Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: USB minne som Memory Card?

  1. #1

    USB minne som Memory Card?

    Skulle det kunna funka? Kontakten för memorycardet är ju mer eller mindre en modifierad USB port..

    Nån som har ett minneskort och kan skicka drivfilerna till mig, eller ännu bättre, pröva det själv?
    Last edited by 4everapple1; 2010-02-16 at 20:55. Anledning: test bugg...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Why???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Why???
    Priset på MemoryCards är inte så lockande och ett Memorycard är väldigt användbart om man moddar spelen....

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du vill köra en vanlig usbsticka som ett 360 memorycard mao
    De storlekar på minneskort som finns är 256MB o 512MB o ja de är onödigt dyra.

    Jag har ingen lösning på detta men jag kan tänka mig att en variant är att man kör en adapter som läser 360 monne för att dumpa SS filer etc o klonar till ett USB minne.
    DATEL skulle nog vara först ut med en sådan adapter om det är möjligt, kika deras sida o se om de inte löst problemet eller om de som alla andra gav upp tekniken då priset för en HDD bara skijde en hundralapp eller så.

    Go for HDD, thats my tip.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du vill köra en vanlig usbsticka som ett 360 memorycard mao
    De storlekar på minneskort som finns är 256MB o 512MB o ja de är onödigt dyra.

    Jag har ingen lösning på detta men jag kan tänka mig att en variant är att man kör en adapter som läser 360 monne för att dumpa SS filer etc o klonar till ett USB minne.
    DATEL skulle nog vara först ut med en sådan adapter om det är möjligt, kika deras sida o se om de inte löst problemet eller om de som alla andra gav upp tekniken då priset för en HDD bara skijde en hundralapp eller så.

    Go for HDD, thats my tip.
    HDD har jag såklart xD Men ibland kan det behövas ett minneskort för moddning av banor, GT etc.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    HDD har jag såklart xD Men ibland kan det behövas ett minneskort för moddning av banor, GT etc.
    Vad är det då för skillnad ?
    HDD kittet som ingår i dessa paket ( har jag för mig ) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89
    Klarar man biffen med isf, man läser då ut data ur HDD o trollar om o skjuter in igen.
    Ms gillar inte sånt o Datel hade även en sådan funktion med siina Action replay modultjosan men de som använde dessa blev ju tokbannade jättefort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad är det då för skillnad ?
    HDD kittet som ingår i dessa paket ( har jag för mig ) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89
    Klarar man biffen med isf, man läser då ut data ur HDD o trollar om o skjuter in igen.
    Ms gillar inte sånt o Datel hade även en sådan funktion med siina Action replay modultjosan men de som använde dessa blev ju tokbannade jättefort
    Jag menade inte så.. För HDD använder jag en transfer cable men ibland kan man behöva trolla lite med 2 profiler som inte ska ligga på samma minne men va inkopplade i xboxen samtidigt.. Därav intresset att fixa billiga MemoryCards

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ooh i see
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  3. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •