Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Psp Flash (OPS)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15

    Unhappy Psp Flash (OPS)

    Tja i dag när jag hållde på lite med psp:et så gick jag in den vägen när man holler inne R knappen och starten m33 meny eller vad den heter. Så råkade jag trycka på flash 1 :S så kan inte köra mina homobrew nu och spel Hoppas värkligen att ni kan hjälpa mig så jag inte behöver flasha om hela skiten!


    TACKAR värkligen för hjälp och svar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Om du inte kan skriva exakt vart du var inne o vilken flash du raderade är det lite svårt o hjälpa till

    En Pandoraflashning hjälper oftast i de fallen så länge ingen skjutit sönder nandflashen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det kan ju vara så att han har ändrat från vars den ska läsa ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Hmm, Först gick jag in på m33 menyn eller vad det heter och sen in på advanced sen tog jag toggle usb (flash 1) tror jag eller 0 och sen när jag hade råkat trycka där så kom jag till vanliga psp:saken och då skulle jag ställa in år eller så och massa saker så när man gör när den är nya. hoppas att jag kom till nytta nu

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Hmm, Först gick jag in på m33 menyn eller vad det heter och sen in på advanced sen tog jag toggle usb (flash 1) tror jag eller 0 och sen när jag hade råkat trycka där så kom jag till vanliga psp:saken och då skulle jag ställa in år eller så och massa saker så när man gör när den är nya. hoppas att jag kom till nytta nu
    det låter mer som att du gjorde som jag, startade upp med ett pandora kit istället för original batteri, då får man radera inställnings flashen bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det låter mer som att du gjorde som jag, startade upp med ett pandora kit istället för original batteri, då får man radera inställnings flashen bara...
    OKej tack för hjälpen hur gör man det?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Någon som vet hur man gör det som Swizzy sa
    Last edited by 20lapp; 2010-02-28 at 18:28.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gå in i recovery menyn (starta PSP'n samtidigt som du håller i höger trigger) tänk på att INTE ha ett pandora kit kopplat till PSP'n... och gå in på: "Advanced ->" följt av: "Format flash1 and reset settings" fungerar inte det får du helt enkelt ta och skriva om allt från början tror jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    gå in i recovery menyn (starta PSP'n samtidigt som du håller i höger trigger) tänk på att INTE ha ett pandora kit kopplat till PSP'n... och gå in på: "Advanced ->" följt av: "Format flash1 and reset settings" fungerar inte det får du helt enkelt ta och skriva om allt från början tror jag...
    så jag ska göra pandora batteriet till ett vanligt?... Har en son som man ändrar med........ Men när jag tästade psp:et lite i går så startade alla spel (nästan) fast inte mitt gta liberty city stories Men kan tästa det som du sa men jag behöver väl inte flasha om?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    så jag ska göra pandora batteriet till ett vanligt?... Har en son som man ändrar med........ Men när jag tästade psp:et lite i går så startade alla spel (nästan) fast inte mitt gta liberty city stories Men kan tästa det som du sa men jag behöver väl inte flasha om?
    ja, Pandora batteriet använder du bara när du ska flasha om din konsoll... hade du inte problem att starta konsollen i huvudtaget sa du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, Pandora batteriet använder du bara när du ska flasha om din konsoll... hade du inte problem att starta konsollen i huvudtaget sa du?
    Nej det va någon annan som sa tror ,jag men jag kunde inte starta alla spel..... Jag lämmnade in min psp för att få den flashad för jag lyckades inte själv...... (första gången) (när den blev flashad)

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Nej det va någon annan som sa tror ,jag men jag kunde inte starta alla spel..... Jag lämmnade in min psp för att få den flashad för jag lyckades inte själv...... (första gången) (när den blev flashad)
    jaha, ok... testa med att byta ISO mode till Sony .... INTE M33, det brukar kunna fungera bättre, fungerar inte Sony's testar du M33, fungerar inte det heller, ja då får du antingen försöka hitta en patch av något slag eller vänta på att det kommer en ny firmware uppdatering...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jaha, ok... testa med att byta ISO mode till Sony .... INTE M33, det brukar kunna fungera bättre, fungerar inte Sony's testar du M33, fungerar inte det heller, ja då får du antingen försöka hitta en patch av något slag eller vänta på att det kommer en ny firmware uppdatering...
    hur gör man det?? xD

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    hur gör man det?? xD
    gå in i recovery menyn följt av configuration, ändra sedan "UMD Mode:" genom att trycka på X knappen tills du kommer till det du vill använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Det funkar nu!!! tack så mkt för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. psp flash (behöver hjälp)!:P
    By hassan94 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 17:40
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •