Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Content mappen på ny jtag:ad box ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15

    Content mappen på ny jtag:ad box ?

    Tjena

    Igår fick jag min Jtag:ade Xbox360 från Psxcare och satte givetvist genast igång med att fylla den med härligheter, full retail spel va ju inga problem alls men jag märkte att ungefär 1/4 av alla XBLA spel inte fungerade, kan detta bero på att några av dem kanske va US eller är alla XBLA spel region free ?

    Jag vill nu givetvist ränsa min XBOX hd från de XBLA spel som inte fungerar men är rädd att jag ska ta bort något Psxcare har lagt dit, så min fråga lyder, någon som vet vad som alltid ska finnas i content mappen för xb menu, codecs, ja det som följer med vid en jtag installation ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Tjena

    Igår fick jag min Jtag:ade Xbox360 från Psxcare och satte givetvist genast igång med att fylla den med härligheter, full retail spel va ju inga problem alls men jag märkte att ungefär 1/4 av alla XBLA spel inte fungerade, kan detta bero på att några av dem kanske va US eller är alla XBLA spel region free ?

    Jag vill nu givetvist ränsa min XBOX hd från de XBLA spel som inte fungerar men är rädd att jag ska ta bort något Psxcare har lagt dit, så min fråga lyder, någon som vet vad som alltid ska finnas i content mappen för xb menu, codecs, ja det som följer med vid en jtag installation ?
    det kanske är så att psxcare lagt dit demos, och det är dessa som inte fungerar? (svårt att tro psxcare fyller den med hackade versioner) det finns unlockers för att låsa upp demos till fullversioner, testat? en av dem är yarisswap, lade upp den för nerladdning här. xbla ska vara regionfri. har ja missuppfattat något, startar de inte alls, kanske ligger de i fel mapp?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Hade lagt dom med 00000 mappen extra så nu fungerar de, dock måste jag ändå ränsa bort allt jag gjort fel, så därför vore det skönt om nån kunde berätta eller dra en screenshot på vad som ligger i content mappen vid en ny installation av xexmenu codecs och det, så jag kan ränsa bort allt annat från början

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Hade lagt dom med 00000 mappen extra så nu fungerar de, dock måste jag ändå ränsa bort allt jag gjort fel, så därför vore det skönt om nån kunde berätta eller dra en screenshot på vad som ligger i content mappen vid en ny installation av xexmenu codecs och det, så jag kan ränsa bort allt annat från början
    troligen har du lagt in för många på för kort tid, det var som när jag la in dom själv, XBLA spelen dök inte upp, dom började rent ut sagt försvinna från hårddisken, alltså, dom fanns där, men dom syntes inte, varken av 360'n eller programmen jag använde för att lägga in dom...

    du kan få en lista på mappar du absolut INTE får ta bort på måndag, om jag kommer ihåg att kolla vad namnen på mapparna ska vara, om inte annat kan du alltid ringa oss på måndag och fråga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    "du kan få en lista på mappar du absolut INTE får ta bort på måndag"

    klockrent, uppskattas!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    iaf xexmenu ligger i /content/enjävlamassanollor/code999/
    eller om det var c0de999* men det märkre du ;D
    sen codecpacken heter Content/0000000000000000/FFFE07DF/

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det kanske är så att psxcare lagt dit demos, och det är dessa som inte fungerar? (svårt att tro psxcare fyller den med hackade versioner) det finns unlockers för att låsa upp demos till fullversioner, testat? en av dem är yarisswap, lade upp den för nerladdning här. xbla ska vara regionfri. har ja missuppfattat något, startar de inte alls, kanske ligger de i fel mapp?
    Nej såklart vi inte lägger in massa "Demos" o inte massa "Fullversioner" heller , vi hade ju inte kunnat ha kvar vår verksamhet särskilt länge om vi gjorde så. *skratt*

    Men vi kanske har lagt in en hackad version av Videouppspelnings-codecen så man kan köra film över nätverk även om boxen är bannad.

    Bästa att börja med innan man lägger på massa mer data på en disk är att göra en backup Misslyckas man då är det bara rensa o lägga över på nytt *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej såklart vi inte lägger in massa "Demos" o inte massa "Fullversioner" heller , vi hade ju inte kunnat ha kvar vår verksamhet särskilt länge om vi gjorde så. *skratt*

    Men vi kanske har lagt in en hackad version av Videouppspelnings-codecen så man kan köra film över nätverk även om boxen är bannad.

    Bästa att börja med innan man lägger på massa mer data på en disk är att göra en backup Misslyckas man då är det bara rensa o lägga över på nytt *ler*
    det var därför jag skrev demos (eftersom de är lagliga), om han mot förmodan antog att en jtag'ad box skulle gjort dessa till fullversioner. självklart kan en seriös verksamhet inte sprida piratmaterial. nu handlade det ju om något annat, men men.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Men vi kanske har lagt in en hackad version av Videouppspelnings-codecen så man kan köra film över nätverk även om boxen är bannad.
    Har letat efter en hackad version på alla de sätt jag kan komma på, men hittar inget. Antagligen för att jag använder fel sökord. Nåt tips på var man hittar den eller i alla fall på vad man skall googla efter?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. nyköp av box, flytt av account
    By sweetmelodies89 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 18:05
  2. Microsoft flashar nand på bannad box?!?
    By housepainter in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 16:33
  3. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  4. Ej bannat live konto på en flashad box?
    By kinesjohan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 09:37
  5. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •