Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Hur viktigt är SSv2?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17

Hur viktigt är SSv2?

Jag har en hel del spel här med SSv1 och jag vet inte om jag vågar köra dem med iXtreme LT. Är det någon som vet hur viktigt det är att spelen har SSv2? Jag kollar alla spel mot abgx efter bränning och allt ser bra ut förutom den gula texten so säger "Angle 359..." vid SSv1 spel.

Tack på förhand.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ska du köra på live är det bra om Wave 3 + har SSv2, äldre spel lär du inte hitta med SSv2
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    OK så om jag vill köra t.ex. Tekken 6 och NHL 10 på nätet så blir det till att ladda ner dem igen och sedan patcha om dem? Och äldre spel ska man bara ge sjutton i att spela på sin Xbox 360 då?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Nu har jag laddat ner NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL på nytt. Var hittar jag SSv2 filen och hur applicerar jag den? Ser att man kan välja "Patch SS" i ABGX, är det allt man behöver göra att lägga in den där när man väl har filen?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    http://abgx360.net/verified.php?f=pressings&q=1B411B1D

Här hitta jag filer för NHL 10 PAL. Jag prova att ladda ner båda två och valde respektive i "Patch..." i ABGX. Men när jag kör "Launch" så får jag fortfarande att det är SSv1 och gul text angående (Angle 359). Vad gör jag för fel?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag vet ärligt talat inte hur du ska göra för allt det där... det är fortfarande hyffsat nytt, du kan ju vänta tills nästa version av ABGX360 kommer, inom kort (finns en inofficiell version ute nu) den kanske kan fixa SSv2? jag vet inte...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Läs denna guide för hur man patchar spel till SSV2:

http://tutorialssv2.weebly.com/

(postad på flashback av Sparky99)

Det går att få SSV2 på i princip alla spel genom denna metod och är man bara uppmärksam på SplitVid mm så går det utmärkt att köra med dagens version av abgx360.

Men den är inte tydlig vad gäller LT-säkerhet - så det behövs en ny version av abgx360 som är LT-anpassad.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Tackar, nu lyckades jag patcha med ABGX. Jag får allt grönt men det står inte någonstans SPLITVID VALID (or added) som det tydligen ska göra. Någon som vet hur jag ska göra för att få det?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Ah det här spelet hade nog inget SPLITVID inkl. i ISO-filen. Under MISC tabben fanns ett val som heter "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid"
    Efter att jag valde det så gick det bättre.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Hur kan man se om den ( Iso ) spelet har splitdvd ?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Följ tutorialen som Kiwimannen postade och läs de senaste två kommentarerna som jag skrivet så ser du.
    Det heter för övrigt Splitvid, inte Splitdvd

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Vi får hoppas att alla releaser som kommer nu börjar vara med SSv2 inkl. från början. Inte ens "Dante's inferno" som precis har släppts hade SSv2 inkl. i ISO-filen. Gäller vara lite uppmärksam så man inte sjabblar till det nu med iXtreme LT innan SSv2 blivet standard.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Vi får hoppas att alla releaser som kommer nu börjar vara med SSv2 inkl. från början. Inte ens "Dante's inferno" som precis har släppts hade SSv2 inkl. i ISO-filen. Gäller vara lite uppmärksam så man inte sjabblar till det nu med iXtreme LT innan SSv2 blivet standard.
    det handlar mer om att release grupperna ska ta steget att uppdatera mjukvaran i deras utrustning till iXtreme 1.6 0800 eller liknande, dom kör nog på Kreon eller liknande för tillfället, vilket INTE anses vara livesäkert längre...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Följ tutorialen som Kiwimannen postade och läs de senaste två kommentarerna som jag skrivet så ser du.
    Det heter för övrigt Splitvid, inte Splitdvd

Ska jag trycka på misc tabben "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid" ?

Tänk om filen redan har då , spelar det någon roll om jag trycker då ?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ska jag trycka på misc tabben "Splitvid: Add it if it doesn't exist or isn't valid" ?

Tänk om filen redan har då , spelar det någon roll om jag trycker då ?
    Precis, så ska det stå.
    Spelar ingen roll om den redan har splitvid.
    Då kollar programmet bara att splitvid är valid, och om den är det så ändras ingenting.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Tack !

Men en sista fråga bara , Finns det ingen sida där man kan se om spelen redan är SSV2 istället ? Blir det inte enklare.

Och hur vet man att man har SSV2 ? Måste man patcha dem om dem redan har den.

Last edited by Benzema; 2010-02-09 at 23:58.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det handlar mer om att release grupperna ska ta steget att uppdatera mjukvaran i deras utrustning till iXtreme 1.6 0800 eller liknande, dom kör nog på Kreon eller liknande för tillfället, vilket INTE anses vara livesäkert längre...
    Jo jag vet. Det var precis det jag menade. Orkade inte skriva ut den tekniska anledningen till att ISO-filen inte hade SSv2 bara.

Såg för övrigt att det kommit en PROPER release av Dante's Inferno inatt så det verkar redan som scenen har anammat det här.

Men en sista fråga bara , Finns det ingen sida där man kan se om spelen redan är SSV2 istället ? Blir det inte enklare.

Och hur vet man att man har SSV2 ? Måste man patcha dem om dem redan har den.
    När du kör ISO-filen mot ABGX så står det i klartext om filen innehåller SSv1 eller SSv2. Läs igenom de olika tutorials som är postade här så klarnar allt.

Den här sidan är för övrigt bra läsning med.
    http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Jo jag vet. Det var precis det jag menade. Orkade inte skriva ut den tekniska anledningen till att ISO-filen inte hade SSv2 bara.

Såg för övrigt att det kommit en PROPER release av Dante's Inferno inatt så det verkar redan som scenen har anammat det här.

När du kör ISO-filen mot ABGX så står det i klartext om filen innehåller SSv1 eller SSv2. Läs igenom de olika tutorials som är postade här så klarnar allt.

Den här sidan är för övrigt bra läsning med.
    http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT

Tack

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Köpte en ny 360 här förra veckan med Ixtreme LT, men hade inte satt mig in i de faktum att Wave 3+ spel skulle patchas med SSV2 för att vara live säkra. Nu har jag dock patchat med SSV2 och bränt om spelen. Får väl se om min box redan har blivit flaggad för ban då jag spelade ett par wave 4 spel online som endast var SSV1.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Nu har jag fått lite problem med Abgx360. Jag laddade ett spel från Thepiratebay "Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-IPT" och när jag ska checka den i Abgx360 får jag detta problem. Har fyllt dem rutor som ska fyllas i men ändå får jag detta.

http://img22.imageshack.us/img22/2390/fell.png

Någon som vet vad felet kan vara ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu har jag fått lite problem med Abgx360. Jag laddade ett spel från Thepiratebay "Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-IPT" och när jag ska checka den i Abgx360 får jag detta problem. Har fyllt dem rutor som ska fyllas i men ändå får jag detta.

http://img22.imageshack.us/img22/2390/fell.png

Någon som vet vad felet kan vara ?
    ladda hem och "installera" wave 4 video partitionen så ska du se att det går bättre
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ladda hem och "installera" wave 4 video partitionen så ska du se att det går bättre
    han laddade han hem mitt wave 1-6 paket som han skrivit i annan tråd så den bör han inte behöva ladda hem igen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han laddade han hem mitt wave 1-6 paket som han skrivit i annan tråd så den bör han inte behöva ladda hem igen.
    men i så fall har han inte använt det packet på rätt sätt, eftersom ABGX360 inte hittar video partitionen...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    dum fråga kanske, men varför släpps inte alla nya spel med ssv2?

tänkte ex. på: Alan Wake XBOX360 GLoBAL

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Beror väl på när spelen utvecklas eller hur
    Den kanske är gammal men har inte portats eller släppts förrän nu.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
    dum fråga kanske, men varför släpps inte alla nya spel med ssv2?

tänkte ex. på: Alan Wake XBOX360 GLoBAL
    eftersom alla release grupperna inte uppgraderat hårdvara/mjukvara dom rippar med, så vissa använder fortfarande gammal mjukvara som inte får med SSv2... även om spelen ska ha det... då äldre mjukvaror inte har stöd för att få med det... iXtreme 1.6 mjukvaran är den första som hade stöd för SSv2... många release grupper använder sig av gamla Xtreme 0800 mjukvaran fortfarande...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 23:58
  2. Hur bränner jag när de bara är en ISO fil?
    By Kan_inget_alls in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 14:33
  3. Hur lång tid för reperation?
    By fue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:28
  4. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner