Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 65

Diskussion: JTAG XBR ger E79 error

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det stämmer, fel av mig jag skyller på värmen och att termometern i butik pekar på 33 grader...
    Det är sällan Swizzy är inne nuförtiden så det blir nog antagligen Micke som kommer få kika på den.
    kollar om den startar ikväll om inte så skickar jag den imorgon,
    använda kan man ju inte göra liksom

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om den hunnit in till på lördag kanske jag kan ta en titta på det då, om inte får micke ta och titta på det när han e tbx... det kan vara så att vi behöver byta en kabel mot ett motstånd, men som pendragon skrev så testar vi alltid före och efter, och jag vet att den fungerade innan du fick den, jag testade även dvd läsaren EFTER JTAG med skivan som låg kvar, som jag glömde bort att ta bort :$

    men troligen är det som sagt att vi behöver byta kabeln mot motstånd istället, på Falcon är det tydligen så numera, du är inte ensam om att ha problem med E79 på just falcon... (skrivs mycket om det på IRC...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om den hunnit in till på lördag kanske jag kan ta en titta på det då, om inte får micke ta och titta på det när han e tbx... det kan vara så att vi behöver byta en kabel mot ett motstånd, men som pendragon skrev så testar vi alltid före och efter, och jag vet att den fungerade innan du fick den, jag testade även dvd läsaren EFTER JTAG med skivan som låg kvar, som jag glömde bort att ta bort :$

    men troligen är det som sagt att vi behöver byta kabeln mot motstånd istället, på Falcon är det tydligen så numera, du är inte ensam om att ha problem med E79 på just falcon... (skrivs mycket om det på IRC...)
    haha snacka om timing kollade svaren nu och såg att du skrev för 1 minut sedan.
    I alla fall, Jo jag vet att den fungerade för jag testade ju också, men den gick inte så länge iaf jag provar när jag kommer hem ikväll (jobbar över) fungerar den inte så skickar jag upp den imorgon och då har ni den på fredag, så kan du kolla kolla i helgen. man lider ju inte så mycket av att vara utan i denna värmen och sen har jag ju den andra också om man skulle bli sugen att lira
    mvh Nalle

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Halloj igen.
    Jag testade flera ggr igen men fick alltid e79 direkt vid start, inga lampor lyser. provade byta kabel till tv, som jag läste nåt om, ingen skildnad.
    Konsollen är skickad och ni kommer ha den imorgon till adressen som står här
    http://psxcare.com/page.php?xPage=varfinnsvi.html
    En returetikett finns med så ni kan skicka tillbaka när den är klar
    mvh Nalle

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om den hunnit in till på lördag kanske jag kan ta en titta på det då, om inte får micke ta och titta på det när han e tbx... det kan vara så att vi behöver byta en kabel mot ett motstånd, men som pendragon skrev så testar vi alltid före och efter, och jag vet att den fungerade innan du fick den, jag testade även dvd läsaren EFTER JTAG med skivan som låg kvar, som jag glömde bort att ta bort :$

    men troligen är det som sagt att vi behöver byta kabeln mot motstånd istället, på Falcon är det tydligen så numera, du är inte ensam om att ha problem med E79 på just falcon... (skrivs mycket om det på IRC...)
    hej konsollen finns ju där har jag sett på kollinr. du kan väl meddela mig om du hunnit kolla på den idag så jag får veta om du löst problemet. mvh nalle

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    hej konsollen finns ju där har jag sett på kollinr. du kan väl meddela mig om du hunnit kolla på den idag så jag får veta om du löst problemet. mvh nalle
    jag ska titta på den så fort en annan maskin e klar som låg före o väntade... jag hör av mig lite senare om/när jag hittat felet

    *edit:*

    Felet åtgärdat, det var en kabel som hade hamnat i kläm och gått av >_< sorry about that... men nu har jag dragit om den kabeln lite annorlunda, vill du att jag ska formatera om hårddisken och slänga in allt du får av oss på nytt medans den ändå är här? ring in till oss o be o få snacka med mig när du har tid, vi stänger klockan 15 idag, jag kommer vara här tills dess...

    *edit2:*

    Såg att du hade fått in allt redan, så jag packade ihop allt igen... den skickas tillbaka till dig på måndag när posten kommer och hämtar paketen. ber om ursäkt för att jag slarvade lite grann med kabeldragningen så att den fick möjlighet att hamna i kläm
    Last edited by Swizzy; 2010-07-17 at 13:20.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag ska titta på den så fort en annan maskin e klar som låg före o väntade... jag hör av mig lite senare om/när jag hittat felet

    *edit:*

    Felet åtgärdat, det var en kabel som hade hamnat i kläm och gått av >_< sorry about that... men nu har jag dragit om den kabeln lite annorlunda, vill du att jag ska formatera om hårddisken och slänga in allt du får av oss på nytt medans den ändå är här? ring in till oss o be o få snacka med mig när du har tid, vi stänger klockan 15 idag, jag kommer vara här tills dess...

    *edit2:*

    Såg att du hade fått in allt redan, så jag packade ihop allt igen... den skickas tillbaka till dig på måndag när posten kommer och hämtar paketen. ber om ursäkt för att jag slarvade lite grann med kabeldragningen så att den fick möjlighet att hamna i kläm
    Ok det låter bra att du hittade felet. Även solen har ju sina fläckar
    Ha det bra
    mvh Nalle

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skulle du få E79 på den igen får micke fixa det, om det är så att du inte råkat göra något med nanden...

    Behöver du snabb hjälp med ngt finns jag på irc och msn, såvida jag sitter vid en dator...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skulle du få E79 på den igen får micke fixa det, om det är så att du inte råkat göra något med nanden...

    Behöver du snabb hjälp med ngt finns jag på irc och msn, såvida jag sitter vid en dator...
    Spännande, nu har jag lagat swizzy's mindre stabilt skrivna följesedel. eftersom vi pratar om absolut allting på detta sataniska forum.

    och detta innebär att nalle077's konsoll kommer återvända till det mystiska företaget ...

    så nästa gång det är något strul med konsollen i fråga så vill jag allt se kvitton på utfört arbete!
    Last edited by psytroll; 2010-07-20 at 14:08.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    Spännande, nu har jag lagat swizzy's mindre stabilt skrivna följesedel. eftersom vi pratar om absolut allting på detta sataniska forum.

    och detta innebär att nalle077's konsoll kommer återvända till det mystiska företaget ...

    så nästa gång det är något strul med konsollen i fråga så vill jag allt se kvitton på utfört arbete!
    Verkar som om jag måste komma in till butiken och krama personalen lite oftare
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    Spännande, nu har jag lagat swizzy's mindre stabilt skrivna följesedel. eftersom vi pratar om absolut allting på detta sataniska forum.

    och detta innebär att nalle077's konsoll kommer återvända till det mystiska företaget ...

    så nästa gång det är något strul med konsollen i fråga så vill jag allt se kvitton på utfört arbete!
    Hm vad menar du med följesedeln? Var det inte en kabeldragning som hade dragits fel och när jag sen använde konsollen gick den av? Uppgifterna om konsollen ser ni väl med serienummret, eller vad är problemet?
    Vad är det du har lagat?

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Hm vad menar du med följesedeln? Var det inte en kabeldragning som hade dragits fel och när jag sen använde konsollen gick den av? Uppgifterna om konsollen ser ni väl med serienummret, eller vad är problemet?
    Vad är det du har lagat?
    jodå, det var det som var orsaken till E79... men jag skrev en följesedel som var hyffsat felaktig... det psytroll menar är att du bör skicka med en kopia av ditt kvitto (eller originalet, helst kopia) så att man kan se där vad som blivit gjort och när

    Vi har en backup av din konsolls mjukvara, under ditt serienummer... MEN det är också all info som finns... det vill säga vi har ingen direkt info om NÄR det är gjort egentligen, skulle någon dator ha felaktiga datuminställningar märks det ju inte när vi håller på arbetar, och det är inte något man bryr sig speciellt mycket om heller, eftersom det inte har så stor betydelse... vi skriver in serienummer på konsoller när man lämnar in dom (på inlämningskvittot) men det tas bort ur systemet när jobbet är klart och konsollen hämtats upp.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jodå, det var det som var orsaken till E79... men jag skrev en följesedel som var hyffsat felaktig... det psytroll menar är att du bör skicka med en kopia av ditt kvitto (eller originalet, helst kopia) så att man kan se där vad som blivit gjort och när

    Vi har en backup av din konsolls mjukvara, under ditt serienummer... MEN det är också all info som finns... det vill säga vi har ingen direkt info om NÄR det är gjort egentligen, skulle någon dator ha felaktiga datuminställningar märks det ju inte när vi håller på arbetar, och det är inte något man bryr sig speciellt mycket om heller, eftersom det inte har så stor betydelse... vi skriver in serienummer på konsoller när man lämnar in dom (på inlämningskvittot) men det tas bort ur systemet när jobbet är klart och konsollen hämtats upp.
    ok sorry, ska alltid tänka på det, men det var ju bara för att vi hade haft kontakt som jag glömde det , jag visste ju att du skulle utföra reparationen, men såklart ska jag alltid tänka på kvittot i fortsättningen.
    mvh Nalle

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17

    error e79

    Hjälp
    jag jtaggade en xenon box för några dagar sedan och allting gick bra, ett bad block men de fixa xellous.

    La in dash 13146 och allting har funkat fram tills nu.

    Jag får e79 mer än varannan gång jag försöker starta xboxet. Men när det väl går igång så är det inget som krånglar. Däremot så tappar xboxet minnet efter e79.
    så man måste gå igenom välkomst grejen hela tiden...

    Fruktansvärt irriterande..

    KV och config är rätt. Gjorde freeboot sen skrev in de i filen innan xellous fick flasha åt mig.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Hjälp
    jag jtaggade en xenon box för några dagar sedan och allting gick bra, ett bad block men de fixa xellous.

    La in dash 13146 och allting har funkat fram tills nu.

    Jag får e79 mer än varannan gång jag försöker starta xboxet. Men när det väl går igång så är det inget som krånglar. Däremot så tappar xboxet minnet efter e79.
    så man måste gå igenom välkomst grejen hela tiden...

    Fruktansvärt irriterande..

    KV och config är rätt. Gjorde freeboot sen skrev in de i filen innan xellous fick flasha åt mig.
    Troligen det bad******* som spökar eller lödningarna... se över båda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Okej, ska kolla över lösningarna ikväll.
    Men hur gör jag med bad *******? Xellous omredigerade väl det automatiskt.

    (det var bad block när jag läste ur via nätverk, läste 2ggr och de va på samma ställe)

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Okej, ska kolla över lösningarna ikväll.
    Men hur gör jag med bad *******? Xellous omredigerade väl det automatiskt.

    (det var bad block när jag läste ur via nätverk, läste 2ggr och de va på samma ställe)
    Att dumpa genom nätverket är som att be om att få korrupt dump bättre att köra med t.ex. Flash360 och dumpa på konsollen (om den funkar) annars genom XBRFlash [avancerat] och i sista hand genom nätverket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Jag kör med lpt, så ska jag dumpa hela nanden via de så tar det 90min plus att de aldrig blir identiska.
    Så dumpade kv 2ggr och config 2ggr och 3mb av nand 2gg och jämförde dessa.
    Sedan skrev xell uppdatera till xellous och dumpa resten via nätverk och sedan byggde ihop dem igen. Men kan man köra flash360 direkt från xell?

    En fundering, kan man ta en clean nand från jtag tool, lägga in kv samt config och bygga freeboot med? borde fungera va..

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Jag kör med lpt, så ska jag dumpa hela nanden via de så tar det 90min plus att de aldrig blir identiska.
    Så dumpade kv 2ggr och config 2ggr och 3mb av nand 2gg och jämförde dessa.
    Sedan skrev xell uppdatera till xellous och dumpa resten via nätverk och sedan byggde ihop dem igen. Men kan man köra flash360 direkt från xell?

    En fundering, kan man ta en clean nand från jtag tool, lägga in kv samt config och bygga freeboot med? borde fungera va..
    Ja, det funkar... du kan även göra en XBR och använda som källa (skriv config/keyvault och använd den sen)

    LPT är rätt kasst ja, som nätverk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    detta är orginal nanden frässten: Bifogning 1151

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    detta är orginal nanden frässten: Bifogning 1151
    Lägg den på mega upload eller något istället, forumet tillåter inte .bin filer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    http://www.megaupload.com/?d=718V51P8

    tror du att du kan lösa det? hade varit grymt isf

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    ska jag skicka key oxå (fast inte över forum då) så du bygger freeboot (13146 hade varit bra isf) ?
    eller räcker det med org filen så kör jag easy freeboot och sedan flashar in via xell eller flash360.

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Dubbelkollar, hittade en guide på nätet så har gjort följande:
    byggt en ny freeboot.
    efter det gjort följande:
    nandpro updflash.bin: -r16 15A.bin 15a 1
    nandpro updflash.bin: -w16 15A.bin 3ff 1

    kan man lägga in på usb, och köra xell utan problem?

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    Dubbelkollar, hittade en guide på nätet så har gjort följande:
    byggt en ny freeboot.
    efter det gjort följande:
    nandpro updflash.bin: -r16 15A.bin 15a 1
    nandpro updflash.bin: -w16 15A.bin 3ff 1

    kan man lägga in på usb, och köra xell utan problem?
    Japp, det ska funka bra antar att du bara har 1 badblock @ 15A?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    aa de stämmer, ska testa och hoppas på framgång nu då

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    aa de stämmer, ska testa och hoppas på framgång nu då
    funkade det? om inte;

    Vad använde du för program för att skapa freeboot imagen?
    Vilken SMC version körde du med?
    Vilka lödningar har du gjort?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Det funkade att flasha in. och har inte fått e79 sen dess men man vet ju aldrig, innan funkade det vid random boot oxå så...
    Skapade freeboot med easy freeboot 5.2
    Jtag lödningar är 2 dioder och en bygling
    SMC står det 1.51 i xexmenu om det är det du menar?

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    E79 igen.
    Har sett över lödningarna och de ser bra ut,
    Några förslag?
    Last edited by rikard357; 2011-09-07 at 00:11.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kör med en Xenon antar jag? då finns det bara ett SMC hack, det jag syftade på annars var om du körde med Argon eller Aud_clamp varianten men det gäller bara för Zephyr, Falcon och Jasper

    Jag tycker inte om EFB, den är inte speciellt stabil... testa att bygga imagen med mitt program istället, det kanske funkar bättre för dig?

    http://www.logic-sunrise.com/telecha...oter-v123.html

    Tyvär får du alltid räkna med random E79, du kan prova att byta ut lilla bygeln mot ett 100ohm motstånd t.ex. om det verkligen inte vill...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. i/o erron hela tiden
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 10:26
  2. Fel vid bränning
    By spyx in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:48
  3. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  4. PRoblem med BF: bad Company
    By Vichi3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 00:05
  5. Problem med bränning andra lagret?!
    By swede96 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •