Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: bannad xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    bannad xbox 360

    Kopte en bannad xbox 360 for nan dag sen. Jag kan ingenting nar det galler flashad/bannad xbox. Kan nagon klargora vad en bannad innebar?
    Vad ar firmware? ixtreme?
    Vad spelar det for roll vilken spelare man har? Flasha spelaren? Ar den inte redan flashad?
    ABGX360 / XDVDMULLETER ?
    Maste man patcha spelen/xboxen for att de ska funka?
    Jag har testat branna MW2 med hjalp av imgburn, men xbox lasaren laser inte av den.
    Allt som man behover far ni jatte garna beratta!
    Jag behover verkligen hjalp da jag inte kan nat om xbox 360 och blir bara forvirrad nar jag laser guiden.

    Hjalp uppskattas verkligen!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    Kopte en bannad xbox 360 for nan dag sen. Jag kan ingenting nar det galler flashad/bannad xbox. Kan nagon klargora vad en bannad innebar?
    Att du inte kan spela spel online elelr titta på film via nätverk, att maskinens garanti är upphävt och att du inte kan lägga in spel på hårddisken om den inte är J-Tag hackbar..

    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    Vad ar firmware? ixtreme?
    En Egenkodad/modifierad mjukvara som tillåter spel som ligger på egenbrända skivor att starta.

    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    Vad spelar det for roll vilken spelare man har? Flasha spelaren? Ar den inte redan flashad?
    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    ABGX360 / XDVDMULLETER ?
    Verifieringsprogram för att kontrollera hemhyrda spel, använd ABGX360 1.1.2 eller senare, mulleter är föråldrat.

    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    Maste man patcha spelen/xboxen for att de ska funka?
    Jag har testat branna MW2 med hjalp av imgburn, men xbox lasaren laser inte av den. [/QUOTE]
    Nyare spel kräver nyare iXtreme mjukvara på din 360 enhets DVD läsare, lite som att uppgradera mobiltelefoner för nyare funktioner.

    [QUOTE=vero;225842]Allt som man behover far ni jatte garna beratta!

    Handkontrol, en påse chips, rena händer när man spelar o en skitstor LED TV samt en sorroundanläggning med lite umpf..

    Citat Original inlägg av vero Visa Inlägg
    Jag behover verkligen hjalp da jag inte kan nat om xbox 360 och blir bara forvirrad nar jag laser guiden.

    Hjalp uppskattas verkligen!
    Guiden är rätt förklarande, alla dina frågor har du svar på där, ta det lungt när du läser igenom den eller skaffa en kompis som är en fena på 360 o flashning iaf hur det funkar, glöm inte o bjuda honom på fika så han inte ruttnar av alla frågor bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag kanner tyvarr ingen som kan mycket om xbox360, min pojkvan har en vanlig xbox, men det verkar vara en stor skillnad for han kan inte riktigt hjalpa mig?

    Hur uppgraderar man ixtreme på dvd spelaren, eller jag kanske redan har den nyaste? Hur vet man vilken version man har?

    Hur kan jag kora modern warfare 2 genom ABGX360? Jag har redan laddat ner programmet.

    Hur anvander man firmware? Maste man ladda ner till xboxen eller racker det att den finns i datorn?

    Forlat om jag staller manga uppenbara fragor, men jag forstar verkligen ingenting nar det kommer till det har.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    googla "ixtreme" eller "Vilken xtreme firmware har jag i läsaren"eller "använda och hämta abgx360"

    så får du svar på dina frågor från en och samma hemsida.. dock får den inte länkas härifrån eftersom det är "konkurerande versamhet"

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    googla "ixtreme" eller "Vilken xtreme firmware har jag i läsaren"eller "använda och hämta abgx360"

    så får du svar på dina frågor från en och samma hemsida.. dock får den inte länkas härifrån eftersom det är "konkurerande versamhet"
    int21 går igenom i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38078 hur man får tag på ABGX360 och lite kort i hur man använder programmet

    vilken iXtreme version man har kan man inte se hur som helst, det ända sättet att kolla upp det på är att veta när på ett ungefär man flashade senast (så man kan titta på vilka mjukvaror som finns tillgängliga), man måste även veta vad man har för DVD-Enhet samt måste man veta vilka spel den tar (det är inte en 100%:ig check) ända sättet att få en 100%:ig check är genom att läsa ut mjukvaran och kolla där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 power knappen...
    By TheMerc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 23:30
  2. Xbox 360 problem
    By Hase14 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 17:11
  3. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •