Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Blandade frågor

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

Blandade frågor

Jag har en 360 med en Samsung läsare som RROD:ade för en vecka sedan. Har beställt ett RROD kit med skruvar och liknande få se om något kan göras. Dock ett par frågor.

1. Jag köpte denna begagnad med nån Xtreme firmware och har ej original firmwaren. Går det trots att den RROD:at att få ut originalnyckeln på något sätt? Jag behöver väl den om jag ev skulle vilja slänga in Samsung läsaren i en annan 360 i framtiden?

2. Vad fasiken har man CPU-nyckeln till? (Fick ut den via XeLL när jag JTAG:ade en anna box) :P

3. Är jungleflasher att rekommendera i dagsläget eller är min gamla dosguide över BenQ flashning fortfarande aktuell?

4. Går det att läsa ur original DVD-nyckeln med Jungleflasher på något sätt? Key Extractor kanske är nåt?

5. Vad är det "egentligen" för skillnad på t.ex. LT och iXtreme 1.51 NS (Non Stealth)? Jag vet att LT ska vara så lik originalet som möjligt men båda boota väl egentligen alla waves utan att gnälla och att man måste förlita sig på t.ex. ABGX att spelet är ok?
    Last edited by pemani; 2010-02-23 at 15:55.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    1. Ja det går att få ut nyckeln via t.ex. JungleFlasher. Följ bara den här guiden http://www.megaupload.com/?d=PZWNGTUH

2. Den har man till att dekryptera av NAND .bin filen som man läser ut för att kunna JTAG hacka sin Xbox 360.

3. JungleFlasher är att rekommendera. Funkar det fint med din dator finns det inget program som är mer smidigt. För vissa som har problem kan det vara bättre att flasha i DOS, men om JF funkar problemfritt finns det absolut ingen poäng att använda något annat program.

4. Läs 1.

5. LT är mer säkert för Xbox Live. Annars kan du lika gärna köra med t.ex. iXtreme 1.51 NS som du nämner eller t.ex. Xtreme 5.3. Räkna med att bli bannad i november oavsett om du kör dina spel mot ABGX bara. För MS kan tydligen känna av själva firmwaren i sig och då spelar det ingen roll om du kolla med ABGX.
    Eventuellt är det naturligtvis så att också iXtreme LT kommer/kan kännas av och då blir alla med iXtreme LT också bannade i november.

Hoppas du fick svar på allt nu.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Tack för svar!

Jag har JTAG:at min box men var inte säker på vad jag skulle ha själva CPU-nyckeln till. Trodde att jag var tvungen att ange den någonstans men XBR flashades in utan problem och allt verka flyta hitills iaf.

Dock har jag fortfarande problem att förstå skillnaden på original firmwaren och dvd-nyckeln (eller jag förstår skillnaden men behöver jag båda urlästa?). Jag har ju två boxar (en med Samsung och en med BenQ) och jag har inte original firmware eller nyckel utläst från någon av dom. Som jag förstår dig kan jag alltså läsa ur originalnyckeln ur båda med JF? Men kan jag med denna då återskapa originalfirmwaren också? Behöver jag ens originalfirmware om jag ändå ska flasha in en nya iXtreme firmware?

Sen sista fråga du besvarade så kör jag inte live övht. Jag vill bara kunna köra alla spel utan activate skivor eller liknande. Så då kör jag in 1.51 NS istället för att vänta på LT till min BenQ i så fall.

Tack för hjälpen!

Edit: Sen är det ju faktiskt lite humor med alla banningar i November. Jag sätter min högra arm på att om några år kommer MS att gå ut med information om att dom hela tiden vetat vilka som spelat med backuper (LT inkluderat) men att dom bara ville sälja flera boxar till Jul så dom inte brydde sig om ban under sommaren
    Last edited by pemani; 2010-02-23 at 17:31.

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hej pemani, några bättre svar för din del kanske:

CPU key behöver du inte ha till något speciellt, seriöst... om du inte planerar ändra något i NANDen manuellt (utöver XBR) behöver du inte ha CPU key... (i dagsläget iaf)

original mjukvaran behöver du inte ha såvida du inte vill ta bort flashningen helt, i vilket fall du kan ta vilken original som helst som är till samma modell som du redan har, kolla på min hemsida så hittar du nog alla som finns tror jag... fattas det någon så är det bara skrika till så kollar jag om jag glömt bort att lägga upp något av det jag har... (ja, det fattas lite mjukvaror och sådant som jag inte riktigt orkat FTP:a upp till Begga, min fil host det ända du behöver är DVD nyckeln, som finns i mjukvaran du läser ut från dom nu också (iXtreme har den på samma ställe som original )

du kan mycket väl använda din gamla guide, kör dock på lite nyare versioner av programmen så kommer det fungera lite lättare tror jag ta en titt på min sida så hittar du dom programmen jag använder hemma när jag kör i DOS (kika i Liteon dos packet, tror inte jag har dom löst... kanske jag har, ska se över alla 360 downloadsen senare när jag får tid ork och lust till det)

firmwaren du snackar om (1.51 NS) finns inte, däremot finns det 1.6 NS och 1.61 NS (1.61 NS finns enbart till nya liteon) LT är mer slimmad kod och kommer troligen ha bättre läsbarhet än vad 1.6 har, 1.6 NS är egentligen en modifierad version av 1.6 bara, det ända som skiljer dom åt (1.6 och 1.6 NS) är att 1.6 NS har activate.iso läget konstant aktiverat, det vill säga dom har helt enkelt flyttat om lägena för vilket som ska vara aktiverat normalt...

det tipset du gav där om xtreme 5.3 svantesson666, det är inte ett bra tips, då xtreme 5.3 har läsproblem med nyare spel

den mjukvaran jag tycker man ska använda är den senaste (LT för dom drivar den finns till, i dagsläget bara Liteon) då den med största sannolikhet är den bästa!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hej pemani, några bättre svar för din del kanske:

CPU key behöver du inte ha till något speciellt, seriöst... om du inte planerar ändra något i NANDen manuellt (utöver XBR) behöver du inte ha CPU key... (i dagsläget iaf)

original mjukvaran behöver du inte ha såvida du inte vill ta bort flashningen helt, i vilket fall du kan ta vilken original som helst som är till samma modell som du redan har, kolla på min hemsida så hittar du nog alla som finns tror jag... fattas det någon så är det bara skrika till så kollar jag om jag glömt bort att lägga upp något av det jag har... (ja, det fattas lite mjukvaror och sådant som jag inte riktigt orkat FTP:a upp till Begga, min fil host det ända du behöver är DVD nyckeln, som finns i mjukvaran du läser ut från dom nu också (iXtreme har den på samma ställe som original )

du kan mycket väl använda din gamla guide, kör dock på lite nyare versioner av programmen så kommer det fungera lite lättare tror jag ta en titt på min sida så hittar du dom programmen jag använder hemma när jag kör i DOS (kika i Liteon dos packet, tror inte jag har dom löst... kanske jag har, ska se över alla 360 downloadsen senare när jag får tid ork och lust till det)

firmwaren du snackar om (1.51 NS) finns inte, däremot finns det 1.6 NS och 1.61 NS (1.61 NS finns enbart till nya liteon) LT är mer slimmad kod och kommer troligen ha bättre läsbarhet än vad 1.6 har, 1.6 NS är egentligen en modifierad version av 1.6 bara, det ända som skiljer dom åt (1.6 och 1.6 NS) är att 1.6 NS har activate.iso läget konstant aktiverat, det vill säga dom har helt enkelt flyttat om lägena för vilket som ska vara aktiverat normalt...

det tipset du gav där om xtreme 5.3 svantesson666, det är inte ett bra tips, då xtreme 5.3 har läsproblem med nyare spel

den mjukvaran jag tycker man ska använda är den senaste (LT för dom drivar den finns till, i dagsläget bara Liteon) då den med största sannolikhet är den bästa!
    Tack för svaren, du är kung

FW 1.51 kanske inte hette "NS" men nfon säger:

------------------------------------------------------------------------

TEAM JUNGLE Presents IXtreme 1.51 firmware for all drives
    ---------------------------------------------------------

IXtreme fw for all drives!

Features
    --------

Wave X support

Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.

This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.

So please check your backups to ensure consistency with the original!

Full support to flash all drives in the new Jungleflasher (0.1.51) including easy upgrade for Liteon iX1.5 drives (WIll get all info inc key from drive over SATA)

Är inte det samma sak som NS? Wave X? Att den bootar allt utan att bry sig?

Jag såg att BenQ LT är under testning men det verkar ju inte ha hänt så mkt på 2-3 veckor. Men det tar väl tid.

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för svaren, du är kung

FW 1.51 kanske inte hette "NS" men nfon säger:

TEAM JUNGLE Presents IXtreme 1.51 firmware for all drives
    ---------------------------------------------------------

IXtreme fw for all drives!

Features
    --------

Wave X support

Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.

This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.

So please check your backups to ensure consistency with the original!

Full support to flash all drives in the new Jungleflasher (0.1.51) including easy upgrade for Liteon iX1.5 drives (WIll get all info inc key from drive over SATA)

Är inte det samma sak som NS? Wave X? Att den bootar allt utan att bry sig?

Jag såg att BenQ LT är under testning men det verkar ju inte ha hänt så mkt på 2-3 veckor. Men det tar väl tid.
    infon om 1.51 stämmer inte riktigt, 1.51 till hitachi är wave free, men övriga spelare är den inte wave free för... därför har man sedan dess släppt nya mjukvaror

LT till BenQ lär dröja ett tag ja, alla nya mjukvarorna genomgår ganska mycket tester, för att se till att den inte innehåller massa buggar och skit...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    infon om 1.51 stämmer inte riktigt, 1.51 till hitachi är wave free, men övriga spelare är den inte wave free för... därför har man sedan dess släppt nya mjukvaror

LT till BenQ lär dröja ett tag ja, alla nya mjukvarorna genomgår ganska mycket tester, för att se till att den inte innehåller massa buggar och skit...
    Ajdå =/

Tog denna från Xbins för BenQ och blev glad då jag trodde att den bootade allt utan krångel. Som sagt kör jag inge live så jag bryr mig inte om stealth alls.

Men vilken ska jag köra då utan krångel med activate.iso? Är det alltså 1.61 för BenQ som gäller som du sa som har activate.iso inbakad och aktiverad konstant (jag behöver alltså INTE switcha skiva varje gång med den)?

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ajdå =/

Tog denna från Xbins för BenQ och blev glad då jag trodde att den bootade allt utan krångel. Som sagt kör jag inge live så jag bryr mig inte om stealth alls.

Men vilken ska jag köra då utan krångel med activate.iso? Är det alltså 1.61 för BenQ som gäller som du sa som har activate.iso inbakad och aktiverad konstant (jag behöver alltså INTE switcha skiva varje gång med den)?
    http://trinity.is-a-geek.net/Xbox360..._nostealth.rar ta denna 1.61 har inte activate.iso läget färdigt, utan det är som 1.6 men med möjligheter att starta upp till wave 5 åtminstone, jag har ingen koll på huruvida den bootar wave 6 och uppåt också... men som sagt, den jag länkade till tycker jag du ska köra på tills LT kommer till den driven du ska köra på...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    http://trinity.is-a-geek.net/Xbox360..._nostealth.rar ta denna 1.61 har inte activate.iso läget färdigt, utan det är som 1.6 men med möjligheter att starta upp till wave 5 åtminstone, jag har ingen koll på huruvida den bootar wave 6 och uppåt också... men som sagt, den jag länkade till tycker jag du ska köra på tills LT kommer till den driven du ska köra på...
    Underbart! Tack =)

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Underbart! Tack =)
    inga problem slit mjukvaran med hälsan bara
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    inga problem slit mjukvaran med hälsan bara
    Haha ja ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur mkt nytta jag får av den med tanke på att den är JTAG:ad nu =) Men när den ändå är isärplockad kan man göra en "full service" direkt =)

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Liknande diskussioner

1. fläcktfel=cpustop???
    By wolf_288 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 16:29
  2. frågor om bla flashning
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 19:03
  3. Frågor och lite tankar
    By whityoustone in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 18:17
  4. Frågor och lite tankar
    By whityoustone in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2