Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Probe i win7 x64?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20

    Probe i win7 x64?

    GÅr det att installera en probe i Windows7 x64?
    Köpte en, och det följde med drivrutiner till winxp, men inget annat, finns det typ någon universal drivrutin för x64?
    För jag har fått för mig att ck3 proben fungerar i x64?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CK3 Probe kopplas väl inte in direkt till datorn? utan det är väl connectivity kitet du tänker på? i så fall kan du enkelt köra på RS232 porten, det vill säga Com/Seriell oavsett Operativsystem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Jag har inte ck3 proben, utan en billigare variant av probe, noname, undrade mest om det finns x64 stöd överhuvudtaget för dessa...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är svårt att säga om det finns stöd för x64 om vi inte vet vad det är för något du ska ha... CK3 Probe är en litet kretskort med en pinne på som man sätter mot en punkt på Liteon driven som då skickar ström till punkten (Probe:ar punkten) sen finns det Maximus Spear, som är samma sak, osså har vi Maximus USB Xtractor, det är en liknande grej, men då inkappslad i ett skyddande plast hölje, som kopplas direkt till en USB Port...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Är en sådär här,
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=130357007386
    Har fått den att funka i winXP nu iaf, tror jag, men hade vart schysst om den ville fungera i x64 win7.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det står i informationen vilka system den fungerar i, Windows XP, Vista 32 och 7 32, står ingenting om 64 bitars system, vilket får mig att tro att den inte fungerar med 64-bitars system... den ser dessutom ut att vara någon form av homebrew grej, det vill säga inget man ska lita på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Gjorde det enkelt för mig ist, la in winXP på en partition och flashade därigenom.
    Proben fungerade utmärkt, var enklare process än va jag trodde, så nu har jag framgång flashat min första Liteon-drive!
    Varför skulle man inte lita på denna menar du? Samma funktion som de dyrare versionerna...
    Sen att endel av de dyra har extrafunktioner rör mig inte...

Liknande diskussioner

  1. Strömförsörja CK3 Pro (+ Probe)
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 10:51
  2. CK3 probe grön hela tiden, Serial Data is bad Lite-ON
    By RedUlf in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 21:09
  3. ABGX360 + win7 problem
    By hejhej20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 21:12
  4. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •