Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: ps2/ps1 på ps3

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22

ps2/ps1 på ps3

Är det nödvändigt om man vill testa både ps2 spel och ps3 spel att hitta en 60 gig version? vad jag förstår så blir det väll ingen speciell bättre kvallitet av att spela på en ps3 istället för ps2?

Jag kommer nog skaffa en ps3 men det räcker nog kanske med en vanlig 40-80gig som inte är bakåtkompatibel, och sedan skaffa en ps2 separat. dom är ju inte dyra. Dom vanliga ps3or är ju bra som dom är ändå tror jag.

vad tror ni?

tacksam för svar. Robotach

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Det är MYCKE mer prisvärt att köpa en som inte är bakåtkompatibel och en PS2 separat. Bakåtkompatibelt är dessutom inte helt 100% felfritt så länge man inte har den första som har PS2 hårdvara i sig. Så köp en PS2 tillsammans med PS3, vad kostar dom nu för tiden? 7-800kr?

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    ok, joo dom är inte dyra nu för tiden. Jag ska ha en av den gammlare sortens ps3 , dom är mycket snyggare än dom nya slim som är ute nu.

tack för svar
    Last edited by Robotach; 2010-02-07 at 15:14.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Håller med om att den äldre PS3an är mycket snyggare, den ser så mycke dyrare och exklusivare ut Tyvärr så är den ju dyrare än slim, men ska väl gå att få tag på för drygt 3000kr. Du kan ju hålla utkik på annonssidor om du kan hitta en PS3 som är bakåtkompatibel. Såg att de va någon som sålde iväg sin för 2000kr eller va de va, och dessa maskiner kan idag kosta dubbelt så mycket som slim, och då är dom begagnad. Försök att få tag på en USA-maskin om du ska ha en som är bakåtkompatibel, de är dom bästa PS3orna

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    aha ok jo det ska jag göra

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Jag köpte en vid launch och jag skulle aldrig kunna tänka mig att sälja den, det säljs ju inte bakåtkompatibla enheter längre. Skulle den gå sönder blir jag galen, för skickar man in den på reparation får man ju tillbaks nån annan jävla tjommes enhet som han har använt som matbord eller dylikt.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har tre, två nyutbytta o aldrig använda så jag har några i reserv om min jag använder rasar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. PS3 Kontrollproblem.
    By daydreamer in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 00:48
  2. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 11:02
  3. Ny HD i PS3
    By kenta2 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 10:53
  4. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3