Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Garanti på box över 3år!?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Garanti på box över 3år!?

    Fick nyss 3 blinkande lampor på min box, Jag kollade i guiden och enligt den så har det blivit hårdvara problem. Jag köpte boxen 050607 alltså ca 2,5 år sedan. När jag kollade bakom boxen så stod det att den är gjord ´06. Alltså över 3år sedan.

    Vad finns det att göra?

    Finns det någon chans att butiken har någon form av garanti eftersom microsoft garantin på 3år är utgången..
    Är det värt att laga den?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din microsoftgaranti gäller 3 år från datumet du köpte boxen, så ange inköpsdatum vid reklamation och skicka med kopia på kvittot.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar!

    Eftersom den är flashad hos er på psxcare. Kan jag komma in och ni tar bort flasningen (isf hur mkt kostar det?) eller ska jag chansa och skicka in den flashad till microsoft?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Återställning av oss kostar 500:-, vilket du har tillgodo sedan när du skall modifiera din reparerade eller någon annan 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svar.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Glömde nämna en liten detalj

    Har det någon betydelse att boxen är bannad? Kommer microsoft vägra att laga den?

    Eller ska man ringa dom och lyssna?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jaa det står väl i nåt avtal att man inte får göra varken hård lr mjukvara ändringar.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men då är det mao ingen idé att återställa den och skicka in den till ms?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, är den bannad så har du ingen 3-årsgaranti längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bannad box = ingen MS garanti

    däremot kan vi eventuellt laga boxen åt dig för 1000:- kolla vad det står för felkod, t.ex. "0102" eller "0020" dessa är jätte vanliga och är lätta att laga för oss, dock kanske inte våra fixar alltid fungerar för dom, men i typ 90% av fallen så fungerar dom... ibland händer det också att dom fungerar hos oss men inte hemma hos kunden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. nyköp av box, flytt av account
    By sweetmelodies89 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 18:05
  2. Ej bannat live konto på en flashad box?
    By kinesjohan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 09:37
  3. Köpt ett Xbox 360 går det föra över live?
    By Muschke in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 12:05
  4. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •