Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Så säker som möjligt på Live med iX LT

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Så säker som möjligt på Live med iX LT

Har några frågor om hur man ska göra för att vara så säker som man bara kan vara på Live med iXtreme LT just nu, och jag skulle verkligen uppskatta om någon som har koll på det här tar sig tid att svara på dom.

Några frågor angående SSv2 och dyl till och börja med.

Utsätter man sig för väldigt stor banrisk om man lirar spel Wave 1 och/eller Wave 2-spel med SSv1 @ Live, eller det ska vara relativt lugnt?
    Är detta -> http://360pedia.org/wiki/Injecting_SSv2 sätt att patcha om SSv1 lir till SSv2 det bästa/säkraste sättet att använda sig av för att patcha om spelen till SSv2, eller finns det något annat bättre/säkrare sätt för att göra detta?

Enligt http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT så verkar det som att den info som syns i abgx360 när man kollar spelen (med Verbosity-nivån inställd som Hög) angående vilken läsare som har använts när spelet har rippats inte riktigt stämmer. Om det är så, hur kollar man upp vilken läsare som har använts när spelet har rippats då?

Det som står @ http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT angående vilka läsare som spelen ska vara rippade med för att vara säkra (dvs Wave 1 med SSv1 är säkra om de är rippade med en 360-läsare i 0800-läge & Kreon-läsare, Wave 2 är säkra med SSv1 rippade med 360-läsare i 0800-läge & Kreon-läsare och Wave 3 och högre är säkra med SSv2 eller SSv1 rippade med en 360-läsare i 0800-läge - inga kreon-rippar är säkra med Wave 3 och högre), det stämmer, eller?

Spelar det någon roll vilken läsare spelen är rippade med om man patchar om dom till SSv2?

Angående omflashningen till iX LT.

Inget speciellt man behöver tänka på (förutom att se till att ha original-nyckeln sparad), utan det är bara att flasha om som vanligt (tänker mig en läsare som har varit flashad tidigare med iXtreme 1.61)? Ingen speciell metod som bör användas för att vara extra säker, utan omflash med JungleFlasher funkar lika bra som andra metoder (DOSFlash tex)?

Calibration data som det har snackats en del om (se #15 i tråden http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38197 exv) är inte så viktigt att man bör göra en "full urläsning" (dvs göra en urläsning på det sätt som är ett måste för de nya Lite-On-läsarna men inte för 74850c-läsarna) bara för den sakens skull, eller? Sist jag hörde något om Calibration data så visste inte ens c4e om denna data används av FW'n och kan vara något som behövs för att vara så säker som möjligt på Live. Inget nytt där (från c4e angående det)?

Det enda sättet att fixa Calibration data'n är att göra en "full urläsning" av FW'n innan läsaren flashas för första gången? Även om man har dummy, key, inquiry osv kvar från probe-urläsning av en 74850c-läsare så kan man inte fixa fram Calibration data'n/få med den i en omflashning till iX LT, eller?

Det blev ett långt inlägg med en hel frågor, men jag hoppas ändå att någon som kan det här tar sig tid och hjälpa mig genom att svara på alla frågorna.
    Ytterst tacksam för svar.

Tack på förhand.

MVH X360Spyder

P.S Några kanske har sett att jag har postat detta inlägg tidigare i Livesäkerhetstråden och undrar varför jag nu gör en ny tråd med samma inlägg. Det beror helt enkelt på att jag inte har fått något svar i Livesäkerhetstråden, så hoppas på bättre lycka i denna tråd.
    Last edited by X360Spyder; 2010-02-22 at 21:53.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ja den som orkar läsa allt kan ju ta detta, mina ögon blödde o när jag såg Ps. infon kändes det inte så manat. Verkar dumt o posta samma frågor på fler ställen om man kan få svar på den på ett annat.

FAQ o Livesäkerhetstråden låter som det du borde kika på.

Generellt LT med laserkalibreringsdata är säkrare än LT utan Laserkalibreringsdatan urläst.

Jämför det med att åka en jättesäker bil jättefort utan bilbälte ( läs utan laserkalibreringsdata ) och med bilbälte ( med laserkalibreringsdata urläst ) om du skulle krocka ( läs bli livebannad ). Eller som jag säger till mindre tekniska so mfrågar vad skillnaden är i butik ( om du har glasögon o tappar dem o skickar din bror o köpa nya på synsam, då kommer personalen på synsam fråga vilken styrka du hade på glasögonen för att de skall veta vilken typ av korrigering ( läs laserkalibrering ) du behöver för att kunna se ( läs läsa skivor ) rätt. har du inte den infon får du ett par läsglasögon som bäst men är du skelögd så lär du se skevt ändå ( läs längre lästider ) än om du kör med rätt styrka o korrigering ( läs all Laserkalibreringsdata ) o skulle Ms då kunna läsa ur den infon på distans o se att du inte har rätt data ( glasögon ) så misstänker de nog rätt fort att du inte kör rätt mjukvara ( som att du köper ett par Gucchi glajjor på en glasögon butik o tappar dem men har försäkring bara på glaset o köper ett par pirat o krossar glaset o lämnar in dem o de ser att det inte är äkta bågar... )

Såja slut på de dumma o knasiga jämförelserna se om du hitar den röda tråden i inlägget ovan

Det fins Ingen 100% Livesäker lösning o du riskerar att bli bannad oavsett om du kör med laserkalib eller utan, men hellre vara lite säkrare än osäkrare tycker jag personligen.
    Kolla skivor med ABGX360 den "Senaste" både före bränning o efter.
    Verbatim Verbatim VERBATIM, + IMGburn.....

Byt till en Ny brännare varje år så slipper du problem...
    Låt inte snålheten ta överhand.
    Last edited by Pendragon; 2010-02-20 at 15:46.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du redan har flashat din Liteon kan du ALDRIG få ut Calibration data, så det är bara att uppgradera som vanligt... all annan info du söker lär du hitta i diverse trådar som FaQ och Livesäkerhet, jag orkar precis som pendragon inte läsa igenom allt du skrivit, det du skrivit ser mer ut som en informations grej än frågor med tanke på mängden text...

jag ber dig även läsa lite av andra folks inlägg i livesäkerhets tråden, anledningen till att du inte fått svar på dina frågor är för att du skrivit så himmla mycket som mer ser ut som information än frågor, vilket gör att när man kommer hem från en lång dag med arbete inte orkar läsa igenom allt du skrivit...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Tackar för svaren, och för tipsen om att formulera mig lite annorlunda/korta ner mängden text i mina framtida inlägg.

Jag har läst en hel del av inläggen i Livesäkerhetstråden, men har hört lite olika teorier om vissa grejor jag frågade om, inte hittat något alls i nyss nämnda tråd om nånn grej och inte sett en del information som nämnts i tråden (tex infon @ http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT ) blivit bekräftad. Därav mina frågor i denna tråd/i Livesäkerhetstråden.

Men jag förstår att det blev lite väl mycket text/något dåligt strukturerade inlägg, och ska försöka bättra mig framöver. Men som sagt, tack för svaren/tipsen hur som helst. =)

(Har gjort frågorna i inlägg #1 lite mer överskådliga nu, så om någon skulle vilja svara på de nu så går det så klart utmärkt. Annars förstår jag att inlägget är lite väl långt osv, så utebliven motivation för att svara på alla frågorna är förståelig).

P.S @ Pendragon: Anser inte att dina jämförelser var dumma och knasiga, det hjälpte faktiskt mig att förstå det där med Calibration data bättre.

Liknande diskussioner

1. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 11:25
  3. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner