Error-kod 0011
Har fått errorkod 0011 på en jtaggad box.
Enligt faq-tråden skall det betyda:
'0011 over heating - If you are recieving this error after dissassembling your console make sure to all 8 of the heatsync screws are tightened securely to the board/heatsink holes.'
Nu är min fråga, är dessa 'heatsync-screws' samma skruvar som man ersätter vid en x-clampfix, eller det är de små grovgängade skruvarna som håller fast moderkortet i chassit?
När jag köpte den var det 0020-error. Kylflänsarna var helt inkaplsade av damm och kylpastan hade kokat bort helt från processorerna.
T.o.m. xbox360-märket på den ena processorn hade bränts in i kylfänsens yta.
Efter rejäl och noggrann rengöring och ny silver-pasta från Kjell&co så fungerade den kanon.
Efter det har jag i olika omgångar jtaggat, flashat och monterat en intern 320 gb 2,5" hdd , alltså delat, satt ihop, delat, satt ihop o.s.v.
Efter sista modden med hdd fungerade den någon dag men helt plötsligt kom det här med 0011 efter ca 2-3 minuter. Först ökar fläktarna i 5 sekunder, sen 2 blinkande lampor också stänger den sig.
När jag hade den isär märke jag att det inte fanns några kylkuddar på de 4 kretsarna runt processorerna på denna maskin. Jag har sett i olika forum att det används allt från kapade suddgummi till 5-cent-mynt som de virat in i el-tejp. Finns det endast de kylkuddarna som säljs i 'xclamp pro-kittet'? Kan man köpa dessa eller mostavarande löst, eller själv tillverka av något material?
Tänkte att jag skulle dela den här maskinen för en sista gång nu och dels sätta in något motsvarande de där kylkuddarna som fungerar och dels löda bort 'R6T3' så att inte några fuses bränns bort vid ev uppdatering.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks