Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Fråga om flashning psp slim 2001

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Fråga om flashning psp slim 2001

    Jag har en psp slim modell 2001 med custom firmware
    4.01 M33-2 installerat och har några frågor.

    1) Hur kan jag på bästa sätt uppgradera den till senaste firmware? Vilken är den senaste firmwaren som passar till psp slim 2000?

    2) Finns det någon mening med att uppgradera firmwaren till senaste om jag har 4.01 M33-2

    3) Kan något gå fel under uppgraderingen som gör att pspn brickas eller liknande
    ?

    4) Om något går fel kan jag återställa den med ett pandora battery ?

    Tack !

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. du gör lättast som så att du uppgraderar till 5.00-M33, följt av 5.50 GEN-D3 då ska det gå relativt riskfritt för dig, eftersom du redan har en CFW som är under 5.03 behöver du inte använda ChickHEN på den, vilket gör att den är "Pandora safe"

    2. japp, nyare spel kräver nyare kernel som finns i 5.50 GEN-D3

    3. ja, om strömmen bryts under flashningen (uppgraderingen) brickas din PSP, även om du väljer en uppdatering som inte är till för just din modell av PSP... (om du tar en som är till för ChickHEN t.ex. eller en som är till för 1000 modellerna)

    4. japp, det ska gå på din, eftersom du redan har CFW installerat direkt på den klarar den av Pandora, ChickHEN gör bara att den "emulerar" CFW'n kan man säga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. du gör lättast som så att du uppgraderar till 5.00-M33, följt av 5.50 GEN-D3 då ska det gå relativt riskfritt för dig, eftersom du redan har en CFW som är under 5.03 behöver du inte använda ChickHEN på den, vilket gör att den är "Pandora safe"
    Den är "Pandora safe" vilken Firmware man än har ... Det hänger väl ändans på vilket moderkort och revision du har ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Den är "Pandora safe" vilken Firmware man än har ... Det hänger väl ändans på vilket moderkort och revision du har ...
    ja, men jag drog slutsatsen att han har en sådan baserat på att han har en CFW under 5.03
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för informationen

    Såhär står det på http://pspcustomfirmware.com/feature...5-50gen-d3.htm sida där senaste firmwaren finns att ladda ner. --->

    This installer works on any PSP-1000 or PSP-2000 already custom firmware 4.01 M33 or higher (as 5.00M33 example) unless the 5.50GEN-B (1). You can install directly 5.50GEN-D3 since all these firmwares, without intermediate stages except the 5.50GEN-B (1) where it will, first, install the Custom Firmware 5.50GEN-B2 can then switch 5.50GEN -D3.

    Betyder det att jag kan uppdatera till 5.50Gen D3 direkt från 4.01?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det gör det... men det skadar inte att köra till 5.00-M33 först
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för informationen

    Jag flashade min psp precis, allt gick bra med det står bara FIRMWARE 5.50 GEN D i system information och inte FIRMWARE 5.50 GEN D(Full) som det verkar stå för vissa, vad är skillnaden?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad är skillnaden med vadå?

    vänligen skapa inte nya trådar med exakt samma innehåll som det här inlägget på andra delarna av forumet (t.ex. PS3 som detta inte har ett dugg med att göra?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ah förlåt , det var något fel på forumet förut och jag råkade antagligen klicka runt för mycket och hamnade av misstag på ps3 istället för psp. Jag ber om ursäkt för det , ska skärpa mig i fortsättningen

    Min fråga handlade om det som står i system information på pspn efter att man har flashat.
    På min står bara FIRMWARE 5.50 GEN-D. Men de guider som finns på internet , ser jag att det står FIRMWARE 5.50 GEN-D(Full) därför undrar jag om det är något jag har missat eftersom det inte står (full) i slutet inne i system information.
    Last edited by LeoLagerwall; 2010-02-18 at 00:50.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det ska inte stå (Full) heller ... Däremot så borde du lägga in senaste updaten som är D3 ... Finns på Swizzy´s sida ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    vad menas med (full) ?

    bifogar en länk såhär ser det ut/
    http://www.psp-hacks.com/images/550gend.jpg

    På min maskin står det alltså inte (Full)

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kanske såg ut så före det kom uppdateringarna ... Kollade nyss min PSP och det står bara 5.50 GEN-D3 och det är absolut den senaste ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LeoLagerwall Visa Inlägg
    vad menas med (full) ?

    bifogar en länk såhär ser det ut/
    http://www.psp-hacks.com/images/550gend.jpg

    På min maskin står det alltså inte (Full)
    5.50 GEN-D(full) stod det med första versionen, som begga säger ska det stå 5.50 GEN-D3, om du kikar på min hemsida kan du ta hem den uppdateringen och lägga in, då har du den absolut senaste...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang. erat PSP Slim
    By f0cker in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 20:58
  2. Emulator på PSP slim
    By BooliBoo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 20:58
  3. Hur fixar jag min PSP Slim?!?!
    By AquaCobra in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 09:44
  4. PSP Slim fråga
    By Highscore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 21:20
  5. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •