Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 77

Diskussion: Wave 6

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19

    Wave 6

    såg att det kommit ut ny wave 6..
    är det samma som med wave 4 o 5?? att använda activeISO skivan.. ?
    Kör på en box som är utanför internet och jag vet att den är bannad men xboxen vet inte om det.

    Thanx..

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Antingen det eller så uppgraderar du till 1.6 non-stealth så slipper du använda activate skivan.

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    ska han flasha så kan han väl lika gärna köra på LT? om han nu har en liteon förstås
    LT ska väl ta alla waves?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Boxen är ju redan bannad.. bara det att den inte vet om det då jag fick reda på det innan den blev fysiskt bannad.
    serialnr spärras väl så fort jag kopplar in boxen på live..
    oavsett om jag chippar den med den nya??
    jepp har liteon...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    Boxen är ju redan bannad.. bara det att den inte vet om det då jag fick reda på det innan den blev fysiskt bannad.
    serialnr spärras väl så fort jag kopplar in boxen på live..
    oavsett om jag chippar den med den nya??
    jepp har liteon...


    ang att den är bannad men inte uppkopplad så att boxen vet om det så skulle ja ändå rekommendera att du flashar den med iX 1.6 non stealth som ej bryr sig om vad det är för wave och OM..bara OM du flashar den med LT så tänk på att du ej kan läsa ur LT FW (i fall du måsta flasha om den om det skulle finnas en uppdatering till nuvarande LT) den sedvanliga vägen ex.vis. med probe utan då måste du köra boxxdr metoden som givetvis är lättare än JF metoden..

    och JAA.. den kommer bli BANNAD så att den vet om det om du kopplar upp dej till LIVE




    bara ett tips
    Last edited by Micke78; 2010-01-27 at 23:44.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    ME2 är wawe 6 verkar det som? Någon som kört det med active skivan?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Så länge alla wave funkar med ActiveISO skivan så känns det inte lönt att flasha om den.
    kan då lika gärna använda skivan istället..
    tror det är wave 3 o 4 som man inte behöver skivan..
    får väl se om det blir en ny xbox längre fram istället..
    Tack för informationen..

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Kör med 1,61 benq funkar wave 6 då eller måste jag uppdatera

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Kör med 1,61 benq funkar wave 6 då eller måste jag uppdatera
    Testa det ska väl fungera vad jag vet, men vill du vara 100% säker lägger du in 1.6NS, eller väntar på LT till BenQ som släpps inom kort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Någon som vet om det kommer nåt nytt ABGX360 som läser wave6 också snart?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det får vi väl hoppas det gör, ABGX360 klarar ju inte av Wave 5 och 6, den klarar upp till Wave 4 (den känner igen dessa) jag hoppas dom sätter sig ner och tänker efter lite, och lägger så att värdena hamnar i en extern fil som man kan uppdatera själv eller som dom kan uppdatera via databasen istället, det måste ju vara bra mycket smartare än vad det är just nu, eller vad säger ni?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Nån mer än jag som har problem med Wave 6 spel på jtag:ad box ? min box vägrar starta spelen via Xex filer, men kan starta dom via GOD folders men då är jag ju tvungen att lägga spelen på xbox hdn och de vill jag ju ej.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Kan man fortfarande patcha wave 6-spelen till wave 3 och köra på som vanligt?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Kan man fortfarande patcha wave 6-spelen till wave 3 och köra på som vanligt?
    man borde kunna bypassa det genom att köra Wave 6 spelen genom XeX Menu, har dock inte hunnit testa, ska göra det imorrn... man kan ju välja "DVD" och därmed ladda den XeX filen man vill använda... du kan även ta bort $SystemUpdate från skivan, det borde hjälpa till lite (innan du bränner ut den, genom special program)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Provade att patcha Dante's Inferno, funkar fint.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Provade att patcha Dante's Inferno, funkar fint.
    patcha? du menar kopiera in spelet på HDD'n?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Ja vad menar du med patcha ? Dantes Inferno är ett av de spel jag har problem med att starta från Xex filer från USB hd. Tror jag suttit i 8 timmar me den här skiten nu utan att göra framsteg, enda sättet jag kan boota spelet på är om jag gör det till en GOD folder och lägger på interna HDn men det suger ju. Har du patchat Dantes till annan wave ? isåfall hur ?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Patcha spelet till en annan wave det klart, vad annars? Använde 360 waves patcher, från wave 6 (fast det stod 4 i programmet) till wave 3.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Patcha spelet till en annan wave det klart, vad annars? Använde 360 waves patcher, från wave 6 (fast det stod 4 i programmet) till wave 3.
    det finns fler patchar än så, har man en JTAG hackad maskin kan man patcha XeX'en så att den fungerar med XBR3, finns andra patchar också, bland annat "srubbning" som på Wii...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns fler patchar än så, har man en JTAG hackad maskin kan man patcha XeX'en så att den fungerar med XBR3, finns andra patchar också, bland annat "srubbning" som på Wii...
    Mmm men kolla ärenderubriken på tråden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Killar! Är det någon som vet vilket program jag ska använda för att kunna patcha wave 5-6 till wave 3 så att jag kan spela dom på min bannade xbox 360? Helst med en guide också då är jag väldigt okunnig när det gäller sånt här.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i den här tråden snackar vi om typ samma sak som du undrar över: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37734 dock för wave 4 neråt, men du gör på samma sätt för wave 5/6...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Uhm, som sagt är jag väldigt okunnig när det gäller sånt här så om du kunde bara lite enkelt sammanfatta för mig hur jag patchar wave 5/6 till wave 3 skulle det vara underbart! Jag vill endast patcha och inte skaffa 'activate.iso'

    Sedan borde jag lägga till att jag hade en guide som jag laddade ner från 'Bitgamer' om hur man patchar från wave 4 till 3 och jag lyckades då med det senaste GTA IV spelet (Den med två DLC i ett!)

    När jag dock skulle testa det med Bioshock 2 så stod det så här; http://i49.tinypic.com/28s930o.png

    Som sagt, lite okunnig är jag.

    Så, jag skulle uppskatta det väldigt mycket om du sammanfattade bara lite kort för mig hur jag gör det på ett enkelt sätt och om du hittar någon guide så skulle det vara perfekt!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den är nedgraderad när det står sådär, vad gäller stealthen beror det på att Bioshock 2 inte släppts i butik ännu (eller åtminstone inte finns med i databasen ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Skulle jag då kunna unRARa filerna och bara bränna '.iso' filen som är ungefär 7 gb och bara spela på?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allan101 Visa Inlägg
    Skulle jag då kunna unRARa filerna och bara bränna '.iso' filen som är ungefär 7 gb och bara spela på?
    du packar upp filerna (det du kallar "unRARa") följt av att du gör som du gör när du patchar om Wave 4 spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Och trots att det står så som det gör på bilden jag länkade tidigare, så borde det alltså fungera?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allan101 Visa Inlägg
    Och trots att det står så som det gör på bilden jag länkade tidigare, så borde det alltså fungera?
    jag vågar inte säga ja eller nej riktigt, men logiskt sätt ska det göra det ja... jag patchar inte spelen själv, då jag ständigt uppgraderar min mjukvara själv när det behövs och kommer en ny uppdatering inte för att det behövs längre (eftersom LT är Wave free, det vill säga startar allt som en original mjukvara ska starta plus brända kopior av dom spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hehe, jag får väl hoppas på det bästa!

    Och om det inte fungerar så kan vi ju bara säga att du är skyldig mig en DL skiva?

    Skämt åsido, tack så mycket

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ska fungera, brukar stå så för mig också, men spelen funkar klockrent.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  2. Iextreme 1,41, kunna spela wave 4 spel
    By expert008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 17:14
  3. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  4. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •