Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: H-disk

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15

    H-disk

    Tja!! om man flashar sitt xbox då kan man väl inte byta h disk? till en större?.
    En fråga till är detta chippet löd fritt? Det går nog i för sej inte så bra om jag chippar den själv..........

    http://*********.se/xboxchipaladdinxt2pack-p-196.html
    Kommer massa prickar där i stället så ni får nog göra om länken lite så den funkar
    Last edited by 20lapp; 2010-01-26 at 20:02.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ett filter som gör att det blir ***... för att du länkar till konkurerande företag, ge fan i det

    vad gäller flasha Xbox 1 har jag ingen koll på, men du kan väl byta ut din hårddisk i den även om du inte chippar den... men det är en rätt stor fördel att chippa, då det är lättare att fixa problem då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är ett filter som gör att det blir ***... för att du länkar till konkurerande företag, ge fan i det

    vad gäller flasha Xbox 1 har jag ingen koll på, men du kan väl byta ut din hårddisk i den även om du inte chippar den... men det är en rätt stor fördel att chippa, då det är lättare att fixa problem då
    Det blir lite svårt att byta ut en HD på en ochippad xbox då orginal dashen kräver en låst HD för att fungera och mig veterligen finns det inget sätt att göra det på om man inte har den chippad.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15

    Tack för hjälpen!

    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det blir lite svårt att byta ut en HD på en ochippad xbox då orginal dashen kräver en låst HD för att fungera och mig veterligen finns det inget sätt att göra det på om man inte har den chippad.
    Ok tack för hjälpen skulle chippat den hos psxcare men det ligger för långt bort från mig så tar det hos chip´n play så ska jag chippa den när jag har fått pengar

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du kan alltid skicka den till oss med posten ju :d
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15

    Post

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du kan alltid skicka den till oss med posten ju :d
    Sorry att jag svarar om tråden är lite gammal men det är säkert svin dyrt så kanske ska göra det själv

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Sorry att jag svarar om tråden är lite gammal men det är säkert svin dyrt så kanske ska göra det själv
    Varför inte tillägga att det är skitsvårt om du inte har ganska bra lödkunskaper och ordentlig utrustning + att klantar du dig så står du där med en obrukbar box.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Bränning av activation disk?
    By DuCky in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 00:58
  2. Mixed media disk
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 23:42
  3. unreadeble disk!!!!!
    By eddy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 10:34
  4. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 20:39
  5. Error 13 efter byte till 300 Gb disk på moddad XBOX
    By himi in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •