Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Släden vägrar stanna i xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Linköping
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Red face Släden vägrar stanna i xbox 360

    Hejsan jag har ett problem och tänkte fråga om någon av er har varit med om något liknande, för jag hittar inget på något annat forum eller här. Jag har ett sprillans nytt xbox 360 med en lite on 934.

    Så jag kopplade ur allt och började löda med switch, motstånd rubb och stubb helt enkelt.

    Sedan när flashningen var klar så startade jag xboxet och släden åker ut och vägrar stanna kvar inne, har prövat vända på det ha det stående och det mesta kan inte komma på mer vad det kan vara riktigt eller om det är total brickat har flashat en hel del läsare in bla lite on v2

    Min första tanke var självklart att flashningen inte gick felfritt så jag prövade givetsvis att flasha om men helt utan resultat. Så jag prövade att spoofa en hitachi och satte i den och fortfarande åker släden ut.

    Jag kan utesluta att det är cd läsarna skulle jag tro?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av keelar Visa Inlägg
    Hejsan jag har ett problem och tänkte fråga om någon av er har varit med om något liknande, för jag hittar inget på något annat forum eller här. Jag har ett sprillans nytt xbox 360 med en lite on 934.

    Så jag kopplade ur allt och började löda med switch, motstånd rubb och stubb helt enkelt.

    Sedan när flashningen var klar så startade jag xboxet och släden åker ut och vägrar stanna kvar inne, har prövat vända på det ha det stående och det mesta kan inte komma på mer vad det kan vara riktigt eller om det är total brickat har flashat en hel del läsare in bla lite on v2

    Min första tanke var självklart att flashningen inte gick felfritt så jag prövade givetsvis att flasha om men helt utan resultat. Så jag prövade att spoofa en hitachi och satte i den och fortfarande åker släden ut.

    Jag kan utesluta att det är cd läsarna skulle jag tro?

    kolla dina lödningar, vi hade samma problem en gång när en av våra extra arbetare råkade av misstag kapa av fler banor än vad han skulle gjort, det såg inte ut som att han hade kapat banorna, utan det vara bara ett pytte litet märke på dom, men som sagt, kolla upp detta kolla även att inga banor bryggas... (detta på liteon driven)

    *jag kommer INTE ihåg vilken bana det var han var på, men har för mig det var en av dom övre...*

    du kan även prova att byta ut ström kabeln...

    *edit:*
    I framtiden kanske du vill vara så snäll att lära dig att på den här delen av forumet snackar man om Wii konsoller, Xbox 360 konsoller har en helt egen forums del, där folk som är intresserade av Xbox 360 håller hus...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Linköping
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    aha ok förlåt mig startar en tråd där istället då utifall att det inte fungerar tack så mycket för hjälpen

  4. #4
    dragonslayer Guest
    En kapad bana på en Liteon drive borde inte störa en hitachi drive... det är något på moderkortet som fått sig en törn..

  5. #5
    dragonslayer Guest
    jag har föresten råkat ut för en sådan här .. men den var då helt omodifierad direkt ifrån affären... Direkt när man kopplade ström på den så åkte släden ut... den gick dock att köra in igen... men när man tryckte på powerknappen för att stänga av , så ejectade den igen... tog tilbaks den till siba där den var köpt dagen efter.. dom ville inte ta tillbaks den.. tyckte att jag skulle skicka den till microsoft... jag diskuterade länge och blev till slut högljudd innan dom sprang ut och hämtade en ny...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Linköping
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok min är ju lite modifierad hehe så tror inte affären tar tillbaks min. Vad är alternativet då att sälja den i delar eller?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av keelar Visa Inlägg
    ok min är ju lite modifierad hehe så tror inte affären tar tillbaks min. Vad är alternativet då att sälja den i delar eller?
    sälja den i delar, kolla om något på moderkortet är bryggat eller liknande, troligtvis runt eject knappen... eller så säljer du den som en är...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Linköping
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kan du förklara brygga lite bättre? Det är inget som ligger imot knappen iallafall vad tar psxcare för bara en felsökning. Verkar inte som så många har stött på detta problem :/

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Linköping
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ska även passa på att säga att den gröna center lampan blinkar

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av keelar Visa Inlägg
    Kan du förklara brygga lite bättre? Det är inget som ligger imot knappen iallafall vad tar psxcare för bara en felsökning. Verkar inte som så många har stött på detta problem :/
    brygga = lödtenn eller något annat som har kontakt med punkterna, vilket gör att det blir kontakt mellan punkter som inte ska ha det (en brygga)

    vi tar normalt 350:- i felsöknings avgift, dock kan det variera lite från konsoll till konsoll, jag har ingen koll på vad Xbox 360 felsöknings avgiften kan tänkas ligga på, men borde vara 350 även där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Oljud i XBOX 360
    By Rubbebubbe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 15:01
  2. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •