Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: hacka wii, bästa sättet idag på en wii köpt vid release?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21

    hacka wii, bästa sättet idag på en wii köpt vid release?

    Har en wii som ja köpte vid release, den har serienummer: LEH-1085.. helt orginal och har endel spel men spelar inte så ofta eller har inte gjort det, tänkte vad som är bästa/lättaste sättet att hacka den/om det går?

    har läst runt lite på forumet och på diverse sidor och är lite vilsen med massa versioner hit och dit, chip vs softmod mm.. hackade min xbox1 själv en gång i tiden, köpte chip av psxcare, satt in större disk mm.. de ja skulle vilja med mitt wii är kunna köra backup spel mm

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan göra vad som helst med den

    Wiikey2
    Softmod
    Wiikey2+softmod
    WODE
    WODE+softmod
    m.m.
    m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reed Visa Inlägg
    Har en wii som ja köpte vid release, den har serienummer: LEH-1085.. helt orginal och har endel spel men spelar inte så ofta eller har inte gjort det, tänkte vad som är bästa/lättaste sättet att hacka den/om det går?

    har läst runt lite på forumet och på diverse sidor och är lite vilsen med massa versioner hit och dit, chip vs softmod mm.. hackade min xbox1 själv en gång i tiden, köpte chip av psxcare, satt in större disk mm.. de ja skulle vilja med mitt wii är kunna köra backup spel mm
    det där är den "gamla" varianten, det vill säga vi/du kan montera i Wiikey2 (det bästa chippet till den modellen i dagsläget), du kan softmodda den (lägga in HBC [Homebrew Channel] och använda t.ex. USBLoaderGX till att ladda spel från hårddisk istället) eller så kan du montera i Wode, med Wode kan du spela från hårddisk också, men menyerna för Wode är inte lika bra som USBLoaderGX, och dom kräver att man går fram till Wii'n för att byta spel och sådant... Wode fungerar även som Drivekey, du kan spela brända spel även med Wode

    en fördel med Wode är att man även kan spela GameCube spel från hårddisk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    aha inne efter en aktiv dag ute med snön, men tänkte ev ge mig på något hack till wii't ikväll så därmed är det ett typ av softmod som ja är inne på, något ja bör tänka på innan och vad man ev bör köra? läste någonstans att de var en snubbe som hade softmoddat sin och hade spelen på sin PC och streamade över dom till wii't hur bra är de egentligen? de ja hade tänkt är mest typ bränna ut på dvd och sen köra typ.

    skall kolla runt lite mer efter middagen tänkte ja, tack för massa tips, nu har man något att gå på

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad jag vet finns det ingen softmodd som kringår kopierings skyddet från skivor, men jag är å andra sidan inte någon som vet allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    fick till de! ingen konskap alls kring wii förutom man spelade de senast ett år sedan typ
    men softmoddade efter någon guide på nätet, sen testade ja bränna ut ett spel på en dvd.. men den slutade läsa disken precis när spelet laddat hela tiden hmm så testade massa olika lösningar hit och dit tillslut installerade jag USBLoaderGX och eftersom ja inte har en extern disk ledig för formatering för wiit så chansade ja med ett usb minne jag hade över.. funkade men nu vill man ju ha snygg lösning med en 500gb disk med alla spelen där så slipper man sina skivor hela tiden.. flashback från xbox1 tiden fick ja

    tack iaf för alla tips på olika lösningar.. uppskattades starkt då man ej var insatt alls i wii hack världen, fortfarande rätt ny.. men hänger med lite med diverse olika termer hit och dit iaf.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reed Visa Inlägg
    fick till de! ingen konskap alls kring wii förutom man spelade de senast ett år sedan typ
    men softmoddade efter någon guide på nätet, sen testade ja bränna ut ett spel på en dvd.. men den slutade läsa disken precis när spelet laddat hela tiden hmm så testade massa olika lösningar hit och dit tillslut installerade jag USBLoaderGX och eftersom ja inte har en extern disk ledig för formatering för wiit så chansade ja med ett usb minne jag hade över.. funkade men nu vill man ju ha snygg lösning med en 500gb disk med alla spelen där så slipper man sina skivor hela tiden.. flashback från xbox1 tiden fick ja

    tack iaf för alla tips på olika lösningar.. uppskattades starkt då man ej var insatt alls i wii hack världen, fortfarande rätt ny.. men hänger med lite med diverse olika termer hit och dit iaf.
    ett bra men hyffsat kostsamt val som fungerar på dom flesta wii konsollerna är: Western Digital My Passport Essential

    själv kör jag på en 320gb hårddisk, har ännu väldigt långt kvar tills jag fyllt den... och då har jag närmare 40-50 spel på den, du lär inte behöva mycket mer än 320 gb
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har en sån här http://www.elgiganten.se/product/dat...arddisk-250-gb

    klockren disk då den får ström genom usb, och är liten och smidig.
    Har 39 spel som tar upp 102 gig, så mer än hälften kvar .

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Linus82 Visa Inlägg
    Har en sån här http://www.elgiganten.se/product/dat...arddisk-250-gb

    klockren disk då den får ström genom usb, och är liten och smidig.
    Har 39 spel som tar upp 102 gig, så mer än hälften kvar .
    själv kör jag på en sådan här: http://www.elgiganten.se/product/dat...ssport-for-mac typ iaf, den jag kör på är inte special designad för MAC, som just den där är... men den fungerar även den bra som f*n jag har 40 spel på min, på strax över 100 gig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Jo jag har redan idag 2st WD 2,5" 500gb diskar.. ena är ren backup för min macbook pro, så den vill man inte lämna över till wii:P den andra har ja som dagligen användning, formaterad just till HFS+ (Macen) bara för ja ska kunna använda den i xbox360in samt ps3an, sen har ja MacDrive på stationära PCn hemma, därmed har ja den fungerande till allt tyvärr kan jag inte formatera den till enbart wii heller då man använder den dagligen, men funderade just på en 320gb disk men ju större desto bättre men tror 320gb disken räcker länge, använder inte Wii och spelar så mycket, mest vid fester spelandet gör jag på min xbo360, PS3an typ enbart för bluray filmer mm

Liknande diskussioner

  1. Risk för brickning mellan US WII och US spel?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:53
  2. trasigt wii vid leverans
    By soujiro in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 23:25
  3. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  5. Köpt WII i Kina, men......
    By norman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 22:48

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •