En fråga. Min box blev bannad i November, strax efter började min DVD-läsare sluta läsa skivor och gav mig "Cant read disc" meddelanden.
Använder mig av no name skivor men har fungerat bra i 1 års tid.
Kan verkligen bann påverka dvd läsaren??
En fråga. Min box blev bannad i November, strax efter började min DVD-läsare sluta läsa skivor och gav mig "Cant read disc" meddelanden.
Använder mig av no name skivor men har fungerat bra i 1 års tid.
Kan verkligen bann påverka dvd läsaren??
Xbox Live Ban påverkar INTE DVD Läsaren alls...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
bara dålig timing, har inget med live att göra som swizzy redan påpekat. läsaren har kanske gjort sitt, detta pga av noname-skivorna du använt, lasern har antagligen haft svårt att läsa av dem, och nu fått nog pga detta, ett vanligt scenario, tyvärr.
Tack för era snabba svar. Saken är den är att jag bytt ut dvd-läsaren nu. Hos en reparatör. Men problemet kvarstår.. Den tidigare läsaren läste skivorna galant.. Vad kan då vara felet?
köp verbatim skivor xD
*PS3 slim 120- CFW 3,55
*Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
*GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
*Gamecube-Duo Q-Top case crystal
*Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
*Xbox 360 slim original so far
*Pstwo original x)
*Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod
Har satt i allt själv
Lånar denna tråd.
Jag har en gammal XBOX hos jag flashade hos er och jag vill minnas att det är 1.4.1 flashet som ni satte i den, i vilket fall. Denna XBOX fick RROD och ett annat märkligt fel*, skickade in den på lagning men fick tillbaka den olagad för att det gjorts intrång i den.
Jag fixade en ny XBOX och bytte igår dvder (satte i den flashade i den oöppnade) och XBOXen går igång och så, men den kan inte läsa av några skivor. Det står bara att man skall sätta i en XBOX dvd. Vad tror ni kan vara fel? Kan Microsoft ha gjort så dvden inte fungerar?
* http://img97.imageshack.us/img97/7712/cimg4377.jpg
Ringde Microsoft och frågade vad som var felet och de beskrev det som ett "ovanligt mjukvarufel".
det är fullkomligt normalt att det blir sådär, du måste ha den UNIKA nyckeln från din "orörda" 360 i den "nya" DVD-Läsaren, det vill säga den som vi flashat åt dig... om dessa nycklarna inte stämmer kommer 360'n enbart spela upp DVD filmer...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Byt tillbaka så rätt dvd är i rätt xbox. Sedan tar du och flashar den nya xboxen.
Det går alltså inte att byta dvd-läsare hur som helst mellan xboxar.
Bookmarks