Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: 1.61 eller LT?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    1.61 eller LT?

    Hej!

    Jag kör idag Xecuter 1.61 på min XBOX360(lite-on) och funderar nu på om den ska updateras till Xecuter LT?

    Vad jag förstår så är LT omskriven, ändå är det inte så väldigt mycket som skiljer dem åt, rent funktionsmässigt. Man säger att LT ska vara säkrare online vilket bara tiden kan bestämma. Dock så verkar det jobbigt att updatera ytterligare när man väl lagt in LT en gång? Jag har läst lite om att det är problem att läsa tillbaka firmwaren och något om att kapa/skrapa banor?

    Min box är inte bannad, men den har varit på live med 1.51 firmwaren en hel del så det är inte omöjligt att den är flaggad. Efter som jag vill ha kvar hårddisk funktionaliteten så har jag valt att inte gå online med boxen.

    Så frågan är om jag tjänar något på att updatera till 1.61?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Xecuter??

    Hursomhelst, har du dina orginal liteon fw filer kvar, så behöver du ju inte läsa ut dom igen.

    Jag tror bara man behöver kapa banor i vissa drives, och då bara när du ska läsa ut nyckeln. Från 1.61 kan du lätt flasha om, det är när du ska flasha från LT till något annat det kan vara strul.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    192.168.0.1
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ska du ändå inte gå online med boxen finns det väl ingen anledning att uppgradera?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    LT är den enda "live-säkra" firmwaren för tillfället men som sagt, ska du inte gå ut på live så spelar det absolut ingen roll. Vet inte om det är någon direkt prestanda förbättring med LT iom att den är så lik original fw som det bara går...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Det är möjligt att jag kan hitta orginal firmwaren på någon skiva, men jag antar att det kan vara strul även om man har denna ?

    Då låter ju annars som att jag kan köra på 1.61 utan problem. Jag vågar ju ändå inte gå online med tanke på risken för att redan vara flaggad.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hej!

    Jag har nu fått reda på att versionen av min spelare kräver inte någon skrapning/kapning av baner för att uppgraderas och därför är framtida uppdateringar inga problem.

    Finns det någon anledning att inte uppdatera då ?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Flashar du med LT och behöver uppgradera i framtiden så kommer du att behöva kapa banorna...

    /edit

    Sålänge du inte har din nyckel sparad förståss
    Last edited by bleppmasta; 2010-01-29 at 12:29.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Konstigt! Jag känner till en kille som har hållet på med sådant länge och han vill påstå att versionen av min DVD spelare innebär att en framtida uppdatering inte är några problem. Inga banor behöver kapas?

    Men ni menar alltså om jag inte har orginal firmwaren(som jag fick på en skiva) så finns det ingen chans att uppdatera maskinen utan att kapa banor, oavsett vilken version man har på Lite-on spelaren?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Det räcker ju att du ha nyckeln uppskriven eller sparad på fil så behöver du inte kapa banorna... men blir du av med din nyckel så kommer du att behöva det. Sen spelar det ingen roll vilken version du har på din dvd.

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    är lite kluven me att flasha till LT då pgr av dem eventuella problem de kan bli i framtida flashningar.
    mitt xbox va flashat när jag köpte de men jag har flashat om de efter de, sparat allt. dummy.bin o allt va dem nu heter. nyckeln finns väl i dem filerna? elr är de nåt man bara får ut första gången man flashar?
    va menas me att kapa banorna?
    känner mig jäkligt dum som måste fråga de här, har hängt här ett tag nu men vet man inte så måste man ju fråga

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    är lite kluven me att flasha till LT då pgr av dem eventuella problem de kan bli i framtida flashningar.
    mitt xbox va flashat när jag köpte de men jag har flashat om de efter de, sparat allt. dummy.bin o allt va dem nu heter. nyckeln finns väl i dem filerna? elr är de nåt man bara får ut första gången man flashar?
    va menas me att kapa banorna?
    känner mig jäkligt dum som måste fråga de här, har hängt här ett tag nu men vet man inte så måste man ju fråga
    Flashar du med LT så måste du göra på samma vis som t.ex 8xxxx v2 och 9xxxx även om du har en lite-on 7xxxx (kommer aldrig ihåg dom sista siffrorna ), det vill säga att för att få ut firmwaren igen om du gjort av med din nyckel så måste du kapa några banor på läsaren samt löda dit en switch för att kunna läsa ut din fw igen. Det är dock inget som behövs om du har din nyckel sparad.

    Är den redan flashad så har du inte fått ut all data... det finns något som kallas för calibration data i din originalfw och eftersom man inte kan läsa ut original fw utan att göra metoden med att kapa banorna så har du gått miste om den infon. Dock verkar det inte som att den infon är så viktig men man vet aldrig. Har även hört att man ska kunna patcha in den infon i sin fw igen men har aldrig testat själv.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    är lite kluven me att flasha till LT då pgr av dem eventuella problem de kan bli i framtida flashningar.
    mitt xbox va flashat när jag köpte de men jag har flashat om de efter de, sparat allt. dummy.bin o allt va dem nu heter. nyckeln finns väl i dem filerna? elr är de nåt man bara får ut första gången man flashar?
    va menas me att kapa banorna?
    känner mig jäkligt dum som måste fråga de här, har hängt här ett tag nu men vet man inte så måste man ju fråga
    nyckel och serie datan finns med även i tidigare flashade mjukvaror, däremot fattas det calibration data, såvida det inte vara en liteon av 93450C eller 83850C-v2 modellerna, då har man läst ut hela från början... om inte så är den datan tyvär förlorad, ingen vet om det är så att det egentligen har någon jätte stor betydelse, men vill man att mjukvaran ska vara så identisk med original som möjligt så tar man med den datan också

    vad gäller din andra fråga om att kapa banorna är det Boxxdr metoden, eller motsvarande som gäller, det vill säga den metoden man använder för att flasha dom nyaste liteon (83850C-v2 och 93450C)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Flashar du med LT så måste du göra på samma vis som t.ex 8xxxx v2 och 9xxxx även om du har en lite-on 7xxxx (kommer aldrig ihåg dom sista siffrorna ), det vill säga att för att få ut firmwaren igen om du gjort av med din nyckel så måste du kapa några banor på läsaren samt löda dit en switch för att kunna läsa ut din fw igen. Det är dock inget som behövs om du har din nyckel sparad.

    Är den redan flashad så har du inte fått ut all data... det finns något som kallas för calibration data i din originalfw och eftersom man inte kan läsa ut original fw utan att göra metoden med att kapa banorna så har du gått miste om den infon. Dock verkar det inte som att den infon är så viktig men man vet aldrig. Har även hört att man ska kunna patcha in den infon i sin fw igen men har aldrig testat själv.
    måste och måste, det är inte något måste, mjukvaran fungerar även utan den informationen, men den är teoretiskt sätt inte lika säker

    vad gäller att patcha in den är det omöjligt, visst kan du ta den från en annan mjukvara, men den är inte samma för det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    vet du när det är klart så jag kan spela online utan att bli bannad nu????+

  15. #15
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Flashar du med LT så måste du göra på samma vis som t.ex 8xxxx v2 och 9xxxx även om du har en lite-on 7xxxx (kommer aldrig ihåg dom sista siffrorna ), det vill säga att för att få ut firmwaren igen om du gjort av med din nyckel så måste du kapa några banor på läsaren samt löda dit en switch för att kunna läsa ut din fw igen. Det är dock inget som behövs om du har din nyckel sparad.

    Är den redan flashad så har du inte fått ut all data... det finns något som kallas för calibration data i din originalfw och eftersom man inte kan läsa ut original fw utan att göra metoden med att kapa banorna så har du gått miste om den infon. Dock verkar det inte som att den infon är så viktig men man vet aldrig. Har även hört att man ska kunna patcha in den infon i sin fw igen men har aldrig testat själv.
    nyckeln tror jag att jag har kvar sen tidigare, har inte slängt några filer som blivit sen tidigare flashningar. o om dem då finns kvar så ska de då alltså inte va några problem att flasha från LT till nyare fw i framtiden?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nyckel och serie datan finns med även i tidigare flashade mjukvaror, däremot fattas det calibration data, såvida det inte vara en liteon av 93450C eller 83850C-v2 modellerna, då har man läst ut hela från början... om inte så är den datan tyvär förlorad, ingen vet om det är så att det egentligen har någon jätte stor betydelse, men vill man att mjukvaran ska vara så identisk med original som möjligt så tar man med den datan också

    vad gäller din andra fråga om att kapa banorna är det Boxxdr metoden, eller motsvarande som gäller, det vill säga den metoden man använder för att flasha dom nyaste liteon (83850C-v2 och 93450C)
    nej dem har säkerligen inte läst ut calibration data på min drive. tror boxen är typ 2år så de är nog den första verisionen av Liteon. o då tänkte man väl inte på nåt sånt. blir de nån ny box i framtiden så får de bli att sj läsa ut den datan då.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    nyckeln tror jag att jag har kvar sen tidigare, har inte slängt några filer som blivit sen tidigare flashningar. o om dem då finns kvar så ska de då alltså inte va några problem att flasha från LT till nyare fw i framtiden?



    nej dem har säkerligen inte läst ut calibration data på min drive. tror boxen är typ 2år så de är nog den första verisionen av Liteon. o då tänkte man väl inte på nåt sånt. blir de nån ny box i framtiden så får de bli att sj läsa ut den datan då.
    det ska inte vara några som helst problem att köra vidare bara du har spoofdata och nyckeln, nyckeln är det absolut viktigaste, spoofdatan klarar du dig utan då den inte är unik för varje drive, utan bara unik för varje modell...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    ok men då blir de att flasha till LT så snart som möjligt =) vill inte göra nåt me driven som senare kan strula till de för en, vid tex framtida flashningar.
    tack för hjälpen swizzy och bleppmasta

Liknande diskussioner

  1. HHHHHJJJÄÄLLLPPP mig om ixtreme 1.61 ?
    By wickedog in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 08:17
  2. iX 1.61 = mer osäkert inför LT?
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 19:48
  3. 1.61, måste använda one shot boot ändå?
    By donkeypunch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:42
  4. Flashning 1.61 låste sig.
    By fuinho in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 15:10
  5. iXtreme 1.61 for Samsung and BenQ
    By simtel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 07:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •