Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Ljudproblem vid uppspelning av videofiler/DVD

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Ljudproblem vid uppspelning av videofiler/DVD

    Hejsan. jag har upptäckt ett problem på mitt ps3 (40gb)
    när jag spelar upp en video fil tex en avi fil, finns det bara "bakgrundsljud" alltså jag kan inte höra nått som skådespelarna säger. detta har hänt några få gånger men verkar bli fler och fler, desutom häromdagen köpte jag House M.D säsong 1-3 på Dvd. Alla 6 skivor från säsong 1 fungerar utan problem men dom andra 12 från säsong 2 och 3 har jag samma problem med ljudet på. den enda skillnaden jag kan urskilja mellan skivorna är att upplösningen på "bilden" är annorlunda på säsong 1. men det är samma region och audio kodning vad jag kan urskilja, står lite saker i övrekanten om man trycker på select när man spelar upp en fil.

    Ni får ursäkta min okunnighet när det gäller kodningar och allt vad det kallas


    P.s efter att ha sökt lite på forumet efter tips och knep har jag även testat att byta hdmi sladd och dessutom testat köra genom "composite kablar" utan resultat.

    kör hdmi från ps3 till en hemmabio förstärkare vidare till plasma tv. full hd m.m

    Hjälp uppskattas. tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Läppsynksproblem eller felpress...
    jag skulle kontakta inköpsstället för DVD boxen o kräva en ny skiva som är ljudsynkad
    Prova först skivan på en annan dvdspelare, vissa HDMI attiraljer har Audio/Synch funktioner, kika gärna de inställningarna med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kör med fel ljudinställningar någonstans så du tappar centerkanalens ljud.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fel vid bränning av xbox360 Spel!
    By tngdr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 17:28
  2. FEl vid uppdatering av PSP
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 12:03
  3. Inget ljud vid uppspelning av fim (DVD)
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 23:34
  4. Undertexten försvinner vid DVD uppspelning.
    By sprock_ in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •