Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: wii?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15

    wii?

    sålde min nintendo wii för ett bra tag sen(då den nyss hade släppts) pga det ynka spel utbudet som fanns då,men nu vill frugan min ha en wii och om jag ska vara ärlig så har jag varit sugen på en ett bra tag jag med:P

    men,som vanligt,så är det här man chippning/flashning och moddning nått som inte går hand i hand med mej.
    försökte läsa igenom dom trådar som fanns om wii,men blev ej nå klokare.
    så,skulle nån vänlig själ kunna länka till en wii här i shoppen som är fixad så man kan spela brända spel på den,ska helt vara det nyaste som finns.

    sen en sak till,vad jag minns utav wii innan jag sålde var att skivorna var väldigt små,hur ska man gå tillväga om man nu ska bränna spel?finns det någon special brännare till detta ändamål?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Vi skivorna är inte små.. Det var dom gamla gamecube skivorna....

    Annars finns det 2 vägar att gå..

    Softmoddat så att du kan spela spel från en hårddisk. (Slipper allt med skivor att göra)
    (Wode finns ju bland annat)

    Eller chippa. Wiikey2 etc...

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    snabbt svar
    då var det jag som mindes fel då:P

    men det där med softmoddat,man har alltså wii inkopplad till datorn där den hittar spelen som man kan sen spela direkt från?
    är det enda skillnaden om man jämför med tex det där wiikey2?

    hur softmoddar man?finns det sådana att få tag i webbshoppen?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag följde den här guiden http://adewii.wordpress.com/getting-started/
    Som var riktigt ner på basic nivå och det fungerar alldeles utmärkt.

    Spela kan du göra från usb sticka eller usbhårddisk.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Länk till wii chippad å klar med Wiikey 2

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=901&xSec=87

    Tillägg för programpaket med usbloader m.m

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    ok,sitter med musen över köp knappen,men tvekar lite.
    tänker köpa en ny wii med det där homebrew kittet.
    läste lite om det och så som jag fattar det så kan man köra spelen från en USB sticka(?).
    funkar dom flesta USB stickor eller måste man ha nån speciell?
    om man nu ska köra på en USB HDD,måste HDD vara helt rensad från andra filer eller är det ok att ha annat på den tillsamans med spelen?

    det är väl dom frågorna som avgör om jag ska köpa eller inte

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    ok,sitter med musen över köp knappen,men tvekar lite.
    tänker köpa en ny wii med det där homebrew kittet.
    läste lite om det och så som jag fattar det så kan man köra spelen från en USB sticka(?).
    funkar dom flesta USB stickor eller måste man ha nån speciell?
    om man nu ska köra på en USB HDD,måste HDD vara helt rensad från andra filer eller är det ok att ha annat på den tillsamans med spelen?

    det är väl dom frågorna som avgör om jag ska köpa eller inte
    Det stämmer att du kan köra spelen från en USB minnesenhet, t.ex. ett USB-Minne eller en USB-HDD... en lista över testade apparater finner du här: http://wiki.gbatemp.net/wiki/index.p...atibility_List dom som är markerade med grönt fungerar, andra gör det inte...

    du rekomenderas formatera om hårddisken med WBFSManager, men USBLoaderGX ska även klara av att köra FAT32 (dock vet jag inte hur du ska göra för att spela spelen från FAT32...) WBFS är väldigt enkelt att använda, men kräver som sagt att du formaterar hårddisken och att du använder ett special program för att ändra saker och ting på hårddisken/minnesenheten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    känns lite overkill att ha en hel HDD på 1,5 tb(ja,jag har bara sådana) till att enbart ha wii spel på,så därför föredras nog en sticka:P.
    men kan man formatera om en sticka?eller kan man bara använda det där WBSFmanager till HDD?
    hur som helst,det blir ett köp iaf

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    känns lite overkill att ha en hel HDD på 1,5 tb(ja,jag har bara sådana) till att enbart ha wii spel på,så därför föredras nog en sticka:P.
    men kan man formatera om en sticka?eller kan man bara använda det där WBSFmanager till HDD?
    hur som helst,det blir ett köp iaf
    du kan dela upp hårddisken till 2 partitoner, för att sedan göra om den ena partitionen till WBFS... men annars går det att formatera dom flesta USB stickorna till WBFS också med WBFSManager
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    fick mitt Wii idag
    drog hem det där WBFSmanager och formaterade en 2 gigs sticka med programet.
    Wii:t hittade stickan och så,men jag har problem med att få dit nån iso fil.
    har iso filer,har tryckt på browse och lagt till dom i WBFSmanager,står att det har registrerats(spelet antar jag),men när jag sen laddar stickan i Wii:t,så hittar den inte spelet=/.
    programet säger att spelet kan läggas till i WBFS drive,men hur lägger man den på driven?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    fick mitt Wii idag
    drog hem det där WBFSmanager och formaterade en 2 gigs sticka med programet.
    Wii:t hittade stickan och så,men jag har problem med att få dit nån iso fil.
    har iso filer,har tryckt på browse och lagt till dom i WBFSmanager,står att det har registrerats(spelet antar jag),men när jag sen laddar stickan i Wii:t,så hittar den inte spelet=/.
    programet säger att spelet kan läggas till i WBFS drive,men hur lägger man den på driven?
    du trycker på knappen "Add to Drive" därefter ska spelet/spelen dyka upp till vänster <- efter att den överfört spelet/spelen om det är tomt till vänster <- ja, då ligger det inga spel på USB stickan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du trycker på knappen "Add to Drive" därefter ska spelet/spelen dyka upp till vänster <- efter att den överfört spelet/spelen om det är tomt till vänster <- ja, då ligger det inga spel på USB stickan...

    exakt så gjorde jag,tröck på "add to drive" och sen laddas det någon sekund och sen står det att det är klart,men inget händer,inget har förts över.
    har försökt med 2 iso filer nu,samma problem=/

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    är det nå mer man måste göra?alltså nå mer program man måste använda sej utav för att få över iso filen till själva USB enheten?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, det ska vara så man gör, kolla att estimated size är mindre än vad ditt USB minnes kapacitet är... 2gb är nämligen lite väl litet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, det ska vara så man gör, kolla att estimated size är mindre än vad ditt USB minnes kapacitet är... 2gb är nämligen lite väl litet...
    prövade nyss med en utav mina 1,5tb HDD.
    men vet ej vad som är felet,ibland hittar den den och ibland blir det error.
    har formaterat osv,men samma fel uppstår på den med,står bara att entry har gjorts men sen händer inge mer=/

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är väldigt konstigt, vilken version av WBFSManager använder du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är väldigt konstigt, vilken version av WBFSManager använder du?

    sökte på WBFSmanager på google och hittade 2.5 versionen.

    sen kan jag passa på och fråga,varför hittar den ej HDD min nu?blir bara error när jag trycker på load och försöker jag formatera igen så blir det error.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa med att tanka hem 3.0.1, det kanske kan hjälpa dig...

    det kan bero på att den inte heter så i Windows längre, eller att den inte är inkopplad... det kan även bero på massa andra saker...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    hmm,nu hände det något iaf.
    avinstallerade 2.5 och installerade 3.0.1,blev error som vanligt,men så startade jag om datorn och försökte igen,då började den kopiera över iso filen,koppla sen in HDD i Wii:t och det funkade utan problem.
    försökte dock igen med ett till spel och fick samma error medelande,står att HDD används och kan ej laddas/användas=/.
    hur gör man för att en HDD ska fokusera sej enbart på WBSFmanager och inget annat?kan inte komma på nått som den används till eller nått program som använder den mer än WBSFmanager.
    är ju lite drygt att behöva starta om datorn varje gång man ska he in ett nytt spel.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    eller nu tror jag banne mej ha fått det att funka.
    men dock så var det ett spel som jag blev lite besviken på,det som man hade hoppats lite för mycket på,new super mario bros,jag får över det på HDD och så,men jag får det ej att funka...tips?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går inte igång alltså? vad är det för release du lagt in? NTSC/PAL? ändra settings till Disc Default för games så kommer spelen gå igång
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går inte igång alltså? vad är det för release du lagt in? NTSC/PAL? ändra settings till Disc Default för games så kommer spelen gå igång

    spelen funkar nudock inte det nya super mario bros,får igång det men krashar

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, då får du testa en annan release
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    är jäkligt nöjd med softmoden jag köpte
    funkar hur fint som helst.
    men jag har en liten fråga.
    iso filer funkar klockrent,men bara sådana som ligger på typ 4 gig,inte sådana som finns på tex wiiware,små spel osv på typ 30-100 meg.
    hur gör man för att få igång dom?har lagt dom på HDD osv precis som jag gör med alla spel,men dom dyker ej upp i USBloader menyn.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    är jäkligt nöjd med softmoden jag köpte
    funkar hur fint som helst.
    men jag har en liten fråga.
    iso filer funkar klockrent,men bara sådana som ligger på typ 4 gig,inte sådana som finns på tex wiiware,små spel osv på typ 30-100 meg.
    hur gör man för att få igång dom?har lagt dom på HDD osv precis som jag gör med alla spel,men dom dyker ej upp i USBloader menyn.
    wiiware är inte samma sak som "vanliga" wii spel, hur du använder wiiware får du läsa om i .nfo filen som följer med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    står inget i den=/
    jaja,tack iaf

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    hmm,efter lite forskande angående wiiware filerna så kom jag fram till att man måste fixa nån "wad" på SD kortet sitt,nått program tydligen och sen lägga filerna i nån wad mapp.
    nån som kan hjälpa mej att pussla ihop den här infon?vet ej vart man hämtar programet,vart man ska skapa mappen osv.
    heh,vågar inte ens röra SD kortet som sitter i wii:et(antar att man måste ta ut det) i rädsla att nått blir tok med softmodet:P
    så hjälp uppskattas verkligen

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett tips är att kopiera det som ligger på minneskortet nu, du behöver inte göra en hel backup, det du behöver göra är kopiera följande mappar:

    apps - innehåller applikationerna; USBLoaderGX, Gecko, MplayerCE
    config - innehåller inställningarna för applikationerna ovan

    övriga mappar kanske du vill spara också, men är inte ett måste, sen finns det även en .txt fil som du vill spara (kanske skriva ut?) där finns det information om hur MplayerCE fungerar

    bara du inte gör något på själva wii'n (installerar någon Custom IOS utan att höra med någon här som vet om det kommer förstöra softmodden, raderar någon IOS eller liknande) ska du inte kunna förstöra softmodden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 11:08
  2. Emulator Till Wii
    By zuperevilmario in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 11:25
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •