Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Är DVD'n i Xbox låst?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Är DVD'n i Xbox låst?

    Hej!

    Säkert dött här inne i Xbox(1) forumet nu för tiden, men jag chansar ändå och ställer min fråga

    Det är så att min gamla Xbox pajade för ett tag sen, så jag tog ut min 320GB HDD och förde över den till datorn istället. Den var ju som ni vet låst, men det fixade sig lätt med rätt program.

    Skulle precis till att kasta maskinen när jag kom på att min systersons Xbox pajade för 1 år sedan, och i hans fall var det DVD-spelaren som knasade.

    Så till min fråga nu, är det bara att föra över min DVD-rom till hans Xbox, eller är den låst till just min maskin som hårddisken var?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Det ska inte var nått hinder och byta läsarna mellan X-boxarna. Dom är inte låsta till Xboxen på samma sätt som HD'n. Vilket fabrikat X-box läsaren har spelar heller ingen roll.
    Bytt på.

    / M

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DVD-Läsaren är inte på något sätt låst till Xboxen, däremot är hårddisken det, har du inte låst hårddisken kan det bli problem att byta DVD-Enhet...

    Xbox 360 har en unik nyckel i varje DVD enhet som måste stämma överens med moderkortet, på samma sätt som hårddisken i Xbox (1), fast i detta fallet för DVD enheten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Flaky Visa Inlägg
    Hej!

    Säkert dött här inne i Xbox(1) forumet nu för tiden, men jag chansar ändå och ställer min fråga

    Det är så att min gamla Xbox pajade för ett tag sen, så jag tog ut min 320GB HDD och förde över den till datorn istället. Den var ju som ni vet låst, men det fixade sig lätt med rätt program.

    Skulle precis till att kasta maskinen när jag kom på att min systersons Xbox pajade för 1 år sedan, och i hans fall var det DVD-spelaren som knasade.

    Så till min fråga nu, är det bara att föra över min DVD-rom till hans Xbox, eller är den låst till just min maskin som hårddisken var?

    Tack på förhand!
    Lyckades du låsa upp HD:n i datorn utan att ha nyckeln tillhanda??? Vilket program körde du då och hur gjorde du???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    OK, om hans Xbox är helt sönder så kan jag lika väl testa, kan ju inte mer än paja ännu mer

    Begga: Jag följde nån guide som fanns här på forumet och använde programmet "atapwd" på datorn (via en startdiskett) så funkade det. Tydligen ett standard-password på HDD'ar som man satt in i efterhand (som i mitt fall vid chippningen).

Liknande diskussioner

  1. Recover Gamertag from Xbox Live?
    By andreas123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 11:08
  2. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  3. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  4. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56
  5. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •