Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Wiid fel

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Unhappy Wiid fel

    Har ett wii med chippet wiid. Har inte spelat på det så ofta nu, men för ett tag sen när jag spelade wii sport resort och uppdaterade mitt wii så kunde den inte spela upp vissa spel. :S Jag kan till exempel inte spela Punch out som jag precis har laddat ner till mitt wii. Men Mario Strikers Charged fungerar. Har försökt att uppdatera mitt wiid igen, men fortfarande samma problem. Förstår inte vad jag ska göra för att få det att funka.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Byta chipp, jag känner inte igen namnet på den ( WiiD ) o med tanke på det låter det lastgammalt.

    Uppdateringar på Wii konsollen över 4.0 sl¨år ut Regionsfriheten så är det Amerikanska eller Japanska spel på en Europeisk konsol så har du förklaringen där.

    Wiikey2 eller Drivekey med NSMB patch är nog ett bättre alternativ, sen har vi Sundrive/disk, Wode etc.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=86
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Byta chipp, jag känner inte igen namnet på den ( WiiD ) o med tanke på det låter det lastgammalt.

    Uppdateringar på Wii konsollen över 4.0 sl¨år ut Regionsfriheten så är det Amerikanska eller Japanska spel på en Europeisk konsol så har du förklaringen där.

    Wiikey2 eller Drivekey med NSMB patch är nog ett bättre alternativ, sen har vi Sundrive/disk, Wode etc.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=86
    Okej. Men det var bara en som var usa, dem andra var pal. Så på så sätt så löser det inga större problem.

    Skulle ha valt wiikey när jag kunde... Valde mellan Wiid (som lät väldigt bra) och wiikey.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Wiikey2 är i dagsläge väldigt kompetent med de nya kopieringsskydden som kommit med NSMB spelet. Drivekey o Sundrive/KEy eller Wode funkar fint det med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Wiikey2 är i dagsläge väldigt kompetent med de nya kopieringsskydden som kommit med NSMB spelet. Drivekey o Sundrive/KEy eller Wode funkar fint det med.
    Nytt igen? Då måste jag fixa nytt... Får ta och se om jag får gjort det. Då blir det Wiikey för det kan jag vara säker på att det funkar. Tack för hjälpen!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av WIID Visa Inlägg
    Nytt igen? Då måste jag fixa nytt... Får ta och se om jag får gjort det. Då blir det Wiikey för det kan jag vara säker på att det funkar. Tack för hjälpen!
    Än så länge med de kopieringsskydd (NSMB) som är i dagsläge fungerar de nyare chippen fint, vad som händer om et halvår ett år är svårt att förutse
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. "Medium not present" fel efter bränt färdigt?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 23:06
  2. köpt fel kabel
    By Mikael71 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:40
  3. vad gör jag för fel?
    By oliolu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 23:48
  4. Fel 404 i ABGX360
    By Beer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 12:47
  5. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •