att om den fungerar när du lämnar in den kommer den även fungera efter flashningen, vi hjälper dig även här på forumet med dom problem som kan uppstå vid bränning etc. någon annan garanti har du INTE om du bara flashar hos oss, om du däremot köper konsollen hos oss har du ett års garanti, då återställer vi din 360 gratis förutsatt att den INTE är livebannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om det blir fel på din konsoll som vi kan se beror på arbetet vi utfört, speciellt på bankapade lite-ons, så tar vi ansvar för att se till att felet blir åtgärdat. Det skulle alltså bero på rena skador på dvdläsare, kablar eller kontakter som vi varit i kontakt med isåfall.

    Flashning i sig har vi ingen garanti på, vi testar boxen före och efter flashning, och fungerar det efter flashning så är flashningen OK för annars skulle boxen inte starta något spel alls. Flashningen kan ju inte direkt gå sönder. Däremot kan den ha buggar eller så fixar microsoft så att flashade boxar inte startar längre eller något annat oförutsägbart, och risken för sådana konsekvenser får du ta själv när du bestämmer dig för att modifiera din konsoll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jo men precis, jag brukar klara mig undan "dumdristighetsfel", så det enda jag är orolig för är ju att det ska bli något fel i själva installationsproceduren, speciellt som den är lite mer omständlig i och med nya Lite-On. Men det låter ju tryggt att ni tar hand om det i sådana fall!

Liknande diskussioner

  1. bekymmer efter flashning
    By pttr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 13:25
  2. Lite allmänt om flashning
    By Luke in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 10:52
  3. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50
  4. garanti och flashning
    By Rich 76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •