Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 84 av 84

Diskussion: Dålig chippning - E76

  1. #61
    dragonslayer Guest
    har man inte koll på IRC och FTP använder man "Auto Xbins 2008" för att hämta stuff
    (har en guide på den oxo)

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Jodå, det gick bra. Jag kör fireFTP genom firefox men det gick inte alls. SmartFTP fungerade icke... FlashFXP funkade till slut men den kopplar ju ner hela tiden. Jag fick ner filerna efter 6e försöket... Och så måste man in och göra en ny !list för varje gång man får access denied

    Nu gäller det bara att kunna använda det jag fått ner... Har ingen CK3...

  3. #63
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Enligt denna snubbe (http://forums.xbox-scene.com/index.p...195&p=4529441&) måste man brygga EXT2-1 och EXT 1-11 för att kunna programmera LPC-H2148. Åsikter om det?

  4. #64
    dragonslayer Guest
    Du kan använda vad som helst som kan key-dumpa en liteon 73:a

    Citat Original inlägg av ixtreme_se
    Du kan köpa ett dyrt ConnectivityKit eller tillverka en själv från gamla kasserade elektronik prylar:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=668247

  5. #65
    dragonslayer Guest
    metoden som jag beskrivit med CK3 funkar... använde den senast igår då jag uppgraderade från 2.0a till den i 2.0d

  6. #66
    dragonslayer Guest
    mitt förr förra meddelande med hamma bygget funkar inte... måste ju ha både RX & TX

  7. #67
    dragonslayer Guest
    Å... vad trist det är att inte kunna editera

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&#entry4386281

  8. #68
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Sorry att jag är så trög... Låt oss gå tillbaka till CK3. Jag borde gå till psxcare i eftermiddag och köpa ett CK3 om jag verkligen vill ge mig in i detta... men varför måste jag koppla in ett CK3 för att flasha min olimex? Först kopplar jag in olimex på usb och installerar den på min PC, sedan kopplar jag ur olimex från usb, bryggar:

    1 -------- EXT1-1
    2 -------- EXT1-2
    5 -------- EXT2-25
    6 -------- EXT2-24

    kopplar in CK3 (via usb?) och flashar min olimex?

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Sorry att jag är så trög... Låt oss gå tillbaka till CK3. Jag borde gå till psxcare i eftermiddag och köpa ett CK3 om jag verkligen vill ge mig in i detta... men varför måste jag koppla in ett CK3 för att flasha min olimex? Först kopplar jag in olimex på usb och installerar den på min PC, sedan kopplar jag ur olimex från usb, bryggar:

    1 -------- EXT1-1
    2 -------- EXT1-2
    5 -------- EXT2-25
    6 -------- EXT2-24

    kopplar in CK3 (via usb?) och flashar min olimex?
    eller så kan du snacka med Hansi och höra om han kan programmera den åt dig mot en slant då blir det ingen "homebrew" variant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar ta 200:- för att flasha saker, inkl olimex :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #71
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Sorry att jag är så trög... Låt oss gå tillbaka till CK3. Jag borde gå till psxcare i eftermiddag och köpa ett CK3 om jag verkligen vill ge mig in i detta... men varför måste jag koppla in ett CK3 för att flasha min olimex? Först kopplar jag in olimex på usb och installerar den på min PC, sedan kopplar jag ur olimex från usb, bryggar:

    1 -------- EXT1-1
    2 -------- EXT1-2
    5 -------- EXT2-25
    6 -------- EXT2-24

    kopplar in CK3 (via usb?) och flashar min olimex?
    Olimexen flashas via serieporten med CK3..
    5 & 6 Är strömförsörjningen (3.3v)
    1 & 2 Är data signaler (RX & TX)

    under flashningen skall inte USB vara anslutet

  12. #72
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Olimexen flashas via serieporten med CK3..
    5 & 6 Är strömförsörjningen (3.3v)
    1 & 2 Är data signaler (RX & TX)

    under flashningen skall inte USB vara anslutet
    Nu har jag haft lite semester och varitpå psxcare och laddat lite prylar, bl.a. en ck3 pro. 360n är ordnad med alla anslutningar och extern hårddisk (hittade en gammal scsi-kontakt - sågade hål i skalet och ordnade extern dvd-anslutning och späckade dvd-platsen med fläkt).

    Jag har dock ett problem... Jag får inte till det i flashningen av min olimex. Jag skulle kunna be Hansi göra det för 200 men jag vill ju lära mig också. Enligt dina instruktioner Dragonslayer - jag får inte olimex att blinka grönt... Jag VET att jag har kopplat rätt, kollat det hundra gånger. Jag kör dock en extern powersupply (molex) från en IDE-USB adapter. Kan det ha något med saken att göra? Försöker jag köra ändå får jag autobaud, oavsett hur TX och RX sitter...

    Antar också att jag inte skall köra min CK3 i B-mode? (inte för att det verkar spela någon roll).

    Är det så enkelt att jag inte skall ha en CK3 pro?

    Jag har alltså blått ljus på min CK3 och röd (Power) samt en svagt lysand grön på min olimex. När jag kopplar in GND-bryggan på olimex händer inget. När jag resetar olimex händer inget (förutom att grön LED slocknar och tänds när jag släpper förstås..)

    Länken nedan är till den externa powersupply jag nämner ovan. Länken kanske censureras men den Molex powersupp jag har saknar en koppling. På CK3 är alla fyra stift inlödda på kortet (tror jag, det sitter skum på undersidan, kan ju vara en blindgångare). På min molex har jag bara tre... Normalt har molex röd, svart, svart, gul - i den ordningen. Min molex powersupp har röd, svart, TOM, svart...

    http://www.dustin.se/DisplayImage.aspx?ImageID=936857

    Jag skall testa att köra hela skiten igen på jobbet imorgon, det står en öppen dator där, men - är det någon som på min beskrivning ser att jag gör något uppenbart fel?

    Hansi - om jag kommer in med olimex och 200 spänn - får jag se vad du gör?

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    FÖRLÅT OM JAG STÖR MITT I TRÅDEN MEN JAG KAN INTE GÖRA EN EGEN TRÅD men det är viktigt jag har ett chippat xbox(1) men när jag ska se på film eller lyssna på musik så har jag inget ljud men när jag spelar spel har jag ljud varför??? snälla svara det är viktigt för mig

  14. #74
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Jag ramlade förresten öven en ny defenition av error 0001 - E01, enligt xbox-scene "possibly a power supply problem". Jag blandade ihop kablarna när jag lödde in scsi-kontakten för dvd:n. När jag slog på boxen fick jag rött på section 1, 3 och 4 och secondary error 0001 :-)

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Jag ramlade förresten öven en ny defenition av error 0001 - E01, enligt xbox-scene "possibly a power supply problem". Jag blandade ihop kablarna när jag lödde in scsi-kontakten för dvd:n. När jag slog på boxen fick jag rött på section 1, 3 och 4 och secondary error 0001 :-)
    0001 är Trasig PSU (om den lyser rött) eller en kortslutning i konsollen... men generellt är 0001, 0002, 0003 Power problem en bra källa för vad felkoderna står för är annars: http://xbox-experts.com/errorcodes.php här står även flera felkoder än vad det står på Xbox scene sidan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Ingen som har något trevligt förslag på ovanstående?

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Ingen som har något trevligt förslag på ovanstående?
    vilket är det du tänkte på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Inlägg #72 - Jag sitter fast. Tacksam för hjälp...

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte så många här på forumet som faktiskt försökt programmera en Olimex, och ännu mindre som försökt programmera den genom metoden som Dragonslayer skrivit en guide om... Dragonslayer borde kunna hjälpa dig lite tycker jag, han har ju ändå skrivit en guide för hur du ska göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Ja, jag har googlat som tusan men Dragonslayer är den enda som verkar ha koll på detta - internationellt ! :-) Jag har lagt en fråga på hans eget forum...

  21. #81
    dragonslayer Guest
    Nädå... jag hade ju samma problem själv och då hittade jag denna metoden och den har funkat för flera

  22. #82
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    kan nån svara på min fråga??

  23. #83
    dragonslayer Guest
    Här hittar du svaret på din fråga Slamsugaren!
    http://forum.psxcare.com/support/sho...1&postcount=28
    (hur du skapar en egen tråd)

  24. #84
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Nädå... jag hade ju samma problem själv och då hittade jag denna metoden och den har funkat för flera
    Mmm.. Tack Dragonslayer, och tack för ditt tålamod. Jag skall göra några försök till...

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Funderingar runt chippning
    By danielbeck84 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 12:49
  2. Vad som gäller vid chippning /Novis
    By PSPlayer in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:32
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  4. Wii -komponentkabel 480p -Dålig bild!
    By GroGGmanneN.se in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 10:18
  5. Frågor Angående chippning och Chip.
    By Cassan0va in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 13:28

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •