Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: flashnings problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    15

    flashnings problem

    hade tänkt flasha min lite-on 74850 från 1.51 till LT, använder xecuter ck3 pro, och har läst ur alla filer men då när jag skulle trycka på lite-on erase då får jag upp drive returned status 0xD0 och ibland 0X50 och 0x0 och sen blir det bara device intro failed, provade göra om flera gånger men hände inge annat sen hängde sig programmet och nu känner den inte ens av läsaren och de går inte ens öppna luckan. vad kan ha hänt?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    viktigaste e att du har kvar dem filerna du har läst av.att luckan inte går att öppna gör inget öppna den manuelt.kör sen lite-on erase så ska det nog lösa sig.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    fick ju ut alla dom dära bin filerna (dummy,key mm) + att jag sparade lt filen ja skulle flasha in med rätta nyckeln då ska de väl inte va några problem?

    hade gärna köra lite-on erase igen men datorn hänger sig när jag slår på strömmen på ck3. ska prova en annan dator nu. annars få ja prova med dosflash.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av arcticjocke Visa Inlägg
    fick ju ut alla dom dära bin filerna (dummy,key mm) + att jag sparade lt filen ja skulle flasha in med rätta nyckeln då ska de väl inte va några problem?

    hade gärna köra lite-on erase igen men datorn hänger sig när jag slår på strömmen på ck3. ska prova en annan dator nu. annars få ja prova med dosflash.
    du har helt enkelt glömt bort att starta om driven mitt under liteon erase kommandot... anledningen till att din dator hänger sig är som för alla andra som inte läst på ordentligt... du måste ta bort VIA SATA VT6421A drivrutinen (viamraid.sys) i mappen %systemroot%/system32/drivers/

    inaktivera enheten först i enhetshanteraren, annars kommer det inte ha någon effekt och filen kommer tillbaka av sig själv... eller så kan du helt enkelt inte radera den... (kommer inte ihåg hur det var...) etheir way, när du gjort det kan du fortsätta arbeta med driven, förhoppningsvis, prova att köra outro följt av intro om du inte får in den i status 0x72, hjälper inte det får du komma förbi någon som vet vad dom håller på med (t.ex. oss) och betala oss för att fixa det åt dig... ta då med dig dummy.bin etc. så att vi kan flasha in rätt nyckel direkt...

    *edit:*
    om spelaren fastnar i 0x80 och vägrar ändra på sig därifrån, även med hjälp av L-O-Eras.exe kommandot (se min hemsida för mer info, under Liteon FaQ....) måste du tyvär göra som så att du löder i maskinen för att få liv i den igen... (MRA/Boxxdr/JF metoden, den man använder för att läsa ut hela mjukvaran från chippet, eller om du inte visste att det är så dom används är det samma metod man använder för 9k liteons )
    Last edited by Swizzy; 2010-02-22 at 08:48.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    jo jag startade om ck3 under liteon erase men blev bara intro failed efter att ha gjort om de flera gånger då tryckte jag på firmware tool 32 de var då allt hängde sig då tappade den kontakten med läsaren :S när man ska välja läsare då bruka ja välja 0X01F0 har 2 men var den undre som va rätt den övre va systemhårddisken men nu när jag väljer den undre då hoppar den bara till den andra, och nu idag när jag starta JF utan xbox spelaren då låser sig datorn i typ 5 sek, va inte så igår när jag började..

    jag kör ju inte med ett Via sata kort utan har de inbygda i min dator intel p45,
    kan de funka om man köra med dosflash istället lr är de försent?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    har fått till det nu, fick lov att ta min gamla dator med abit sg-95 moderkort kör med sis chipset, och sen outro sen intro då funkade de direkt. så intel p45 moderkort verkar vara lite halv dåligt att flasha dvd läsare med

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Brukar köra 7xxxx serien med dosflash. Det har funkat helt klart bäst för mig.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag körde förut alla spelarna utom Hitachi i DOS med dosflash, mestadels pga min värdelösa hårdvara (den fryser av sig själv i XP emellanåt, har inget att göra med driven...) nu när jag har en laptop som klarar av att köra maskinerna, utan problem i windows kör jag där, mestadels för att DOS inte fungerar med PCMCIA kortet, och när jag försökte få till det med windows 98/ME (som är sista OS'et med DOS inbyggt) krockar massa IRQ adresser och annat skit... väldigt irriterande...

    jag kör istället XP och Windows 7 på min laptop och flashar Liteon, Samsung, BenQ och Hitachi med mitt PCMCIA kort med VIA SATA VT6421A chipseten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Stora flashnings problem av Hitachi 47
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 17:57
  2. lite-on problem
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 22:02
  3. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:06
  4. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •