Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Uppgradera 3.90

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15

    Uppgradera 3.90

    Tjo igen.

    Nu har jag fått tag på en till psp slim, eller det är brorsan som köpt en å den är i en version 3.90. Läste lite i forumet å såg att man måste hålla på med pandora kit å grejer. Stämmer det att man måste ha det för att uppgradera elle finns det nått enklare nu så man kan få senaste version för att kunna spela ner laddade spel?

    Jag kommer heller inte in i Recovery menyn, har för mig att man ska stänga av den helt (hålla inne i 5 sek) för att sedan starta den med R intryckt. Men det funkar inte för mig. Hur kommer jag in där?

    Psp:n är en 2004 och ser ut att ha ett blått kretskort om det kan hjälpa nått. Har för mig att jag såg nått om de här i forumet

    Tacksam för svar

    Mvh OvE
    Last edited by OvE_mw; 2010-02-05 at 21:15.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver inte ha ett Pandora kit för att uppdatera därifrån, börja med att lägga in 5.00-M33 sedan kör du vidare till 5.50 GEN-D3

    kolla även att det verkligen ligger en CFW på den, om inte så får du testa att köra Pandora kit, hjälper inte det heller så får du lägga in 5.03 OFW och sedan kör ChickHEN hacket...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver inte ha ett Pandora kit för att uppdatera därifrån, börja med att lägga in 5.00-M33 sedan kör du vidare till 5.50 GEN-D3

    kolla även att det verkligen ligger en CFW på den, om inte så får du testa att köra Pandora kit, hjälper inte det heller så får du lägga in 5.03 OFW och sedan kör ChickHEN hacket...
    Tack Swizzy, jag tror dock att den är helt orginal eftersom jag inte kommer in i recovery mode, magkänslan säger att den aldrig har blivit rörd förut. Annars hur kollar man att det inte ligger nån CFW på den??? Hur ska jag gå till väga isf?
    Last edited by OvE_mw; 2010-02-06 at 13:19.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    System settings --> system information

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kollar om det ligger CFW på den genom att gå in på system menyn och titta på system informationen, där du ser vad det är för fw på (du har troligtvis redan varit in där eftersom du vet att det är 3.90 i den, står det inget efter "3.90" är det OFW, står det t.ex. "OE", "M33", "GEN" eller liknande efter är det CFW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Ja precis, jag har redan vart inne där å kollat, så ja vet hur man kollar det, de va därför ja inte visste om man kunde kolla nått annat sätt bara

    Då är det en 3.90 OFW då, för det står inget efter. Så de blir att köra pandora kit ELLER lägga in 5.03 OFW och sedan köra ChickHEN hacket. Men eftersom jag inte har nått pandora kit ska jag köra på det andra alternativet eller vilket är säkrast/bäst?

    Eller kan jag köra in CFW 5.00 M33 direkt som det är nu och sedan köra CFW 5.50 Gen-D3 direkt eller måste jag köra nån uppdatering imellan?

    Samt om jag lägger in ChickHEN hacket, vad gör det hacket och kan man uppgradera till det senaste CFW 5.50 Gen-D3 sen?

    För jag vill ha som jag har på min PSP, jag kör CFW 5.50 Gen-D3.
    Swizzy skriv gärna vilka filer jag ska ladda hem ifrån din sida om du har dom jag behöver.

    Tack för all hjälp än så länge du är bäst Swizzy som hjälper mig.
    Last edited by OvE_mw; 2010-02-07 at 00:43.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hör runt med lite polare och se om någon du känner har ett Pandora batteri, det är egentligen allt du behöver utöver ett minneskort över 512mb, då kan du använda mitt minneskort som ligger på min hemsida... det är det bästa, att köra så... ChickHEN är till för PSP 2000 v3/ PSP 3000 med OFW 5.03... det fungera sisådär, kan vara krångligt att få att fungera om man inte använt det tidigare... och det fungerar inte 100%'igt heller, det går ut på att du ska kunna ladda en mjukvara utan att förstöra nanden...

    om du bryter strömmen och kör på ChickHEN återgår din PSP till OFW...

    filerna du kan behöva är:
    5.50 GEN-D3 Pandora stick

    alternativt (om du vill köra ChickHEN):
    5.03 OFW
    ChickHEN
    5.03 GEN-C for ChickHEN
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    ok, jag får höra runt lite om några polare har ett pandora batteri. Annars får jag köpa ett, men kan man köpa vilket som eller har du nått å rekommendera, har sett att det finns en del som ligger runt 200:- att köpa, vad tror du om de?

    Det pandora stick du har på din sida, är det bara packa upp filen och lägga över till minneskortet?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    ok, jag får höra runt lite om några polare har ett pandora batteri. Annars får jag köpa ett, men kan man köpa vilket som eller har du nått å rekommendera, har sett att det finns en del som ligger runt 200:- att köpa, vad tror du om de?

    Det pandora stick du har på din sida, är det bara packa upp filen och lägga över till minneskortet?
    läs instruktionerna som följer med, där står det exakt hur du ska använda det

    du kan köpa ett original batteri som är omkodat till Pandora, eller ett Datel tool batteri, båda fungerar lika bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    ok, tack så mkt för hjälpen Swizzy. Du e min knight in shiny armor

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    ok, tack så mkt för hjälpen Swizzy. Du e min knight in shiny armor
    när får jag min rustning leverad?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när får jag min rustning leverad?
    Den kommer på posten så fort jag fått Psp:n å funka

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Jo just ja, efter att jag e klar med pandora å med minneskortet å allt funkar som de ska, kan jag rensa kortet för att lägga in spel på den eller måste jag alltid ha grejjerna på minneskortet för att det ska fungera?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan radera minneskortet om det fungerar med pandora kitet, om inte får du köra på ChickHEN, kör du på ChickHEN är det bra om filerna ligger kvar, då man måste göra om dom varje gång man bryter strömmen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan radera minneskortet om det fungerar med pandora kitet, om inte får du köra på ChickHEN, kör du på ChickHEN är det bra om filerna ligger kvar, då man måste göra om dom varje gång man bryter strömmen...
    bra bra, så de kanske inte funkar även om man kör med pandora kitet. jobbigt läge då. jaja bara å testa då. nu ska ja bara beställa pandora batteri så man kan testa de.

    swizzy, jag tänkte förbereda minneskortet så det är klart tills pandora batteriet kommer, men när jag går in på usb image tool så kan jag inte ändra "volume mode" till "device mode". den är helt grå å går inte att röra alls? hur ska jag göra?
    Last edited by OvE_mw; 2010-02-08 at 14:52.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet inte riktigt, det hände en vän till mig också, det har inte hänt mig, kanske någon druvrutin som fattas eller någon dll fil eller liknande? maila skaparen till programmet och fråga... eller om du hittar ett annat program med samma typ av funktioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    hmm de blir nog till å maila skaparen, jag vet inte riktigt vad jag ska söka efter om ja ska leta efter ett liknande program.

    den filen jag ladda hem var ju inget program man installera utan en exe fil som man bara dubbel klicka på så gick de igång.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Så nu är det klart, jag gick in på psp hacks å hittade ett program som löste hela biffen. Köpte ju såklart ett pandora batteri som inte alls vart dyrt. Men de va framför allt mest tack vare dig Swizzy, så återigen så står jag i skuld till dig. Har du vägen förbi Örebro nån gång så tveka inte å höra av dig te mig. Tusen tack

Liknande diskussioner

  1. uppgradera...hjälp
    By mangemani in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 16:09
  2. Uppgradera från 3.40 OE-A till 5.0?
    By Timilim in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 11:30
  3. Uppgradera till 3.90 m33?
    By boran28 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 10:22
  4. downgrade 3.90
    By macan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:20
  5. PSX med 3.90 M33-3?
    By ordell81 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •