Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Söker rådgivning om misslyckad flashing

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21

Söker rådgivning om misslyckad flashing

...vilket egentligen inte ens är en flashning eftersom jag inte kom så långt.

Iaf

Jag har ett 360 som efter garantijobb kom tillbaka med en Liteon drive, detta när Liteon dvdn var helt ny och inte knäckt. Jag köpte då en Samsung TS28, dumpade nyckeln från Liteon och flashade samsungen... Jag spelar knappt men nu tänkte köra igång igen och upptäckte att Liten dvdn nu var knäckt och gick att flasha.

Så jag har förgäves försökt dumpa Liteon dvdn igen men det har gått rakt åt... Först klagade den Bad serial connection men det värsta är att jag mitt i labbande lyckats bränna Liteon dvdn (kändes på lukten), den hittas och funkade fint först nu läser den ej skivor och eject funkar inte.

Så jag tänkte köpa en ny men kom nu på att jag kan ju som inte dumpa originalnyckeln eftersom dvdn nu inte hittas i JF.
    Så dessa tre filer som dumpas, måste jag ha dessa eller räcker det med nyckeln, för den ska ju finnas kvar i Samsungen...?

Också, det är inte LT version pågång till just samsungen eller är lightvarianten endast möjlig på Liteon?

För att göra det hela värre så uppdaterade jag dashen igår (är inte live bannad), vilket gör att jag inte direkt vågar flasha om TS28an till iX 1.6 nu o testa för jag undviker gärna att bli bannad om jag kan...

Oerhört tacksam för input
    Last edited by ZitreXx; 2010-02-25 at 22:00.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ZitreXx Visa Inlägg
    ...vilket egentligen inte ens är en flashning eftersom jag inte kom så långt.

Iaf

Jag har ett 360 som efter garantijobb kom tillbaka med en Liteon drive, detta när Liteon dvdn var helt ny och inte knäckt. Jag köpte då en Samsung TS28, dumpade nyckeln från Liteon och flashade samsungen... Jag spelar knappt men nu tänkte köra igång igen och upptäckte att Liten dvdn nu var knäckt och gick att flasha.

Så jag har förgäves försökt dumpa Liteon dvdn igen men det har inte gått rakt åt... Först klagade den Bad serial connection men det värsta är att jag mitt i labbande lyckats bränna Liteon dvdn (kändes på lukten), den hittas och funkade fint först nu läser den ej skivor och eject funkar inte.

Så jag tänkte köpa en ny men kom nu på att jag kan ju som inte dumpa originalnyckeln eftersom dvdn nu inte hittas i JF.
    Så dessa tre filer som dumpas, måste jag ha dessa eller räcker det med nyckeln, för den ska ju finnas kvar i Samsungen...?

Också, det är inte LT version pågång till just samsungen eller är lightvarianten endast möjlig på Liteon?

För att göra det hela värre så uppdaterade jag dashen igår (är inte live bannad), vilket gör att jag inte direkt vågar flasha om TS28an till iX 1.6 nu o testa för jag undviker gärna att bli bannad om jag kan...

Oerhört tacksam för input
    för att du skall vara så säker du kan bli på live måste du ha läst ut mjukvaran helt från Liteon driven, i den där maskinen skulle jag säga att du bör köra en Liteon i, nyckeln är egentligen det viktigaste, allt det andra är shit the same, maskinen fungerar inte som en 360 utan nyckeln...

LT mjukvaran är möjlig till alla spelarna, man har valt att fixa den till liteon i första hand eftersom större delen av marknaden har dessa, och även alla nya maskinerna som säljs i butik (som inte är refurbished) har liteon drivar, nästkommande är BenQ, efter BenQ lär Samsung komma, och sist men inte minst Hitachi, om dom i huvudtaget orkar sätta tänderna i Hitachi...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Nyckelsträngen ska jag ju kunna läsa av från samsungen, vilket borde göra att jag kan ange nyckel "manuellt" om jag ska spoofa en liteon dvd? Men den dumpar ju tre filer key samt inquiry.bin & identify.bin, har letat men hittar inte igen vart jag sparade dessa filer sist så det enda jag troligtvis kan få tag på är ju själva nyckel dumpad från TS28an... Vad gör de andra två filerna?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    dom andra 2 filerna innehåller lite unik data du kan få tag på på annat sätt, men för att få en så säker 360 som möjligt bör du även ha Calibration data, den får du enbart ut genom lödningar...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Misslyckad Lite-on Flash?
    By xxjokerxx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 16:26
  2. söker gammalt spel
    By pimmen in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 21:56
  3. Psxcare flashing?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 17:50
  4. Flashing till xbox Duo x2