Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Stefan_Fox Behöver Hjälp.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Stefan_Fox Behöver Hjälp.

    Tja!

    Det börjar bli dags för mig att prova på att flasha min Xbox 360 men jag behöver lite tips och hjälp innan jag börjar. Jag har plockat isär min Xbox så jag kommer åt. Jag har köpt en längre SATA-kabel som jag kopplat till DVD:n på Xbox:n. Jag har laddat ner JungleFlasher v0.1.70 Beta (86) och så har jag laddat ner ix161-samsung. Jag har alltså en toshiba samsung ms28.

    Det jag undrar är?

    1. Behöver jag något mer än det jag skrivit?
    2. När jag skall flasha måste jag ha min "DVD lucka" halvt ute?
    3. Kan jag koppla SATA-kabeln direkt på modekortet på datorn? Jag har sätt att andra säger att man måste ha ett special SATA-kort, stämmer detta?
    4. Jag tänkte följa denna guide när jag skall flasha (kolla länk) går det bra att följa den eller är det något han missar eller något som inte stämmer? http://www.youtube.com/watch?v=u2hXaRiWYZk

    Uppskattar all hjälp jag kan få.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Hallå, Ja de stämmer du måste ha ett speciellt via kort. Sen om du bor i närheten av Sveriges huvudstad Stockholm så tycker jag du ska höra av dig till psxcare så fixar dom de åt dig.

    EDIT: Nej du behöver inte ha läsaren halvt öppen de är på lite-on detta gäller.
    Last edited by codo; 2010-01-31 at 11:15.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Hallå, Ja de stämmer du måste ha ett speciellt via kort. Sen om du bor i närheten av Sveriges huvudstad Stockholm så tycker jag du ska höra av dig till psxcare så fixar dom de åt dig.
    Okej så det går inte använda dom jag har på modekortet? Bor tyvärr inte nära stockholm och har inte lust att skicka in den.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    Okej så det går inte använda dom jag har på modekortet? Bor tyvärr inte nära stockholm och har inte lust att skicka in den.
    om du har nforce 4 eller om de e 3 så kan de funka, var bor du då, då det finns många vänliga människor på detta forum som skulle kunna hjälpa till.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    om du har nforce 4 eller om de e 3 så kan de funka, var bor du då, då det finns många vänliga människor på detta forum som skulle kunna hjälpa till.
    Okej får hoppas att jag har nforce 4 eller 3 då. Jag bor i sundsvall det finns en kille som kan flasha Xbox:n åt mig för 300kr men tänkte prova själv och se om det går.

    Vad händer om jag inte har nforce 3/4 eller "rätt" SATA-kort? Stängs datorn av sig eller hittar den inte Xbox:n eller vad händer?

    När jag skall flasha då sa du att jag inte behövde ha DVD:n luckan ute. Men jag antar att Xbox:n skall vara igång när jag flashar? Skall jag ha komponentkabeln inne också?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Det händer ingenting, du får aldrig läst ut nyckeln. Men allt är fortfarande på. JA MYCKET VIKTIGT att du har i video kabeln annars kommer din xbox att stängas av efter 5min och då kan du ha problem. Så video kabeln I men behöver inte vara kopplad till tven utan bara till 360in. xboxen skall vara igång ja. Läs jungelflashers guider och du har allt(så att de e tekniskt möjligt) så kan du inte misslyckas.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    om du har nforce 4 eller om de e 3 så kan de funka, var bor du då, då det finns många vänliga människor på detta forum som skulle kunna hjälpa till.
    AMD 780 funkar också utan problem.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Det händer ingenting, du får aldrig läst ut nyckeln. Men allt är fortfarande på. JA MYCKET VIKTIGT att du har i video kabeln annars kommer din xbox att stängas av efter 5min och då kan du ha problem. Så video kabeln I men behöver inte vara kopplad till tven utan bara till 360in. xboxen skall vara igång ja. Läs jungelflashers guider och du har allt(så att de e tekniskt möjligt) så kan du inte misslyckas.
    det är också viktigt att man jordar boxen ordentligt mot datorns chassi om man kör med Xboxen som power supply... detta gör man lätt genom att koppla en kabel med krokodil klämmor i varsin ändå till 360'ns chassi samt till datorns chassi...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jorda är DÖDSVIKTIGT ... Undrar hur mycket elektronik som gått till de sälla jaktmarkerna pga. dålig eller ingen jordning ... Tur man är duktig själv och har använt ESD armband de senaste 10 åren ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Funkar inte Intels chipset på Samsung?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Funkar inte Intels chipset på Samsung?
    just samsung tror jag fungerar på dom flesta chipsetsen, däremot vet jag att hitachi är riktigt bråkiga... den chipset som fungerar "bäst" det vill säga klarar flest drivar är VIA SATA VT6421A, därför rekomenderas den av dom flesta, den är dessutom hyffsat billig och lätt att få tag på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    just samsung tror jag fungerar på dom flesta chipsetsen, däremot vet jag att hitachi är riktigt bråkiga... den chipset som fungerar "bäst" det vill säga klarar flest drivar är VIA SATA VT6421A, därför rekomenderas den av dom flesta, den är dessutom hyffsat billig och lätt att få tag på
    Swizzy är det inte tvärtom? Fick aldrig min samsung att funka på min intel, har dock gjort några hitatchi på intels p3 chipset. Eller e det bara mitt som kråglade?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Swizzy är det inte tvärtom? Fick aldrig min samsung att funka på min intel, har dock gjort några hitatchi på intels p3 chipset. Eller e det bara mitt som kråglade?
    jag har inte testat intel kretsarna så mycket, men det är fullt möjligt att det inte fungerar på just intel kretsarna, men Hitachi's är jätte kräsna vad gäller chipsets...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    just samsung tror jag fungerar på dom flesta chipsetsen, däremot vet jag att hitachi är riktigt bråkiga... den chipset som fungerar "bäst" det vill säga klarar flest drivar är VIA SATA VT6421A, därför rekomenderas den av dom flesta, den är dessutom hyffsat billig och lätt att få tag på
    Haha jo jag vet =oD Råkade ut för en Hitachi 79 häromdan. Den var ett rent helvete innan jag fixade den. Testade 3 olika chipset innan jag hittade ett som funkade =o)

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    SATA kortet som finns på Kjell & Company funkar det för att flasha Xbox 360? Det som kostar 259kr. Artnummer: 38785 (går ej att länka till kortet).

    Antal kanaler: 2 st SATA
    Hårddisk interface: SATA
    Interface: PCI 32bit, 33MHz
    Max antal hårddiskar: 2 st

    PCI. 2 portars Serial ATA (SATA) kontrollerkort. Max 2 enheter. Upp till 1,5Gb/s överföringshastighet. 1 MB buffertminne. "Hotswap" stöd. Raid 0+1 mjukvara medföljer. Fullt plug&play-stöd. Levereras med drivrutiner till Win98/ME/2000/XP.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    SATA kortet som finns på Kjell & Company funkar det för att flasha Xbox 360? Det som kostar 259kr. Artnummer: 38785 (går ej att länka till kortet).

    Antal kanaler: 2 st SATA
    Hårddisk interface: SATA
    Interface: PCI 32bit, 33MHz
    Max antal hårddiskar: 2 st

    PCI. 2 portars Serial ATA (SATA) kontrollerkort. Max 2 enheter. Upp till 1,5Gb/s överföringshastighet. 1 MB buffertminne. "Hotswap" stöd. Raid 0+1 mjukvara medföljer. Fullt plug&play-stöd. Levereras med drivrutiner till Win98/ME/2000/XP.
    tyvär kan vi inte svara på det förrns vi vet vad det är för chipset, men det verkar inte vara VIA chipset... och inte heller någon annan lite mer välkänd chipset, så du får testa

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89

    det där SATA kortet kommer fungera till Liteon, Samsung och BenQ, det fungerar även med hitachi för vissa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Behöver HJÄLP!!!
    By Tosse82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 19:49
  2. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  3. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •