Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 77 av 77

Diskussion: Wave 6

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av xaler90 Visa Inlägg
    Okej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?
    det här med ssv2 måste man göra det med alla spel eller säger abgx360 till omdet är fel och behöver uppdateras?

en sak till, om man vet att tex en polare eller någon annan har kollat en release i abgx360 och den är ok behöver jag också kolla releasen då om jag vet att någon annan har kollat den på sin dator? abg360 gör väl inget med själva iso filen väl? den checkar väl bara ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    det här med ssv2 måste man göra det med alla spel eller säger abgx360 till omdet är fel och behöver uppdateras?

en sak till, om man vet att tex en polare eller någon annan har kollat en release i abgx360 och den är ok behöver jag också kolla releasen då om jag vet att någon annan har kollat den på sin dator? abg360 gör väl inget med själva iso filen väl? den checkar väl bara ?
    SSv2 måste fixas på Wave 3, 4, 5 och 6 om det inte redan finns på dom... Wave 1 och 2 skall ha detta redan

ABGX360 fixar dom fel som finns i ISO'n, om det är möjligt... (Dock EJ SSv1/2)

vad gäller spelen från din kompis, vill du vara så säker du kan bli med flashad maskin kollar du spelen själv också...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0

Som Swizzy säger korrigerar ABGX360 inte om ssv1-backuper till ssv2 automatiskt, utan för att göra det följer du denna guide:
    http://paste2.org/p/635626

En sak som är viktig att framför, som jag har förstått det (har inte hunnit skaffa chippat xbox360 än) är att man inte ska patch ner spel från till exempel wave 6 till wave 4 eftersom M$ då ser att något är fel och man har större risk att bli bannad. Stämmer inte det?
    Last edited by xaler90; 2010-02-21 at 04:12.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xaler90 Visa Inlägg
    Som Swizzy säger korrigerar ABGX360 inte om ssv1-backuper till ssv2 automatiskt, utan för att göra det följer du denna guide:
    http://paste2.org/p/635626

En sak som är viktig att framför, som jag har förstått det (har inte hunnit skaffa chippat xbox360 än) är att man inte ska patch ner spel från till exempel wave 6 till wave 4 eftersom M$ då ser att något är fel och man har större risk att bli bannad. Stämmer inte det?
    det stämmer jätte bra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2010
    Respekt
    0
    Nu har jag försökt att uppdatera på alla sätt o vis, förutom live ofc, men det funkar inte... fattar fan inte vad som är fel.
    Last edited by Gragge; 2010-02-21 at 14:36.

Registrerade
    Jan 2010
    Respekt
    15
    Med jtag:ad box ska man inte behöva patcha, om spelet ej fungerar kan jag garantera att det beror på att du har en $system update folder i den med xbox image browser uppackade foldern, ta bort den så fungerar spelet perfekt.

Själv har jag en jtag:ad box och precis alla spel fungerar perfekt från *.xex filer helt opatchade.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Hej, jag får inte ihop allt det här med att man inte kan verifiera wave6 spel i abgx360 och SSv2 filer hit och dit.

Jag har precis fått ner Dantes inferno och håller på att tanka ner FF13 men jag vågar inte bränna ut dem dels för att jag inte vill slösa bort mina skivor på inget och dels för att jag bet inte hur jag gör det så live säkert som möjligt.

Liksom räcker det om man kollar i "fungerande releaser" tråden här på psxcare forumet efter sitt spel och om det står med så är det bara atta bränna ut direkt utan att kolla det i abgx360? Eller måste jag fortfarande fixa med dem SSv2 filerna som jag inte förstår mig på?

Jag skulle verkligen uppskatta en tutorial för dummies inom wave 6 spel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dom som finns där är inte garanterade att dom har SSv2/rätt stealth, det är bara att dom FUNGERAR, det vill säga, det GÅR att fixa dom... vissa kanske har rätt stealth redan, andra kanske inte har det...

SSv2 är det väldigt få spel som har som standard just nu känns det som, så du får försöka hitta lite mer info om hur det fungerar... tror det finns info om hur du gör med det där här på forumet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Hej, jag får inte ihop allt det här med att man inte kan verifiera wave6 spel i abgx360 och SSv2 filer hit och dit.

Jag har precis fått ner Dantes inferno och håller på att tanka ner FF13 men jag vågar inte bränna ut dem dels för att jag inte vill slösa bort mina skivor på inget och dels för att jag bet inte hur jag gör det så live säkert som möjligt.

Liksom räcker det om man kollar i "fungerande releaser" tråden här på psxcare forumet efter sitt spel och om det står med så är det bara atta bränna ut direkt utan att kolla det i abgx360? Eller måste jag fortfarande fixa med dem SSv2 filerna som jag inte förstår mig på?

Jag skulle verkligen uppskatta en tutorial för dummies inom wave 6 spel
    Det finns en "mod" till abgx360 som gör så den känner igen wave 6 spel och patchar till ssv2 men man bör kolla det efter också om de skulle vara något fel.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Hur många filer ska det vara på ssv2? Är det olika beroende på spel? För går man in på abgx360 och kollar tex Splinter cell: conviction så är det där en SS CRC fil och en DMI CRC fil för ssv2. Men kollar man Moder Warfare 2 så är det mycket mer filer man måste ladda hem.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Det finns en "mod" till abgx360 som gör så den känner igen wave 6 spel och patchar till ssv2 men man bör kolla det efter också om de skulle vara något fel.
    Ääh, om man mailar teamet som sätter upp ABGX360 o säger att man donerar 100 Sek om dom uppdaterar ABGX så den har stöd för det o snabbar på framtida uppdateringar på ett enkelt sätt så får dom nog tummen ur
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Undrar bara om jag kan använda wave 3 patcher och använda patch 14-15 på xbox wave 6 spel eller behövs en annan patcher då som den här tex
    http://www.youtube.com/watch?v=0nyDp7fPBzI eller funkar det fortfarande med den första jag nämnde ........har inte spelat xbox spel på ett tag. just det glömde nämna har ixtreme 1.5

Tack för svar i förhand
    Last edited by Zeepax; 2010-05-23 at 16:14.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tror din fråga redan är besvarad på forumet... testa att söka lite
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tror din fråga redan är besvarad på forumet... testa att söka lite
    Sure visst kan jag söka men du kunde snabbare svarat ja/nej istället för att skriva "Tror din fråga redan är besvarad på forumet... testa att söka lite "

men tack ändå ska försöka hitta det eller googla vidare.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    nej vi vet inte då vi hatar att fulpatcha spel

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Ps. Pendragon Rokkar fett!!!
    Ds.

PPS. Pendragon med Forumsbugg skrev detta så begränsa inte kontot pg.av Offtopic
    DDs.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    haha va fan! Det ovan skrev ju aldrig jag.. dOooh!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

1. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 15:17
  2. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 18:14
  3. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 00:15
  4. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?