Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: 20gb hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    20gb hdd

    Hej.
    har en fundering angående min hårddisk.
    har en 20 gb men efter formattering visar den endast 14gb ledigt utrymme. Nån som har någon bra förklaring till detta?

    Mvh
    Bepees

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bepees Visa Inlägg
    Hej.
    har en fundering angående min hårddisk.
    har en 20 gb men efter formattering visar den endast 14gb ledigt utrymme. Nån som har någon bra förklaring till detta?

    Mvh
    Bepees
    Tjena, Det är alla drivrutiner på hdd'n som tar upp 6gb, Så är det med alla hårddiskar, Ju större hdd du har ju mer GB som försvinner, JAg har 250 på min och hade bara 238 om jag inte minns fel.


    Mvh/Lindgren

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    aah. tack så mycket för svaret.

    btw nån som vet var man kan få tag i en billig 120gb el 250gb hårdisk?
    Vågar man köpa de kinaimporter som finns på T r a dera?
    M$ verkar ju banna folk till höger o vänster om man inte har deras originalprylar som det är totalt överpris på.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bepees Visa Inlägg
    aah. tack så mycket för svaret.

    btw nån som vet var man kan få tag i en billig 120gb el 250gb hårdisk?
    Vågar man köpa de kinaimporter som finns på T r a dera?
    M$ verkar ju banna folk till höger o vänster om man inte har deras originalprylar som det är totalt överpris på.
    Vi säljer billigare 120Gb 360 diskar än vad som säljs i normalare butiker i sverige, besök vår Webshop å ser du
    Just nu har vi slut på dem men förväntar en leverans snart.

    Ang hongkong-import etc, blir kanske lite svårt med garantier ibland o man vet aldrig vad man får, men jag brukar säga att man får det man betalar för Sen tror jag inte våra diskar vi säljer billigt är särskilt orginal de heller, de eller refurbshed original.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Härligt. har absolut inget emot refurbished. Då min förra box blev bannad köpte jag en refurbished arcade. Funkar hur bra som helst..

    Det man däremot är lite fundersam över är hur M$ ställer sig till dessa kinaimporter. har ju hört att dom bannat folk för att det funnits en annan fläkt än original t.ex. har ingen lust att bli bannad med den här boxen också. Sliter lite för mycket på mitt "spelkonto"

    Törs man ringa till M$ o fråga dom eller får man bara ett hångarv i örat då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ringer du och frågar MS supporten kommer dom säga till dig att köra original grejer... dom kommer inte direkt svara på dina frågor, det brukar dom inte göra... MS förlorar ju penar på "kinaimport" då dessa är piratkopior... inte original...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det var väl ungefär som jag trodde angåend MS då.
    Men åter till min fråga. Kan MS känna av att jag har en kinaimport HDD och banna mig för det?

    De refurbished HDD som finns på psxcare är dom lagade av MS eller av någon annan aktör?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kinaimport diskarna är INTE formaterade, vilket betyder att den inte kommer ha HDDSS.bin filen som den ska ha, vilket gör att den inte kommer vara livesäker...

    dom HDD's vi säljer är inte MS original eller köpta från MS...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm. Dom diskarna som ni säljer. Har dom den .bin filen som krävs?
    d.v.s är dom livesäkra?


    p.s.
    Jag tackar otroligt mycket för alla svar som ni har postat. Det här forumet äger totalt.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Våra diskar kommer från en leverantör i asien och gud vet vad dom har stoppat i för diskar...kan inte garantera någon livesäkerhet med dessa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu har ju dock MS gått ut och sagt att de INTE kommer banna folk med "Western Digital" hårddiskar i p.g.a. att det helt enkelt är så att många helt enkelt inte ens vet om att deras HDD inte är en original. Däremot så börja de banna folk som använda de där speciella SD minneskorten då de var rätt uppenbara, för vem som helst, att de inte var original.

    Själv har jag kört min Western Digital HDD sedan första veckan HddHackr släpptes. Min lilla original 20 GB har legat på mitt barbord sedan dess.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    En liten rättelse. Kanske inte var så att de bannade folk med SD minneskorten utan bara gjorde så de inte fungerade längre. Minns inte riktigt. Men det låter mer troligt.

Liknande diskussioner

  1. 20gb hdd
    By bepees in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 09:37
  2. Hdd projekt
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 07:46
  3. S: 360 20gb Hdd
    By effe in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:24
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •