Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Frågor angående CFW

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hur gör jag för att instalera N64 emulatorn, ska jag göra någon mapp? och vart lägger jag spel filerna? det funkar väl med N64-filer?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sony_matte Visa Inlägg
    hur gör jag för att instalera N64 emulatorn, ska jag göra någon mapp? och vart lägger jag spel filerna? det funkar väl med N64-filer?
    när du laddar hem en emulator brukar det finnas en Readme eller en .nfo fil, i dom brukar det stå hur du ska installera emulatorn, det är nämligen olika för varje emulator, vissa sak ligga direkt i m:0/PSP/GAME/ medans andra ska ligga i m:0/PSP/GAME150/ etc. det är alltså inget vi direkt kan svara på utan att veta vilken N64 emulator du försöka lägga in, om någon här på forumet använder just den du tänker använda så kan vi hjälpa dig, om inte så kan vi inte hjälpa dig mer än att säga åt dig att läsa README filen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jag har laddat ner daedalus.r14 från din sida

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, jag har inte testat den själv faktiskt, dom flesta PSP grejerna jag har på min hemsida tillgängliga för nedladdning har jag fått av Begga här på forumet, jag kollade i R3:an, där finns det en Readme, i den står det att du ska lägga emulatorn i:
    m0:/PSP/GAME/

    och jag skulle tippa på att du ska lägga spelen i mappen "Roms" det är nämligen där man lagrar ROM:ar (spel) i dom flesta andra emulatorerna, i en mapp vid namnet "Roms" och eftersom det finns en sådan mapp så kan man enkelt dra slutsatsen att det är där man ska lagra spelen

    om det inte fungerar för dig får jag be begga hjälpa dig få igång det, eftersom jag inte testat dom själv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Lånar denna tråden lite då jag tyckte den hade ett passande namn.

    Min fråga:
    Jag vill köpa en PSP, och jag vill flasha den. Och då menar jag the real deal, ingen lös kyckling som måste joxxas med vid varje start och så vidare.

    Då till frågan, var/när/hur/vad ska jag köpa?
    Tyvärr verkar det som att gå och köpa en ny över disk är uteslutet?
    Så hur fasiken vet jag VAD för nått jag ska leta efter på begagnatmarknaden?

    tackar på förhand!

    /nils

    Läste lite på er sektion om flashning, och misstänker att det är svårt att få bättre svar än så.
    Det är ju just saker som detta:
    "Det är tyvärr svårt att se skillnad på de olika PSP2000-modellerna som finns. Men kommer du in i butiken kan vi avgöra det med våra verktyg."

    Så, som jag förstått det så är det alltså enbart psp 1000 som är garanterad success, och sen "tidiga" exemplar av 2000?
    (finns det inte typ, 2001, 2002, 2004??)

    Och denna infon:
    "Det går endast att installera Custom Firmware på modeller med systemuppdatering 5.03 eller lägre."
    Gäller det även på psp 1000 och psp 2000 utan V3 mobo (vilket är det som jag antar avgör om det går att flasha eller inte?)


    Helt enkelt, om någon kunde reda ut detta på ett enkelt sätt så vore det kanon, då det inte är så enkelt att fiska information från t ex "Sara 16 år, gillar hästar och vill sälja sin psp" på ******* :P
    Last edited by nilz75; 2010-04-29 at 09:17.

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Lånar denna tråden lite då jag tyckte den hade ett passande namn.

    Min fråga:
    Jag vill köpa en PSP, och jag vill flasha den. Och då menar jag the real deal, ingen lös kyckling som måste joxxas med vid varje start och så vidare.

    Då till frågan, var/när/hur/vad ska jag köpa?
    Tyvärr verkar det som att gå och köpa en ny över disk är uteslutet?
    Så hur fasiken vet jag VAD för nått jag ska leta efter på begagnatmarknaden?

    tackar på förhand!

    /nils
    Hade det gått o köpa 100% flashbara PSPor pöver disk hade vi köpt alla vi fått tag på Det gjorde vi t.om i Sthlmsområdet upp till Lapplands Väsby ned till Nynäshamn och vi sålde de färdigmoddade konsollerna för 2.995.- tills vi hade 4.st på lager då höjde vi priset yttligare 500 kr
    Just nu är det Stört omöjligt att hitta bra pspor...


    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Läste lite på er sektion om flashning, och misstänker att det är svårt att få bättre svar än så.
    Det är ju just saker som detta:
    "Det är tyvärr svårt att se skillnad på de olika PSP2000-modellerna som finns. Men kommer du in i butiken kan vi avgöra det med våra verktyg."
    Ja fungerar inte vårta Servicekit så har man bara alternativ ( ChickhHen ) och då får inte mjukvaran överstiga v5.03

    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Så, som jag förstått det så är det alltså enbart psp 1000 som är garanterad success, och sen "tidiga" exemplar av 2000?
    (finns det inte typ, 2001, 2002, 2004??)
    PSP i Europa börjar faktiskt på 1004 för de Feta 2004 för de slimmade.
    Det finns 1001/1004 modeller men de andra numren motsvarar utlänska konsoler så som 2000/2004... därför benåmner mna 100x eller 200x för att ge ett generellt spann... Sen är det bara jobbigt från Modell 200x med V3 moderkort som kom i december 2008 om jag inte mins helt fel. Dessa får max ha OFW v5.03 för att kycklingröran skall fungera. samt PSP 300x och GO är baserade på V3 samt ett eget moderkort för Go. Dessa har ännu inte knäckts. "Kläckts"

    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Och denna infon:
    "Det går endast att installera Custom Firmware på modeller med systemuppdatering 5.03 eller lägre."
    Gäller det även på psp 1000 och psp 2000 utan V3 mobo (vilket är det som jag antar avgör om det går att flasha eller inte?)
    Nej, kan man komma åt en PSP med våra servicekit kan man backa mjukvara, gäller "ALLA 100x modeller" och 200x modeller upp till moderkort V3. Där kan man om man har detta servicekit ( Pandora minne + Servicebatteri ) uppgradera med officiell mjukvara o sen kasta in en CFW.

    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Helt enkelt, om någon kunde reda ut detta på ett enkelt sätt så vore det kanon, då det inte är så enkelt att fiska information från t ex "Sara 16 år, gillar hästar och vill sälja sin psp" på ******* :P
    Det är kanonsvårt att hitta något på Bl sidan som går att flasha o mdu inte har ett Servicekit med dig ut om du åker o tittar på maskinen, så vida du inte stöter på någon av mina privata annonser men där tar jag betalt efter skick o tillbehör
    Jag har några splitt nya 1004 maskiner och 2004 hemma samt några bättre av mig "Begagnade" samt några som bara läser spel från minne där UMD läsaren inte snurrar som den skall o jag inte orkar byta då det dels kostar pengar o tar tid Jag skall iofs kika vad jag har kvar hemma o lägga upp en ny annons på Bl sidan men jag tror jag kastar upp en llikadan i vår Köp&Sälj sektion på PSP sektionen om jag kommer ihåg Annars är det bara Pma mig om du är intresserad. Jagv et att Begga är o jag har lagt undan en maskin åt honom ifall han svarar på MSN *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tackar för ett extremt utförligt svar!
    Om jag lyckas hitta nått vettigt så kommer jag förbi och får den flashad!

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Tackar för ett extremt utförligt svar!
    Om jag lyckas hitta nått vettigt så kommer jag förbi och får den flashad!
    Lycka till
    Ruttnar du vet du vart jag finns
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    mjo...

    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Ärligt talat så har jag aldrig hört att någon lyckats bricka ett PSP med CFW ... Förutom i de fall då man har gått in och ändrat medvetet i flash, såsom ändra bootscreen och dylikt.
    Det har jag hört många som gjort. Det cirkulerade ett slags virus utklätt till downgrader på nätet förr.. Viruset resulterade i Semi Brick!!
    Inte roligt... Råkade själv ut för det.. Men jag har varit PSPare sen forsta PSPn kom. Det har hänt mycket

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hejsan! läste tråden och den gör mig visare men ger mig inget direkt svar!

    har en psp 1000 och hade den i version 2.6 fick upp den till 2.71 och ner den till 1.5!

    vilken CFW skall jag ha? Tydligen går det inte att uppdatera till den nyaste med en gång då man får ta det stegvis! Sen finns det TEX 5.05 with 1.5 kernel " vad är det ?

    Kan någon vänlig själ peka mig till exakt den filen jag behöver för att kunna fixa CFW så jag kan lira mina rippad spel utan att ha med mig alla!

    Följande förutsättningar:

    PSP 1000
    har FW 1.5

    vill kunna lira mina rippade spel!

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nefcairion Visa Inlägg
    hejsan! läste tråden och den gör mig visare men ger mig inget direkt svar!

    har en psp 1000 och hade den i version 2.6 fick upp den till 2.71 och ner den till 1.5!

    vilken CFW skall jag ha? Tydligen går det inte att uppdatera till den nyaste med en gång då man får ta det stegvis! Sen finns det TEX 5.05 with 1.5 kernel " vad är det ?

    Kan någon vänlig själ peka mig till exakt den filen jag behöver för att kunna fixa CFW så jag kan lira mina rippad spel utan att ha med mig alla!

    Följande förutsättningar:

    PSP 1000
    har FW 1.5

    vill kunna lira mina rippade spel!
    Enkelt, ta ner CFW 5.50 GEN-D3 men för att undvika att gå stegvis kör du med ett Pandora kit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hejsan, efter lite googling verkar det som att det blir lite pengar utlägg för pandoras kit! men finns det ett gratis alternativ? Kan tänka att göra det stegvis om någon bara kunde säga vilken CFW man skall ha! För att komma upp till den senaste alltså!

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du redan har CFW kör du på 5.00-M33 följt av 5.50 GEN-D3 tror jag, lite osäker där dock exakt vart gränsen går för att kunna uppdateringarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag ha ringen CFW så vet inte vart jag skall starta

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du inte redan CFW på din maskin måste du använda ett Pandora kit tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du inte redan CFW på din maskin måste du använda ett Pandora kit tyvär...
    Nej, han har 1.5, gäller bara att hitta en väg upp genom versionerna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ingen som kan denna "väg" hade underlättat då man inte ens vet hälften av de man läser!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Med 1.50 skall du kunna göra ett pandorakit, gör ett sådant med 5.50 CFW Gen-D Minneskort Pandorastuk + trolla om batteriet till Servicemode.

    Efter det är uppgraderat o klart återställer du batteriet i normal mode o tar ut minneskortet o tutar o kör, guider i FAQ delen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ny CFW
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 13:46
  2. CFW - uppdatering officiell
    By GreatMorpheus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 15:01
  3. Hur fixa cfw på en psp med 5,01
    By Lasse_84 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 12:06
  4. Kort fråga: CFW 3.90 M33-2 - online/multi
    By plaincollar in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 01:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •