Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: hur blockar man xbox 360 från live?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    hur blockar man xbox 360 från live?

    hej.

    vill streama video över nätverket men vill inte att boxen ska komma åt live då jag aldrig använder det och inte vill riskera en ban i onödan.

    Finns det några portar jag kan blocka i routern eller liknande?

    tack för hjälpen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    anslut en korsad nätverkskabel till datorn bara och ha den inte inkopplad mot nätet...

    eller så kopplar du ur modemet när du ska använda xboxen tror inte du kan blockera xboxen helt annars
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du kan ju i Routerna annars om du har en bra mjukvara i den låsa datorers Mac ID och även tillåta endast godkända Mac adresser att få tillgång ut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Man kan i parents settings eller vad det nu heter sätta access till Live som denied och då kan du inte nå Live möjligheterna. Dock vet jag inte om Microsoft fortfarande kan kolla skivorna osv du har i boxen.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    hmm ok tack för svaren ska spana runt bland inställnignarna i routern och se om jag kan blocka ipn.

    Tror inte jag har någon korsad kabel som är lång nog annars hade det alternativet varit rätt så bra.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    hmm ok tack för svaren ska spana runt bland inställnignarna i routern och se om jag kan blocka ipn.

    Tror inte jag har någon korsad kabel som är lång nog annars hade det alternativet varit rätt så bra.
    Köp en omvandlare på kjell, max 100 spänn så på två sekunder efter du förlängt kablaget med en adapter har du korsat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Någon som kommit underfull hur man gör så min box inte alls kommer ut på live?
    Något nytt tips kanske? Vill som TS också kunna se streamad film från datorn men inte gå online med datorn. Den ska alltså bara få tillgång till hemnätverket utan att behöva dra en nätverkskabel mellan datorn och boxen varje gång.
    Last edited by lejonel; 2010-02-24 at 02:24.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Man kan i parents settings eller vad det nu heter sätta access till Live som denied och då kan du inte nå Live möjligheterna. Dock vet jag inte om Microsoft fortfarande kan kolla skivorna osv du har i boxen.
    Det gäller fortfarande

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Xbox Live använder dessa portar enligt Microsoft själva. Vi får väl anta att det stämmer.

    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

    Finns att läsa på länken under.
    http://support.microsoft.com/kb/908874

    -----------------------------------------------------

    Och här är portarna för Windows Media Center Extender.
    http://support.microsoft.com/kb/911728



    Hoppas att detta ska hjälpa dig.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SHIT vad ni krånglar till det, hur ni tagit er ut på internet öht är en gåta :-)


    Se till att xboxen INTE får sin ip-adress m.m. via DHCP, utan sätt den statiskt.

    Se till att inställningen för default gateway INTE är den korrekta adressen till routern.

    Nu får boxen det "ganska svårt" att hitta internet/liveservrarna, men har inga problem att prata med datorerna på det interna nätverket.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    SHIT vad ni krånglar till det, hur ni tagit er ut på internet öht är en gåta :-)

    Se till att xboxen INTE får sin ip-adress m.m. via DHCP, utan sätt den statiskt.

    Se till att inställningen för default gateway INTE är den korrekta adressen till routern.

    Nu får boxen det "ganska svårt" att hitta internet/liveservrarna, men har inga problem att prata med datorerna på det interna nätverket.


    Generellt att blocka portar i routrar är mer barnvänligt
    För om småkids testar nätverkskopplingar o väljer att reparera så är en banning inte långt borta

    Men klart att trolla bort GW o DHCP är ett smidigt alternativ för de som inte kommer in i sin router o konfigurerar.

    Problemet där borde vara att man inte kan titta på film i nätverket *Rätta mig om jag har fel* men fimpar du portar i routern så kan du ju lätt strömma film via en NAS eller PC med utdelade kataloger eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Man kan i parents settings eller vad det nu heter sätta access till Live som denied och då kan du inte nå Live möjligheterna. Dock vet jag inte om Microsoft fortfarande kan kolla skivorna osv du har i boxen.
    Jag TROR inte att du kan kommunicera alls med Xbox LIVE då..
    Vet ej heller om någon säkert vet svaret på din fråga!
    Jag kör själv så på min FreeBoot maskin ... och den har ännu inte fått reda på att den flaggats / bannats

    Någon kanske kan testa en maskin som skall uncripplas om man kan få den att kommunicera.. t.ex genom att köra ett nätverkstest

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag TROR inte att du kan kommunicera alls med Xbox LIVE då..
    Vet ej heller om någon säkert vet svaret på din fråga!
    Jag kör själv så på min FreeBoot maskin ... och den har ännu inte fått reda på att den flaggats / bannats

    Någon kanske kan testa en maskin som skall uncripplas om man kan få den att kommunicera.. t.ex genom att köra ett nätverkstest
    Alltså jag är ganska säker på att den inte kan kommunicera med Live, dock är väl frågan om den ändå kan flaggas. Jag har "alltid" den inställningen aktiverad så att inte lillasyster skulle få för sig att gå ut på Live när jag flyttade hemmifrån i somras och när jag sen åkte hem för nån helg o det var Xfestival eller vad det nu heter när man hade gratis Live under en helg kom jag inte ut på Live förrän jag ändrat min inställning igen. Så ja, Live är man bortkopplad ifrån men hur säkert det är får nog någon testa. Det bör ju vara lättast att ändra det direkt i boxen än att leka med massa inställningar i routern tycker jag.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Om man inte har något Xbox Live-konto kan den väl inte ansluta även om kablen sitter i?

    Min ethernet-kabel har alltid suttit i och vad jag vet så har jag inte blivit bannad, har jag bara haft tur än så länge eller?
    Har som sagt inget live-konto på maskinen

  15. #15
    dragonslayer Guest
    ren tur skulle jag vilja säga!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Min nätverkskabel sitter också i och jag har inte heller blivit bannad. Vilket är ganska märkligt med tanke på att jag inte bryr mig om att kolla med abgx, spelar innan release osv.

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tog det säkra före det osäkra och satte i ett extra nätverkskort i datorn. Kör en korsad kabel mellan datorn och boxen nu. Känns som att folk bara ger en vilda gissningar på förslag hur man blockar boxen totalt från att gå live om man inte har en konfigurerbar router här så :P

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tog det säkra före det osäkra och satte i ett extra nätverkskort i datorn. Kör en korsad kabel mellan datorn och boxen nu. Känns som att folk bara ger en vilda gissningar på förslag hur man blockar boxen totalt från att gå live om man inte har en konfigurerbar router här så :P

    Konkreta svar efterlystes o här har du dem:
    En 360 som får internet är som en unge som får godis, klart som korvspad kommer den skvallra info vidare till storebror om Achevements och statistik på när på dygnet du spelar, vilken genre spel du lirar, hur lång lästid läsaren behöver för att starta spel etc. ( Därav kan det vara bra att köra LT med kalibreringsdatan ).
    För att undvika att en 360 skall kunna kommunicera med Storebror så kan man göra följande:

    1. Aldrig stoppa i en Nätverkssladd.

    Detta är nog det säkraste sättet att undvika att din konsol någonsin blir bannad, lite som att undvika sexuellt överförbara sjukdomar genom att avhålla sig från att idka samlag
    Tråkigt men säkert.

    Fördelar: Du kan omöjligtvis om inte Ms bestämmer sig för att skicka iväg spel som kör kontroller på folks konsoller bli bannad.

    Nackdelar: Du kan inte joina dina vänner i diverse uppdrag och quests i spel som kräver att man kopplar upp fler konsoller i ett nätverk eller via live.

    2. Brandväggsregler i en Router eller portregler i mer avancerade Switchar.
    Att stänga av inkommande utgående portar för att hindra en enhet att nå internet är nog ett av de säkrare sätten om man vill vara 99%* på att konsolen inte när sitt mål ( Storebror ) på nätet. Ett annat bra sätt är också att filtrera bort och spärra Nätverkskortets MAC-Adress eller IP numret om man ställer det manuellt. Att aldrig konfigurera upp en korrekt DNS eller Gateway är inte tillförlitligt o lika säkert som man kör föregående trick med filtrering av portar på *en router som inte sparar konfigurationen i sitt eller ett internt flashminne som innebär att om strömmen går så nollställs alla regler o din box har fri tillgång till internet. ( Säkra Routrar har samtliga portar avstängda o kräver en manuell upplåsning, inget för standardkonsumenten som vill få en router att fungera direkt när man kommer hem o Plug ´n Prayar )

    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

    Mer info: http://support.microsoft.com/kb/908874

    Fördelar:
    Du har här mer kontroll över vad som händer o inte.

    Nackdelar: Har du en billig Router som inte internt på ett flashnimme sparar din Konfiguration så nollställs den o släpper på internet till alla enheter kopplade till routern, inklusive din 360.

    3. 100% Livesäkert - En moddad konsol o en omoddad

    Det absolut säkraste sättet någonsin
    Man har en Flashad konsol o spelar Ful/Hyr-spel på som man testar innan man bestämmer sig för att ( Hör o häpna ) Köpa spelet orginal **Nytt eller begagnat är upp till tjockleken på er plånbok** o spelar det på en ( än en gång häpnas ni av ) orginal o omoddad 360

    Fördelar: Du slipper bli bannad o har råd med nedanstående kalkyl i eftertexten att köpa en ny konsol eller fler orginalspel.

    Nackdelar: Tja, du får tampas med att ha två konsoler hemma, jag har 5+.


    EFTERTEXT + Otroligt Rolig & Lärorik kalkyl:

    Ms kan aldrig banna er om ni kör Orginalspel på en Orginal/Omoddad konsol.
    Med tanke på hur mycket pengar ni sparar på att ni slipper köpa Skitspel då ni kan "Provspela dem först utan att riskera att ni får er lite motion annat än mellan PC med brännare o Konsol isätllet för att bege er utanför dörren o besöka en spelaffär **Ställen som säljer orginalspel i mängder, vissa saluför även begagnade orginalspel o köper in o idkar bytesaffärer lagligt utan krav på orginalkvitton**

    Jag har dragit en kalkyl förut som några såg som orimlig men den röda tråden i kalkylen är att om er konsoll dör eller ni blir banande så har ni iaf sparat pengar nog att köpa en ny :d

    Ponera att ett spel kostar 500 kr
    Säg sedan att ni har en moddad konsol med 10 spel o att varje DVD+R DL skiva kostar 50 kr styck så har ni sparat 450 kr per spel ni har, o då ni hade tio (10) spelbackupper multiplicerar ( Gångrar för er som uttrycker sig så ) tio (10) med 450 kr = 4500 kr **Man flyttar nollan**

    Efter 10 Brända spel har ni då 4500 kr plus på samvetskontot ( Virituella pengar )

    Med den kalkylen i bakhuvudet och säg en 360 som rödringar eller bannas har ni på 10 spel råd med att köpa en ny enhet ( säg en omoddad arcade för under 2.000 kr ) o då har ni fortfarande "Sparat" 2.500 kr*
    Lägg då mellan 400-700 kr på att modda maskinen o ni är på bana igen

    Har ni 20 brända spel tar vi 20 * 450 = 9.000 kr virituella sparpengar.
    Har ni 50 brända spel tar vi 50 * 450 = 22.500 kr virituella sparpengar.
    Har ni 100 brända spel tar vi 100 * 450 = 45.000 kr virituella sparpengar.
    Tar man kalkylen i akt yttligare så för var tionde brännt spel har ni "Sparat" nog pengar att köpa några av dem orginal + en omoddad konsol.

    jag vet.. sanningen svider men en utläggning såhär kanske ger en "Aha" upplevelse o får folks snålvatten att sluta rinna till så mycket

    Dessutom så lägger man pengar på orginalspel så har spelutvecklarna fått lön då bolagen de jobbar för får intäkter o bolagen råd att satsa på nya spel ( Ingen kan ju jobba gratis, sånt händer bara i SterTrek )

    Ps. Blir din konsol bannad så blir du bara av med Livetjänsten o möjligheten att lägga spel på HDD o köra från den ist för skivan som du ändå måste ha i o Boota med. Dessutom blir du av en dum anledning av med möjligheten att titta på film via nätverk men utöver det så kan du spela dina spel o spara dina framgångar bäst du vill. Och givetvis blir du av med garantin på din enhet.

    Men *Som Tony irving i Lets Dance alltid säger*
    Blir din konsol bannad kan du alltid sälja den billigt om du är ärlig nog o beskriver att den är "Bannad" åt någon som inte har eller är intresserad av att spela Live eller titta på film via nätverk alls... **Typ såna dära folk som har landställe eller bor på landet eller inte tror på internet.**

    Säljer man en bannad & moddad konsol för 1.000 kr med tillbehör så behöver du bara lägga från 1.400 kr till 1.700 kr för en ny moddad Arcade hos oss eller en slant till ca:1000 kr för en Elite. Väljer man att köpa en orginal så sparar man in pengarna på moddningen

    Ds.
    Last edited by Pendragon; 2010-03-02 at 11:49.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    hehe schysst inflik Pendragon!

    Men jag körde på det absolut säkraste o ploppa i ett extra nätverkskort för att vara 100% säker på att boxen inte sniker ut på nätet
    Har en halvtrist gateway från ComHem så kan tyvärr inte leka med MAC/IP-adresserna i boxen :/

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    hehe schysst inflik Pendragon!

    Men jag körde på det absolut säkraste o ploppa i ett extra nätverkskort för att vara 100% säker på att boxen inte sniker ut på nätet
    Har en halvtrist gateway från ComHem så kan tyvärr inte leka med MAC/IP-adresserna i boxen :/
    Det funkar givevis bra det med
    Personligen kopplade jag ur min flashade box i November 2009 innan bannvågen då min sambo skulle döda mig om den o alla spel vi köpt från MS Marketplace skulle bannas

    Fick tag på en 250Gb Super elite ( COD MW2 Limited edition )o överförde alla licenser via http://www.xbox.com/drm o den är givetvis inte moddad o står i sovrummet så hon kan spela sina Peggle, Chuzzle, Solitär, Uno, Bomberman etc live utan att tänka på en banning o jag mina spel online
    Jag hade tillräckligt med pengar på det "Virituella" kontot att uppgradera en 28" CRT tv till en 40" platt i sovrummet med, hon klagade på att det var för liten bild om man jämförde mot 55" LED tv´n i vardagsrummet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hahaha klockren kalkyl!
    lätt att jag tjackar en ny maskin om min dör efter det där o några orginallir.

    Pendragon rules!

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Go go power Pendragon!

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Dina paralleller förgyller en annars tråkig tisdag =)

    Nästan lika roligt som en polare som berättade att han duschade igår och råkade komma åt vredet med arslet och drog på varmvattnet på max vilket renderade i att han i chocktillstånd ramlade framlänges av det halkiga schampoot och fick ytterligare en kaskad av kokhett vatten över sig =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I aim to please
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur chippar man en Xbox 360?
    By Joukko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 00:13
  2. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  3. Beställt Xbox 360 vad bör man tänka på?
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:55
  4. Ladda ner från Xbox live!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •