Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 55 av 55

Diskussion: XBL på USB-stick?

  1. #31
    dragonslayer Guest

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Men gud, har du varit det över ett år? =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vissa synder tvättas inte bort vid bikter o 10 Ave maria
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så sent som i december ägnar sig dragonslayer åt att sälja chip via forumet i direkt konkurrens till vår verksamhet (se profilen). Och tidigare attityd har varit att till varje pris kringgå de enkla filter vi lagt in för att markera att vi inte vill att man "raggar besökare" till egna forum eller kommersiella hemsidor. Det är ju fint att han skrivit guider och vill länka till dom för att hjälpa folk, men om den bakomliggande tanken är att det är för att lyfta den egna verksamheten så känns det surt att det snyltas på vårt gamla forum som vi kämpat med i 10 år för att bygga upp en bas om nästan 50.000 registrerade medlemmar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    dragonslayer Guest
    Kolla vad du skriver Hansi ... Jag tog hem ett par extra chip när jag ändå beställde till mig.. och detta var innan ni själva hade plockat in dom i er sortiment... för i sådana fall hade jag ju sluppit 30? i frakt ...
    Har ni ens Cygnos 360 V2 i ert sortiment? jag kan i vart fall inte hitta det?!
    hur kan jag vara i konkurrens med er om ni inte ens har produkten?

    Jag har bidragit i detta forumet i nästan 6 av dom 10 åren!!

    Om du oroas för att folk använder ditt forum för att rankas högre på sökmotorer så lägg in ett noindex filter på alla länkar istället (gissar att det är det du menar med att snylta?)

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har gärna kvar dig i forumet, annars hade jag bannat för länge sedan :-)

    Vi har cygnos v2 på lager. Kan vara att dom trillat bort från webshoppen, isåfall skall jag ge webmaster en känga. Men även om vi inte haft just den produkten så är det fortfarande en tvspelsprodukt och då är det en konkurrerande verksamhet.

    Så länge du inte respekterar vårt synsätt utan försöker slingra dig med argument och kryphål så ligger du kvar som "begränsad användare"

    Peace :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    dragonslayer Guest
    Ähh du är bara ciggig för att jag har mer respekt än dig

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Äääh, t.om jag har blivit bannad när jag i början av vårt forums uppsättande skällde ut en person på forumet efter noter
    Ja jag blev av med Adminskapet men känner inget behov av att ha det tillbaka då jag inte känner behov av att förstora min e-penis *ler*

    Dock det jag skrivit tidigare bla till dig var ang Guider etc.
    Även jag sitter på andra Skitstora Forum o delar med mig av guider, manualer o ritningar.
    Detta utan att behöva dra glidningar om vart jag jobbar eller varför.
    På Sonys egna forum har jag t.ex recenserat PSPGo kameran o GPS modulen samt annan info o jag tror med handen på hjärtat att de inte hade vart så glada på mig om jag hela tiden refererat till PSXCare o våra produktsortiment med tanke på att vi moddat deras konsoler i årtal.

    Även om man har ett eget vattenhål så hindrar det inte från att knata runt o prova andra ställen. Nu menar jag inte att ditt forum är sämre eller mindre än vårt som ändå har +10 år på nacken utan mer att olika folk samlas på olika ställen men samma mål kan uppnås. Den att hjälpa och informera andra

    Oavsett om det är DCEMU, PSP-Hacks, xbox-scene eller vart man sitter så har alla nytta av ett kollektivt tänk o kunskap.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Jag har också blivit bannad ett par gånger

    Brukar dra på mig lite infractions då och då... när jag inte orkar tänka ordentligt och skriver/gör något dumt... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vissa lär sig av sina misstag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #41
    dragonslayer Guest
    taskigt att sno hälften av all respekt .. men trevigt att kunna göra riktiga inlägg igen

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    taskigt att sno hälften av all respekt .. men trevigt att kunna göra riktiga inlägg igen
    Hade du 12 i respekt? :P

    Men det måste ju vara grymt skönt att gått från "begränsad använder" till den mildare graden "På gränsen till ban :-)"

    On Topic: Fick allt att fungera perfekt nu med QuickBoot. Så nu kan jag starta spel på USB-disken genom NXE! Helt underbart perfekt =) Tack alla för all hjälp.
    Last edited by pemani; 2010-03-27 at 12:16.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #43
    dragonslayer Guest


    13 som jag fattat det

    Första redigerade meddelandet på över ett år

    On-Topic: Testa USB-Luncher om du inte gjort det redan ... funkar som QuickBoot i NXE bara det att du aldrig behöver ändra något... bara att lägga en usb.xex i rooten på ett usbminne
    Last edited by dragonslayer; 2010-03-27 at 12:53. Anledning: on topic

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Jag trodde man bara kunde ha 10
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    jag har 12 men jag kunde bry mig mindre om jag hade 0 eller 1000.
    Det är kvaliten av inlägg som spelar roll, inte kvantitet

    Sen att sitta o skriva en signatur som ( Jag är en konkurent till PSXCare.... ) visar ju mognadsnivån på folk.

    Gör det bästa av situationen istället o sluta pajkasta...
    Posta du dina guider här hos oss med om du känner för det, du vet vad jag skrivit om det tidigare.... ( att jag o många andra också delar med oss av våra erfarenheter på större forum.. )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag trodde man bara kunde ha 10
    jag har 11, Pendragon har 12... det går alltså att ha över 10
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har 11, Pendragon har 12... det går alltså att ha över 10
    Ja jävlar ja det har du rätt i =) Shit nu vändes min värld upp och ner Hur ska jag kunna leva vidare nu?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det reder sig säkert
    Alla s vår Forumupplevelse kanske blir bättre med en ny server och en ominstallation av en nyare version av forumet o import av data *Pikar till hansi*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hmm det här med "Jag är en konkurrent till PSXcare" verkar stämma!
    Köpte en jtaggad box av en snubbe som sa att det var dragonslayer som hade fixat den.
    Så peta ner han till begränsad användare igen *grov ironi*

    Men on topic igen, har USB- launcher installerat men allt står på franska!
    t om. Videos mappen i XBR är på franska medans resten är på "normalt" språk, är det installationen av USB launcher som är fransk och har f*ckat till det?
    Blir väl bäst om jag raderar usb launcher helt från boxen för jag har inte haft någon nytta av det än och kommer nog inte ha det. Skulle jag behöva det så går det ju alltid installera om det.
    (hmm känns som jag svarade frågan själv, jaja skyller på 10 timmar arbete och god hembryggd öl )

    /PP

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Problem med XBLA spel, får inte det att starta utom om jag packat upp det med wxPirs och då endast som demo, nämnt tidigare i tråden.
    Har installerat freestyle 1.20, har lagt spelet i xbox hd content/000 osv/spelmapp/mera siffror/spelet.
    Har patchat spelet med YarisSwap. Har även provat att göra en content map på usb hd men det hjälpte ej.
    Måste man få Freestyle att scanna systemet på nåt sätt?

    Jag är nybörjare och gubbe på detta med program på en jtagad xbox,
    tog mig 2 dagar att få till det så freestyle skulle synas i NXE så utförliga instruktioner behövs.
    Last edited by fogmod; 2010-04-23 at 21:40.

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Problem med XBLA spel, får inte det att starta utom om jag packat upp det med wxPirs och då endast som demo, nämnt tidigare i tråden.
    Har installerat freestyle 1.20, har lagt spelet i xbox hd content/000 osv/spelmapp/mera siffror/spelet.
    Har patchat spelet med YarisSwap. Har även provat att göra en content map på usb hd men det hjälpte ej.
    Måste man få Freestyle att scanna systemet på nåt sätt?

    Jag är nybörjare och gubbe på detta med program på en jtagad xbox,
    tog mig 2 dagar att få till det så freestyle skulle synas i NXE så utförliga instruktioner behövs.
    det är en bugg i Freestyle 1.20, den scannar inte ordentligt längre du får leta efter en äldre version, XBLA kan du annars starta i vanliga dashboarden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är en bugg i Freestyle 1.20, den scannar inte ordentligt längre du får leta efter en äldre version, XBLA kan du annars starta i vanliga dashboarden
    Det visste jag inte, men hittar tyvärr inte spelet i vanliga dashboarden heller. Får prova hämta hem ett annat spel och prova om jag gör nåt fel eller vad det kan bero på.

  23. #53
    dragonslayer Guest
    Uppgradera till Freeboot 0.32 så får du XBLA stöd från USB stick eller USB-HDD
    totalt 32Gb kan användas samtidigt..

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Uppgradera till Freeboot 0.32 så får du XBLA stöd från USB stick eller USB-HDD
    totalt 32Gb kan användas samtidigt..
    hur får man in grejerna på den då egentligen?? jag hittar inga program för att kunna använda en USB sticka som Xbox 360 hårddiskarna... [för att lägga in data] och program som t.ex. XeXMenu kan inte hantera dom heller (den dyker då upp som en vanlig enhet med en mapp som heter "Xbox 360" och ett gäng filer med "datan" inbakad, på samma sätt som On-Demand spelen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    dragonslayer Guest
    Xtaf

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. ISO på USB
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 08:45
  2. Xecutern360 USB + Hitachi 78FK = funkar ej?
    By Dynamit in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 00:30
  3. Wii USB Loader...
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 22:25
  4. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •