Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: xexmenu hdloader

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pellepan Visa Inlägg
    Jaja får väl försöka slåss med skiten o kolla om man får igång det, värsta är ju att jag inte har så stor ssd på min lilla laptop (12,7gb ledigt) så blir jobbigt o hålla på. laptoppen har ju xp o där funkade image browser direkt när jag la in den MS bla bla filen.

En fråga till ang. interna hdd, har bara 20gb i den jtaggade konsollen och 120gb i min flashade elite. Kommer snart få en usb adapter så jag kan koppla xbox hdd till datorn, så frågan är om jag bara kan rakt av kopiera över alla filer från jtag hddn till elite hddn (självklart efter jag har säkerhets kopierat allt från elite hddn till datorn) efter jag har formaterat den.

Hehe blev kanske flummigt efter 10 timmars arbete men hoppas ni förstår.

Mvh PP

Felet du har med din dator där kan bero på att du köra 64-bitars system, programmen är troligen bara kodade för 32-bitars, då kommer dom kanske inte fungera i 64-bitars...

vad gäller din hårddisk där, ja du kan kopiera över allt, det ska inte vara några problem^^

*edit:*

det brukar gå bättre om du använder xexmenu/freestyle dash när du har massa custom grejer, tänk då på att INTE använda filerna du försöker kopiera! se till att logga ut från din profil, annars följer inte den med, personligen kör jag från skiva när jag ska kopiera fram och tillbaka... om du väljer att göra såhär slipper du använda datorn
    Last edited by Swizzy; 2010-03-31 at 09:47.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Tack igen Swizzy!
    Nu har jag löst det. Jag glömde packa upp XBLA spelen med "full path" så jag fick inte med alla under mappar.

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    Ok, tackar för svaren. Får se sen när jag får igång ftpn o allt, har inte hunnit hålla på överdrivet mkt nu när man är mitt i ett flytt.
    Måste bara få tag i en billig 500gb-1tb extern hdd så man kan slänga över alla spel på den.
    Återkommer med fler frågor senare

MVH PP

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    XEXMenu kräver att man köra FTP klienten i ACTIVE mode, medans Freestyle Dash klarar av både Active OCH Passive
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    Yes äntligen har man fått allt och funka! Var ett jävla projekt o få igång imagebrowser men det gick.

Om nån annan skulle stöta på samma problem som jag så skriver jag hur jag gick tillväga:
    Fick lägga filen mscomctl.ocx i windows/sysWOW64/
    Och sen fick jag köra kommandotolken (i tillbehör inne på startmenyn) som admin genom att högerklicka o köra som admin, skriva in "regsvr32 C:\windows\ sysWOW64\mscomctl.ocx" (utan citationstecken såklart). Sen funkade det för mig iaf.
    Finns två olika storlekar på mscomctl filen, den som är till 64bitar w7 är lite över 1mb o den till 32 bitars är ungefär 0,5mb.

Sen har jag installerat Freestyle dash som verkar vara smidigare på flera sätt än xexmenu
    (tack swizzy) fick igång ftpn via freestyle och programmet flashfxp, enda som fattas nu är väl en stor extern hdd =)
    Last edited by pellepan; 2010-04-05 at 20:51.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    har du lust att skicka den versionen du hade (av mscomctl.ocx) till mig via mail? (skriv till mig genom mitt kontakt script så svarar jag till dig, alternativt lägg upp den på t.ex. Rapidshare eller liknande och skicka länk till mig) jag tänkte göra det lättare för folk att hitta rätt filer och få detta att fungera, skriva ner en guide samt göra .bat filer som gör allt det där automatiskt
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    Yes här har du länk till den
    http://rapidshare.com/files/372396781/MSCOMCTL.OCX.html

Hehe bara man får nån sort cred för "arbetet" man gjort =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Yes här har du länk till den
    http://rapidshare.com/files/372396781/MSCOMCTL.OCX.html

Hehe bara man får nån sort cred för "arbetet" man gjort =)
    klart du får har du tittat på guiderna som finns på min sida nu?

*edit:*

http://rapidshare.com/files/37255820...x_fix.rar.html
    MD5 värde för filen: 01D6BEA5CA98F6CADD887C94756BB972

har du lust att testa x64 versionen så vi vet att den fungerar som den ska?
    Last edited by Swizzy; 2010-04-06 at 10:34.
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    hehe nice, har inte hunnit ögla igenom nåt på din sida ännu.
    Ska jag testa om det funkar? Hmm jag hinner inte idag iaf. ska dra till jobbet om en liten stund. Bäst är väl om nån annan testar som har samma problem som jag hade. Eller?
    /PP

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hehe nice, har inte hunnit ögla igenom nåt på din sida ännu.
    Ska jag testa om det funkar? Hmm jag hinner inte idag iaf. ska dra till jobbet om en liten stund. Bäst är väl om nån annan testar som har samma problem som jag hade. Eller?
    /PP
    ska be psytroll testa det, han kör också win7 64 bitar, om det fungerar för honom vet vi att det förhoppningsvis kommer fungera även för andra
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    Yes gör det, orkar inte börja pilla med skiten nu när jag väl fått det o funka.
    Kan ju alltid kolla på brudens laptop om det är samma problem där (vista 32bitars) när hon får en ny laddare till den (beställd från Kina så kan ju ta evigheter faktiskt).

/PP
    Last edited by pellepan; 2010-04-07 at 03:01.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. xexmenu problem
    By slippery pete in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:34
  2. XeXmenu 1.1 released!
    By psytroll in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 22:38
  3. HDLoader problem, hdd paj?
    By Danny_Boy in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 15:22
  4. hdloader
    By badbeat in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 13:44
  5. HDLoader Winhiip och rip-strul
    By Discoballe in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner