Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Felande psp

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0

Felande psp

Hejsan!

Jag har en PSP phat 1001 som varit trasig ett tag nu. Den dog efter att en unge tappat en studsboll på den från överslafen på tåget när den låg och laddade Plockade fram den igår för att iaf göra ett försök att rädda den. Till problemet/n:

* Den lyser grönt när jag startar den och gör så tills jag stänger av den. Den "blinkar" alltså inte som vissa pajjade psps gör.

* Det hörs inga ljud och den reagerar inte om jag sätter in en UMD.

Jag har testat alla säkringar och dom funkar som dom ska. Är det så att om skärmen är trasig fungerar ingenting annat? Något slags felläge? Testade att plocka isär skärmen och bara köra "backlight" delen men ser inget på den heller. Ngn som vet? Den körde iofs på annan mjukvara när "olyckan" var framme men det känns som om problemet sitter på annat håll här?

Mvh / Kalle

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Trodde jag hade kollat igenom alla trådar men tydligen sökte jag inte tillräckligt bra..

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38179

Verkar vara ungefär samma problem? Ledsen att jag startade en ny tråd i onödan

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    ingen fara, har du fortf problem eller löste det sig ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Näe problemet är kvar Har du en gissning på vad det kan vara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av oBoi Visa Inlägg
    Den körde iofs på annan mjukvara när "olyckan" var framme men det känns som om problemet sitter på annat håll här?

Mvh / Kalle
    Det där får du förklara närmare, har du bytt mjukvara på den när den var så trasig att du inte fick bild? Eller hade du bild efter att den fick bollen på sig men inte efter att du flashat om den? Hmm?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Den var alltså flashad när den fick bollen på sig. Efter bollen har jag inte gjort något med mjukvaran, förutom att plocka ur minneskortet om det räknas Tänkte jag skulle skriva att den hade annan mjukvara då symptomen liknar en brickad psp, men tror som sagt att problemet ligger mer i hårdvaran än mjukvaran

Liknande diskussioner

1. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 18:41
  2. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 01:05
  3. Fat PSP 1.5 -> 3.xx
    By Pluttiplutt in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 23:13
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 03:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner