Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Byta DVD?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19

    Byta DVD?

    Om jag fattat det rätt så sitter "flashningen" i dvd-spelaren.
    Kan man byta dvd-spelare hur man vill?

    Har ett flashat xbox och en dvd-spelare från ett xbox som inte är flashat.
    Skulle jag kunna koppla in den oflashade dvd-spelaren när jag spelar på LIVE utan att bli bannad?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det går inte byta DVD-spelare i de olika boxarna hur som helst. Gör du det kan du bara använda ditt Xbox 360 till att se på film med.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Ajdå, men hur funkar det då?

    Dom säljer ju nya dvd-läsare här på PSXCare?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Från
    Västerås
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Varje Xbox har en speciellt dvd-läsarnyckel. Sätter du i någon annan läsare än den som kom med din xbox så kommer inte din xbox göra annat än att spela en dvdfilm.

    PSXcare säljer dvd-läsare som reservdel om den läsaren man använder går sönder. Då måste man läsa ur nyckeln ur dvd-läsaren som hängde med xboxen och lägga in den i den nya läsare för att det skall fungera.

    Hoppas du förstod lite av det jag skrev.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Går det inte att bara dyrka upp dom då??? Det borde ju finnas folk som har nån sorts dyrk???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Går det inte att bara dyrka upp dom då??? Det borde ju finnas folk som har nån sorts dyrk???
    tittat för djupt i dom där fina flaskorna igen begga?

    nej, man måste först och främst ha rätt nyckel för att Xboxen ska spela något annat än filmer, om man dessutom byter märke/modell på spelaren måste man även "spoofa" den nya DVD enheten så att Xboxen tror att det är samma spelare som satt i från början, eller åtminstone en reservdels spelare... om man inte gör det börjar Xboxen RROD:a och ger felkoden E65 eller om det var E66, kommer inte riktigt ihåg...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Går det inte att bara dyrka upp dom då??? Det borde ju finnas folk som har nån sorts dyrk???
    Nej du behöver ingen dyrk. Det är ju nyckeln du är ute efter, men du behöver hitta rätt lås...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tittat för djupt i dom där fina flaskorna igen begga?

    nej, man måste först och främst ha rätt nyckel för att Xboxen ska spela något annat än filmer, om man dessutom byter märke/modell på spelaren måste man även "spoofa" den nya DVD enheten så att Xboxen tror att det är samma spelare som satt i från början, eller åtminstone en reservdels spelare... om man inte gör det börjar Xboxen RROD:a och ger felkoden E65 eller om det var E66, kommer inte riktigt ihåg...
    Det var ett skämt skulle bara se om nån regerade ... Och jag vet hur man gör och går till väga ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det var ett skämt skulle bara se om nån regerade ... Och jag vet hur man gör och går till väga ...
    det var inte riktigt det jag menade med andra stycket det var mer info till dom andra, och jag skojade lite med dig med första stycket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta DVD
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 07:55
  2. Byta dvd i Xbox 360
    By dallan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:42
  3. Byta dvd.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:01
  4. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  5. Byta ut dvd före inlämning till Microsoft
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •