Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 77

Diskussion: Wave 6

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    fick precis ner dantes inferno och jag patchade till wave 4 med 360 waves patcher och fick upp några fel på abgx360.

Fick även upp :

Starting Verification
    Looking for 78D2C5C6D17315C2.ini in the online verified database
    Server file 78D2C5C6D17315C2.ini no newer than local file - not retrieving

Using 78D2C5C6D17315C2.ini (374 bytes)
    Video CRC does not match!
    V0 CRC does not match!

V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

Är det säkert att spela det om jag bränner ut det?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Har du på något sätt ändrat från orginal image så är det inte alls säkert längre ... Det säger sig själv egentligen ...
    Last edited by Begga; 2010-02-18 at 21:33.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    jag är kass på sånt här -.- behöver jag äns köra spelet i abgx360 om det finns på verified på deras hemsida eller om den är verifierad här på psxcare's forum?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    jag är kass på sånt här -.- behöver jag äns köra spelet i abgx360 om det finns på verified på deras hemsida eller om den är verifierad här på psxcare's forum?
    ja du måste verifiera spelet själv ändå, för releasen du har kanske inte är den som var verifierad, och det som står här på forumet som verifierat är inte heller så att det är just den som är verifierad, snarare att den går att verifiera...

men om du moddar bort wave 4 etc. spelar det ingen som helst j*vla roll om spelet är verifierat eller ej... det kommer inte vara säkert för fem öre...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    så hur ska jag göra för att spela dantes inferno så säkert som möjligt då ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    uppgradera din firmware till den senaste som finns (LT) så är det safe, om du inte har en liteon kan du inte spela den säkert ännu... såvida inte BenQ LT är släppt nu i dagarna?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    så bara att tanka ner packa upp bränna ut och spela? jag har iXtreme LT

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nej, då packar du upp, testar med ABGX360 och ser till att allt är OK... ger fan i att patcha om spelen... och bränner ut dom o lirar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    men allt blir ju inte ok i abgx360 eftersom det är ju wave 6 spel ?

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, då packar du upp, testar med ABGX360 och ser till att allt är OK... ger fan i att patcha om spelen... och bränner ut dom o lirar...
    Det här är vad jag gjorde efter att jag hade flashat till LT, med just Dante's Inferno, men får "play dvd" när jag försöker köra spelet, jag har också testat att patcha om spelet till wave3 men då får jag en update bug, efter 6 skivor med diverse ändringar så börjar jag ge upp och ingen verkar ha samma problem som jag lustigt nog.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    men allt blir ju inte ok i abgx360 eftersom det är ju wave 6 spel ?
    den klarar av att kolla Video partitionerna också, men man får vara lite mer uppmärksam än vanligt, kollar du i .ini filen står det vad video partitionen ska ha för värden, och stämmer dom överens med det som ABGX360 får fram från iso filen, ja då är den så safe den kan bli
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gragge Visa Inlägg
    Det här är vad jag gjorde efter att jag hade flashat till LT, med just Dante's Inferno, men får "play dvd" när jag försöker köra spelet, jag har också testat att patcha om spelet till wave3 men då får jag en update bug, efter 6 skivor med diverse ändringar så börjar jag ge upp och ingen verkar ha samma problem som jag lustigt nog.
    mycket underligt, vad bränner du på för skivor? och vad använder du för brännar program? respektive, vad har du för brännare?

jag har brännt Dante's inferno på 3 brännare hemma, var av 1 inte fungerade, kolla att du följer dom här råden:

1. Brännarprogram: IMGBurn
    2. Skivor: Verbatim DVD+R DL
    3. Brännare: Samsung eller Pioneer fungerar i 99% av fallen, så välj någon av dessa om du kan (brännare jag hade problem med var en Samsung den också, men... det är 1 av 3 brännare jag har, var av 2 är av samma modell [den som inte fungerade och en av dom andra])
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    mycket underligt, vad bränner du på för skivor? och vad använder du för brännar program? respektive, vad har du för brännare?

jag har brännt Dante's inferno på 3 brännare hemma, var av 1 inte fungerade, kolla att du följer dom här råden:

1. Brännarprogram: IMGBurn
    2. Skivor: Verbatim DVD+R DL
    3. Brännare: Samsung eller Pioneer
    1: check
    2: check
    3: Använder en LG brännare (Link) har fungerat felfritt fram tills nu om den nu visar sig vara problemet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det kan mycket väl vara den som är problemet, men eftersom den fungerat tidigare tvivlar jag på att det är den, den är hyffsat ny antar jag? vilken release är det förresten du försökt bränna ut?
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    det kan mycket väl vara den som är problemet, men eftersom den fungerat tidigare tvivlar jag på att det är den, den är hyffsat ny antar jag? vilken release är det förresten du försökt bränna ut?
    den är 1½ år gammal och jag tvivlar själv på att den är problemet, jag har testat både Dantes Inferno XBOX360-STRANGE och Dantes.Inferno.PROPER.PAL.MULTI3.XBOX360-RoME

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, har du kört spelet genom ABGX360 innan du brände det? jag gjorde iofs inte det när jag brände ut det (brände ut det innan release) jag körde Strange releasen...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    Yes, jag körde abgx när jag brände ut det, de 2 första jag gjorde så patchade jag ner det till wave 3 (det va innan jag flashade om till LT) och de efter så har jag kört med att bara packa upp och bränna ut, fixa ssv2 etc och sen bränt men det har inte varit någon skillnad.

Jag testade också en kompis version som han hade bränt på en annan brännare, en pioneer om jag kommer ihåg rätt, utan framgång, och om det är ett exemplar som jag har patchat till wave3 så läser boxen spelet men kan inte köra det eftersom jag inte kommer åt updates som ligger på spelet efter att wave'n har ändrats, men som nämde förut så blir ett "cleant" exemplar inte läsbart.

Jag har också prövat att manuellt uppdatera med hjälp av usb minne men det verkar som att jag redan har alla updates som ska behövas, jag vart bannad i den senaste vågen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vet du vad du kan göra för att kringå uppdaterings måstet? öppna iso filen i programmet "Xbox Image Browser" och extracta $SystemUpdate mappen, lägg den på ett USB minne och kör igång, då ska den uppdatera, då slipper du bekymra dig mer om just det, men det är lite underligt att dom rena versionerna av spelet (orörda) inte fungerar... vad har du för spelare? och är det olika form av skivor du har brännt på? (Silver surface/full face printable)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    Tack för tipset om xbox image browser, har dock lite problem att få igång det eftersom jag kör windows 7, men ska utforska lite mer. Ang skivorna så har jag bara bränt på silver surface, och läsarn är en Lite-on
    Last edited by Gragge; 2010-02-20 at 22:03.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gragge Visa Inlägg
    Tack för tipset om xbox image browser, har dock lite problem att få igång det eftersom jag kör windows 7, men ska utforska lite mer. Ang skivorna så har jag bara bränt på silver surface, och läsarn är en Lite-on
    jag kör också Win7, kör du 32 eller 64-bitars system?
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    64

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, det kan vara det som är problemet för din del, jag kör 32 bitars system... om du ger mig ett par minuter kan jag ge dig den uppdateringen
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    sorry att jag var lite seg, menne här finns nu systemupdaten: *raderad från servern*
    Last edited by Swizzy; 2010-02-20 at 23:47. Anledning: tog bort länken eftersom den är död ändå...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    Ingen fara skedd, tackar, editar om det funkar eller inte.

e: Nej den ville inte uppdatera ifrån usb minnet, jag tror att det är pga att jag har de uppdateringarna redan.
    Last edited by Gragge; 2010-02-20 at 23:42.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    fan vad irriterande du har nog inte den uppdateringen ännu, då man med XBR får uppdatera också... (då har man redan 8955)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    fan vad irriterande du har nog inte den uppdateringen ännu, då man med XBR får uppdatera också... (då har man redan 8955)
    hm ok, man ska väl kunna installera uppdateringar med skiva också, så ska testa det nu.
    Last edited by Gragge; 2010-02-21 at 00:06.

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    När ni ändå är inne på uppdateringar kanske jag kan sno tråden lite och fråga om just uppdateringar. Efter man har skaffat Ixtreme LT till sitt xbox, ska man då undvika att uppdatera xboxen? Ibland kräver, antar jag, spel att man uppdaterar xboxen för att kunna spela det. Är det så att man absolut INTE ska göra de uppdateringarna eller är det inget som ens påverkar en flashad xbox?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xaler90 Visa Inlägg
    När ni ändå är inne på uppdateringar kanske jag kan sno tråden lite och fråga om just uppdateringar. Efter man har skaffat Ixtreme LT till sitt xbox, ska man då undvika att uppdatera xboxen? Ibland kräver, antar jag, spel att man uppdaterar xboxen för att kunna spela det. Är det så att man absolut INTE ska göra de uppdateringarna eller är det inget som ens påverkar en flashad xbox?
    uppdateringarna ska vara OK, hittils har dom varit det vad vi vet... vi vet ju aldrig vad MS väljer att lägga in för några funktioner för att försöka hindra oss från att modifiera spelkonsollerna, har man flashat sin 360 bör man inte gå ut på live (även om man har LT) då det alltid är en relativt stor risk att bli bannad... speciellt runt releaser av STORA spel titlar som Halo serien, Call of Duty serien m.m.
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    uppdateringarna ska vara OK, hittils har dom varit det vad vi vet... vi vet ju aldrig vad MS väljer att lägga in för några funktioner för att försöka hindra oss från att modifiera spelkonsollerna, har man flashat sin 360 bör man inte gå ut på live (även om man har LT) då det alltid är en relativt stor risk att bli bannad... speciellt runt releaser av STORA spel titlar som Halo serien, Call of Duty serien m.m.
    Okej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xaler90 Visa Inlägg
    Okej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?
    det är vad som sägs ja, men det sas även att gamla iXtreme var livesäker... och när banvågen kom sa man att det inte var något fel på firmwaren... se vart vi sitter nu?

ska man vara 100% safe på live kör man omoddat...
    Google is your friend!

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 15:17
  2. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 18:14
  3. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 00:15