Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Uppdatering ??

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Uppdatering ??

    Har märkt att vissa spel vägrar starta genom FSD och ger istället meddeladet: The game couldn´t start. Try downloading the game again.
    men funkar dock att starta i XEXMenu

    Är jag i behov av en uppdatering för att få det att fungera?

    Min nuvarande:
    Dash version 2.2 Rev1072
    Kernel Version 2.0.14699.0

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Troligen, vissa spel funkar bara på 15574+ så uppdatera dit åtminstone
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej! Då till frågan, Hur gör man de?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena! Jag undrar också hur uppdatering går till. Jag har följt din guide Swizzy, men det går åt helsike varje gång så antingen fattas det nåt i guiden eller så gör jag fel.
    Det jag provat ör följande:
    Sparat ner nuvarande nand innehåll till usbminne
    Läst in den filen i xebuild gui, då känner programet av freeboot rgh1 och trinity som moderkort.
    Lagt in min cpukey
    Genererat hacked image och sen flashat på den med flash360 (provat med både replace och keep kv).
    Har också provat att flasha från xell.

    När jag sen startar upp boxen så får jag bara ett felmeddelande "e52" och powerknappen på boxen blir röd.

    Jag har provat att bygga hackad image på 16197,15574,14719 men det blir alltid samma resultat "e52".
    Flashar jag på min orginaldump igen så funkar allt men då kan jag inte få igång nyare spel som t.ex resident evil 6.

    Jag köpte en ny färdigmoddad rgh slim av er typ med en gång när ni började sälja dessa så jag tror att jag har rgh1 och trinity och det känner också ditt program av så jag har inte vågat välja nåt annat. Kan jag med säkerhet ta reda på detta på nåt sätt?

    What do?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bossebildoc Visa Inlägg
    Tjena! Jag undrar också hur uppdatering går till. Jag har följt din guide Swizzy, men det går åt helsike varje gång så antingen fattas det nåt i guiden eller så gör jag fel.
    Det jag provat ör följande:
    Sparat ner nuvarande nand innehåll till usbminne
    Läst in den filen i xebuild gui, då känner programet av freeboot rgh1 och trinity som moderkort.
    Lagt in min cpukey
    Genererat hacked image och sen flashat på den med flash360 (provat med både replace och keep kv).
    Har också provat att flasha från xell.

    När jag sen startar upp boxen så får jag bara ett felmeddelande "e52" och powerknappen på boxen blir röd.

    Jag har provat att bygga hackad image på 16197,15574,14719 men det blir alltid samma resultat "e52".
    Flashar jag på min orginaldump igen så funkar allt men då kan jag inte få igång nyare spel som t.ex resident evil 6.

    Jag köpte en ny färdigmoddad rgh slim av er typ med en gång när ni började sälja dessa så jag tror att jag har rgh1 och trinity och det känner också ditt program av så jag har inte vågat välja nåt annat. Kan jag med säkerhet ta reda på detta på nåt sätt?

    What do?
    Du går från 13604 och har råkat ut för en gammal bugg

    antingen skickar du mail till oss och ber om att få din original dump att bygga från (bästa) eller så aktiverar du även "nofcrt patch" anledningen till att den inte finns med i guiden är för att den gör att spel inte funkar om man har 1175 läsare, men jag kan garantera att din inte har det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du går från 13604 och har råkat ut för en gammal bugg

    antingen skickar du mail till oss och ber om att få din original dump att bygga från (bästa) eller så aktiverar du även "nofcrt patch" anledningen till att den inte finns med i guiden är för att den gör att spel inte funkar om man har 1175 läsare, men jag kan garantera att din inte har det
    Tack för snabbt svar!! Misstänkte att det var nån liten detalj eller nåt unikt just för min firmware eller xbox Har mailat er om min dump nu. Känns som jag ska gå på ditt bästa alternativ

    En liten följdfråga dock, orginaldumpen är alltså stock firmware som boxen kom med från fabrik?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bossebildoc Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar!! Misstänkte att det var nån liten detalj eller nåt unikt just för min firmware eller xbox Har mailat er om min dump nu. Känns som jag ska gå på ditt bästa alternativ

    En liten följdfråga dock, orginaldumpen är alltså stock firmware som boxen kom med från fabrik?
    Precis

    Du skickade med serienummer hoppas jag? annars går det inte att hitta din dump
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis

    Du skickade med serienummer hoppas jag? annars går det inte att hitta din dump
    Ja, nu i mitt andra mail så skickade jag med det, haha

    I det första så frågade jag vad ni behöver veta (gissade på cpukey) för att hitta min dump, hehe.

  9. #9
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite. Swizzy du skriver att det bästa är att bygga uppdateringen på orginal nand, Har gjort ett par rgh maskiner och då måste det innebära att jag inte måste läsa ur nanden och uppdatera, utan att jag kan bara göra nya av org nanden?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis

    Du skickade med serienummer hoppas jag? annars går det inte att hitta din dump
    Hej igen!

    Ville bara berätta att med min orginaldump så fungerade allt som väntat, läste in filen, in med cpukey och valde senaste kernel/dash. Generate image och sen flashade jag på med flash360.
    Tack för hjälpen Swizzy!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Lånar tråden lite. Swizzy du skriver att det bästa är att bygga uppdateringen på orginal nand, Har gjort ett par rgh maskiner och då måste det innebära att jag inte måste läsa ur nanden och uppdatera, utan att jag kan bara göra nya av org nanden?
    Ja, du kan i dom flesta fallen bygga från det som redan ligger på moderkortet, har man original dump är det alltid bäst att ta den som "källa", när man sedan ska flasha moderkortet rekomenderar jag att man först dumpar, oavsett om du kör från original eller hackad image, om du dumpar det som finns på moderkortet när du ska skriva har du alltid någonting att backa tillbaka till om det skiter sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vad är det här för filer som kommer upp varje gång jag kopplar mitt USB minne till xboxen?



    Det jag försökt göra är formaterat Usb minnet 8GB i filsystemet FAT32 och lägga in in Flash360v1.0, så långt inga problem.
    Men vid inkoppling till xboxen, hittar jag ibland inte Usb minnet. Och när jag väl sätter in Usb´t i datorn får jag fram dessa filer.
    Vad är det för något? Kan det vara fel på Usb minnet?
    Last edited by Yrr; 2012-11-12 at 22:02.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Korrupt data

    Varför kan bero på många saker:

    1 Minnet är trasigt
    2 Du behöver långsam formatera minnet
    3 Du drog ut minnet medans datorn arbetade med det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej
    lyckades få med en fil nu med filnamn: flashdmp.bin genom dumpningen
    Är det de enda som behövs för att gå vidare till nästa steg?

    Ska testa att formatera det långsamt en gång. Annars får jag väl fixa ett nytt usb, så det inte börja krångla vid uppdateringen.

  15. #15
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tack Swizzy

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Okej
    lyckades få med en fil nu med filnamn: flashdmp.bin genom dumpningen
    Är det de enda som behövs för att gå vidare till nästa steg?

    Ska testa att formatera det långsamt en gång. Annars får jag väl fixa ett nytt usb, så det inte börja krångla vid uppdateringen.
    Om jag vore du skulle jag inte lita på den flashdmp.bin filen om det kommer från det där minnet, vem vet vad som blivit fel i den?

    Kanske funkar, kanske inte... bättre att skaffa en ny dump med ett minne som inte spårat ur...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fick en fil: image_00000000.ecc efter att jag valt ”Generate hacked image”” i programet xeBuild_GUI_2.089

    Är det denna fil som man ska använda sig utav vid flashning av xboxen?
    Har utgått ifrån orginaldump

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Fick en fil: image_00000000.ecc efter att jag valt ”Generate hacked image”” i programet xeBuild_GUI_2.089

    Är det denna fil som man ska använda sig utav vid flashning av xboxen?
    Har utgått ifrån orginaldump
    Det är default för en Retail nand (orörd)

    Välj Freeboot, samma version av RGH som ECC'n var inställd på, men som freeboot
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har nu uppdaterat boxen med lyckat resultat =)

    Nu är bara frågan hur man uppdaterar till FSD 3 ?
    Finns det någon bra guide att följa ?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Har nu uppdaterat boxen med lyckat resultat =)

    Nu är bara frågan hur man uppdaterar till FSD 3 ?
    Finns det någon bra guide att följa ?
    Samma metod som du använder för spel, lägga in på hårddisken över FTP
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Är inne och tittar efter ny Freestyle dashboard från denna sida:

    http://www.homebrew-connection.org/f...dashboards/F3/

    Vilken ska man välja?

    Vad är det för skillnad på FSD och F3?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Är inne och tittar efter ny Freestyle dashboard från denna sida:

    http://www.homebrew-connection.org/f...dashboards/F3/

    Vilken ska man välja?

    Vad är det för skillnad på FSD och F3?
    F3 är motsvarigheten till FSD3 den du vill ha är: http://www.homebrew-connection.org/f...yle3.0.483.rar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Försökte att koppla ihop Xboxen till nätverket för att streama film/spel via ConnectX men kan inte få det att fungera.

    Fattas det någon plugin i F3 i och med meddelandet ConnectX: Connectx plugin is not Loaded...
    Eller har jag bara gjort fel när jag delat ut mappen?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •